Oletteko olleet ravintolassa/työpaikka/opiskeluruokailussa tms.missä pitää valita vain joku pääruuista?

Olin yhdessä ruokapaikassa ja siellä sääntönä, että saa ottaa seisovasta pöydästä vain 1 pääruokalajia. Tarjolla useampi laji.

Siinä ei kuitenkaan ollut kappalemääristä (esim.pihvien suhteen) kyse, eli jos vaikka vierekkäisissä vadeissa oli jauhelihaa ja broileria, niin sai ottaa reilusti jompaakumpaa, mutta ei vaikka puolet-ja-puolet kumpaakin.

Mitä mieltä?
 
Joo, mutta silloin annokset on tuotu valmiina pöytiin.


Toki sit on niitä paikkoja joissa valitset salaattilounaan tai salaatti-keittolounaan tai koko lounaan. silloin ymmärrän että otetaan sitä mistä on maksettu eikä muuta.


Oudulta ja hankalalta kuulostaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
En ole törmännyt koskaan.😦
Ravintoloissa joissa tarjoillaan pöytiin valitaan pääruoka.

Jos joutuisin tuollaiseen paikkaan niin ottaisin luultavasti ihan mitä huvittaa vaikka ei sais.😬
 
Outoa ja sanoisinko, kuulostaa dinoaikaiselta käytännöltä. Siitä huolimatta en ole törmännyt tuollaiseen viimeisen 30:n vuoden aikana, pääsääntöisesti olen käynyt arkisin päivittäin ja todella monissa lounaspaikoissa.

Tänään kävin muuten ilmaisella lounaalla thaikku-Joyn aasialaisessa ravintolassa. Tarjosi koska oli niin iloinen kun olin toin mukanani koronatestin sairaalle tyttärelleen ja olin myöskin lainannut parisataa euroa rahaa reiluksi viikoksi, kun työnantajakin on ollut sairaana eikä ole kyennyt maksamaan hänelle palkkaa. Setelitkin sain käteen, kuten tiesin saavani.

Ai että kun hän oli muutenkin todella hyvällä tuulella ja halasi tosi monta kertaa, sanoi myös ”You’re a nice man” ♥😍♥

ps. platoninen suhteemme on jatkunut 4 v, vapaa-ajalla ei olla nähty kuin ehkä 5x. Lounaalla olen käynyt monta kertaa kun haluan tukea mestaa ja myös häntä.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: m1es ja Lispetti
Outoa ja sanoisinko, kuulostaa dinoaikaiselta käytännöltä. Siitä huolimatta en ole törmännyt tuollaiseen viimeisen 30:n vuoden aikana, pääsääntöisesti olen käynyt arkisin päivittäin ja todella monissa lounaspaikoissa.

Tänään kävin muuten ilmaisella lounaalla thaikku-Joyn aasialaisessa ravintolassa. Tarjosi koska oli niin iloinen kun olin toin mukanani koronatestin sairaalle tyttärelleen ja olin myöskin lainannut parisataa euroa rahaa reiluksi viikoksi, kun työnantajakin on ollut sairaana eikä ole kyennyt maksamaan hänelle palkkaa. Setelitkin sain käteen, kuten tiesin saavani.

Ai että kun hän oli muutenkin todella hyvällä tuulella ja halasi tosi monta kertaa, sanoi myös ”You’re a nice man”

ps. platoninen suhteemme on jatkunut 4 v, vapaa-ajalla ei olla nähty kuin ehkä 5x. Lounaalla olen käynyt monta kertaa kun haluan tukea mestaa ja myös häntä.
Olet kyllä todella hyvä mies!❤
 
  • Rakkaus
Reactions: setis
Olet kyllä todella hyvä mies!
Kiitti ♥

Ja sitten, voi kauhistuksen kanahäkki. Laitoin eilisiltana mesessä kehuviestin Joylle, kuinka hän on aikaansaava sekä ”So nice, shiny and happy Super-Joy 🥰🌷🌷🌷” kun jaksaa paahtaa täysillä kokkina, tarjoilijana ja siivoojana yksin. Ja kotitouhut päälle.

