Oletteko myyneet kultakorujanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MorbidMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Parhaimman hinnan taidat saada kun viet kultasepänliikkeeseen ja ostat sieltä jotain uutta. hyvittävät sen uuden hinnasta sitte. Me vietiin kaikki romukulta siihin paikkaan mistä teetätettiin vihkisormukset. hyvitti hyvin.

Toi kullan ostamisintohan kertoo vaan tulevasta taloustilanteesta. Kulta on jotakuinkin varmaan ainoita sijoituksia joka tulee pitämään arvonsa jos euro ja dollari kaatuu...

Mutta joo, en oo myynyt kultaa. Halusin vaan sanoa että sinuna pitäisin niistä mielummin kiinni, eihän sitä koskaan tiedä mihin tää maailma on menossa.

En mä ole aatellut tosissani noita muutamaa hassua korua myydä..ajattelin lähinnä, kun olen niitä mainoksia useita nähnyt, onko se myyminen todella kannattavaa ja maksetaanko niistä ihan oikeasti reilusti..vai..?

Kaikki kulta mikä myydään käytettynä on roskakultaa. Siitä ei ole ikinä saanut kummoisesti rahaa verrattuna painoonsa uutena. Toki jokaisella on oma näkemyksensä mikä on "hyvin rahaa" ja mikä ei kun on kyse käytetystä tuotteesta joka kierrätetään.

Käsittäisin että nämä kulta rahaksi firmat suurimmaksi osaksi välittävät tätä kultaa eteenpäin, eivätkä itse sitä sulata ja pistä kiertoon, joten voi olla jopa huonompi hinta kuin jos myy esimerkiksi suoraan jollekkin tutulle käsityöläiselle / kultasepälle joka käyttää materiaalin suoraan omiin tarpeisiin.

Muutama hassu koru on mullakin. Kuulin naapurilta että oli tollaselle nettifirmalle lähettänyt kanssa yhden katkenneen ranneketjun ja kaks sormusta ja oli saanut pari sataa. Tilasin tuolta www.kultajahopea.fi sen niitten arvokuoren just. Oli ainakin ihan fiksun oloinen sivu... Kaippa sieltä munkin muutamasta katkenneesta ketjusta jonkin verran tulee. Keittiövaakan ja niitten hinnaston mukaan pitäis tulla jotain 130-160. Kivahan lisäraha se tähän sinnittelyyn on sekin.