Oletteko matkustelleet loppuvaiheessa raskautta (lähinnä lentomatkoja ja kaukomatkoja tarkoitan)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja boobsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

boobsy

Vieras
Hotsittaisi kovasti varata syystalvelle kaukomatka lämpöiseen Aasiaan taikka Karibialle, mutta raskaus mietityttää.. Miten pitkälle raskautta olette matkustaneet lentäen? Toisaalta mietityttää se, etten sitten voi syödä ollenkaan tiettyjä rakastamiani ruokia (kuten sushia) ja se kuitenkin on yksi matkojen kohokohdista aina.. Mietin myös suuren mahan kanssa matkustamista, turvotusta, väsymystä yms. Nyt olen kyllä todella hyvässä kunnossa, mutta kuka tietää sitten muutaman kk:n päästä esim. 7. kuulla...

Mies on sitä mieltä, että mennään sitten kun babes on syntynyt... mutta mua kyllä huvittaisi mennä jo aiemmin... tuppaa olemaan vähän matkakuumetta :)

eiks siihen ole firmoilla säännötkin että kuinka pitkään saa lentää, kuinka pitkällä olevan ottavat edes koneeseen... en varmaan noin pitkälle lennolle raskaana lähtis, tulppariski mm, kuolet vielä itse tai vauva

Nämä on niin yksilöllisiä juttuja. Itse olen voinut parhaiten juurikin loppuraskaudesta ja olemme matkustelleet vielä loppuraskaudestakin. Lentokoneella en ole voinut matkustaa, en ole saanut lääkärintodistusta, se kun vaaditaan viikon 28 jälkeen. Sehän se ongelma onkin, kun etukäteen ei voi tietää miten voi edes parin viikon päästä. Tässä toisessa raskaudessa pahoinvointi jatkuu edelleen viikolla 31 ja lisäksi hemoglbiiniarvo romahti viikolla 26 ja sitä parannellaan edelleen (sen vuoksi en voi lentää). Auto- ja junamatkoja kuitenkin suunnitellaan vielä tälle kesälle ennen laskettua aikaa.

Minä lensin vielä rv 30 kanariansaarille. Eli kyllä lyhyemmän matkaa, kuin sinä ajattelit. Muistaakseni rv 28 jälkeen ainakin finnair haluaa lääkärintodistuksen, että kaikki ok.

Jos kaikki raskaudessa hyvin, niin mikä estää lähtemästä. Tukisukat lennon ajaksi ja pientä liikkumista lennon aikana.

Yhteistyössä