Mutta mutta se menikin vahingossa Annielle, ja ehdin poistaa sen muutamissa sekunneissa, mutta hän ehti kuitenkin nähdä sen :eek:

No, kerroin että mitä kaikkea perheessä on tapahtunut ja tunnelma ehkä hieman helpottui illan mittaan viestitellessä, mutta siltä suunnalta ei tullut mitään kivoja hymiöitä...

Tämä on toisaalta aika jännä kuvio, koska alta vuosi sitten hän kehotti minua hankkimaan tyttöystävän jonka kanssa voin harrastaa ”sitäkin”. Kunhan vaan pidän mielessä että hän Annie on minulle number one!

No siitä huolimatta en ole lähtenyt sille tielle koska pidän hyvin paljon hänestä ja meillä on tosi hauskaa aina silloin harvoin kun tavataan.

Kai tämän voi tulkita sillä lailla että hänenkin suhteet tunteet ovat syventyneet suuntaanni ja mustasukkaisuus on pulpahtanut esiin... Vai kuis?

Tänään vien Annien taas asioille kaupunkiin, katsotaas miten äijän käy? 🤭

ps.

Joyn ravintola meni kiinni siellä ollessani ja tarjouduin ihan tosissani auttamaan, ottamaan imurin käteen ja siivoamaan myöskin vessan. Mutta hän vaan naureskeli ja sanoi että ei tarvitse. Taitaa olla se asialainen kulttuuri pääsyynä, ne on naisten hommia eikä miesten kuulu tehdä sellaista?
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Kiitti

Ja sitten, voi kauhistuksen kanahäkki. Laitoin eilisiltana mesessä kehuviestin Joylle, kuinka hän on aikaansaava sekä ”So nice, shiny and happy Super-Joy ” kun jaksaa paahtaa täysillä kokkina, tarjoilijana ja siivoojana yksin. Ja kotitouhut päälle.

Mutta mutta se menikin vahingossa Annielle, ja ehdin poistaa sen muutamissa sekunneissa, mutta hän ehti kuitenkin nähdä sen

No, kerroin että mitä kaikkea perheessä on tapahtunut ja tunnelma ehkä hieman helpottui illan mittaan viestitellessä, mutta siltä suunnalta ei tullut mitään kivoja hymiöitä...

Tämä on toisaalta aika jännä kuvio, koska alta vuosi sitten hän kehotti minua hankkimaan tyttöystävän jonka kanssa voin harrastaa ”sitäkin”. Kunhan vaan pidän mielessä että hän Annie on minulle number one!

No siitä huolimatta en ole lähtenyt sille tielle koska pidän hyvin paljon hänestä ja meillä on tosi hauskaa aina silloin harvoin kun tavataan.

Kai tämän voi tulkita sillä lailla että hänenkin suhteet tunteet ovat syventyneet suuntaanni ja mustasukkaisuus on pulpahtanut esiin... Vai kuis?

Tänään vien Annien taas asioille kaupunkiin, katsotaas miten äijän käy?

ps.

Joyn ravintola meni kiinni siellä ollessani ja tarjouduin ihan tosissani auttamaan, ottamaan imurin käteen ja siivoamaan myöskin vessan. Mutta hän vaan naureskeli ja sanoi että ei tarvitse. Taitaa olla se asialainen kulttuuri pääsyynä, ne on naisten hommia eikä miesten kuulu tehdä sellaista?
Annie on in löööv! Voit olla varma, että nyt ne muut tyttöystävät eivät enää sovi.😁
 
  • Haha
Reactions: setis
Mirri pöydälle. Otan kyllä puheeksi, että mites nyt noin se tilanne on muuttunut?
Elä vaan ala liikaa kiusaamaan asialla. Nuo ”tsainat” ovat äärimmäisen mustasukkaista väkeä, kuulemani mukaan.😬

Esim. mieskaverilleni tuli ero kun leikitteli liikaa ”tsainan” tunteilla vaikka ei mies koskaan pettänyt.🙇‍♀️

Etkös sinäkin ole rakastunut?
Itse puhuisin siihen tyyliin, että vain Annie kiinnostaa siinä mielessä, muut saavat sinulta vain apua ja empatiaa koska olet myötätuntoinen ja hyvä mies.
 
  • Tykkää
Reactions: setis
Elä vaan ala liikaa kiusaamaan asialla. Nuo ”tsainat” ovat äärimmäisen mustasukkaista väkeä, kuulemani mukaan.

Esim. mieskaverilleni tuli ero kun leikitteli liikaa ”tsainan” tunteilla vaikka ei mies koskaan pettänyt.

Etkös sinäkin ole rakastunut?
Itse puhuisin siihen tyyliin, että vain Annie kiinnostaa siinä mielessä, muut saavat sinulta vain apua ja empatiaa koska olet myötätuntoinen ja hyvä mies.
En tosissaan ala mitenkään kiusaamaan vaan ihan varovasti nostaa asian esille. Minulla ei ole mitään tietoa tuosta tsainojen mahd yleisestä taipumuksesta, mutta ihan hyvä tietää.

Kyllähän minä olen aikalailla pihkassa Annieen, ja ollaan suunniteltu yhteistä tulevaisuutta jos hän sattuisi jäämään yksin. Puoliskoaan hän ei kyllä jätä, enkä toivo edes sitä. On 100% sitoutunut ”omaishoitaja”.
 
vierailija
Kyllähän minä olen aikalailla pihkassa Annieen, ja ollaan suunniteltu yhteistä tulevaisuutta jos hän sattuisi jäämään yksin. Puoliskoaan hän ei kyllä jätä, enkä toivo edes sitä. On 100% sitoutunut ”omaishoitaja”.
Älä huoli, kunahn Annien miehestä aika jättää, hän varmasti haluaa kanssasi naimisiin, niin saa sitten perinnön sinulta.
 
Älä huoli, kunahn Annien miehestä aika jättää, hän varmasti haluaa kanssasi naimisiin, niin saa sitten perinnön sinulta.

Annie lauloi merkitsevään sävyyn tänään mukana kun autoradiosta kuului laulu ”l wish I’m gonna marry you” 😂

Mutta ei, jos niin tapahtuisi, sen tekisin selväksi ettei hän tule missään nimessä saamaan puolikasta. Se olisi petos lastani tai jos heitä on useampi 🤭 niin heitä kohtaan.

Annie kyllä pärjäisi erinomaisen mainiosti omillaankin, mutta kyllä jotain tottakai haluaisin antaa hänelle upeista yhteisistä vuosistamme.
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Annie on in löööv! Voit olla varma, että nyt ne muut tyttöystävät eivät enää sovi.
Oli kyllä selvästi reissullamme aluksi edelleen hieman tuohtunut vaikka kyse oli eilen Joyn ja lapsensa auttamisesta sekä viattomasta meseviestistä.

Yhdessä vaiheessa yritin antaa pienen halauksen Annielle, mutta tuhahti että ”dont hug me, u have touched another woman” 😄

Mutta anti olla kun tunnin päästä kaupassa hän jo mukavasti ohimennen kouraisi hellän pikaisesti ”sieltä” ja myöhemmin ”täältä”.

Ja nyt on rauha taas maassa ja niistä menneistä ei puhuta enää mitään.

Btw pientä hämmennystä aiheutti thaikkutarjoilija paikassa, jossa ei olla ennen oltu yhdessä. Hän tuli juttelemaan, kun tunnisti mut ja sanoi olleensa aiemmin kokkina Joyn ravintolassa.
Puhui oikein hyvin suomea ja Anniekin ymmärsi hyvin mistä oli kyse. Mutta ei siitä tullut mitään niskojen nakkelemisia uudestaan 👍
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä