Oletteko kuinka pienestä soitelleet synnärille ja kyselleet neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Poika

Vieras
Säännöllisistä supistuksista? Oudoista kivuista? tms.

Tein aiemmin aloituksen jossa joku sitten mainitsi että niillä oireilla enteili synnytystä mitä minulla nyt on ollut ja sain miehenkin huolestumaan kun vastaukset luin. Jotenkin asiaa ei ollut osannut edes ajatella kun 2 ekaa raskautta mennyt loppuun asti ja syntyneet suunnitellusti sektiolla eli ei ole ollut mitään synnytystä enteileviä oireita mitä olisi nytkään osannut sitten odottaa.

Eli kuinkahan pölhönä sitä pidetään jos soittelee ä-polille ja kyselee heidän mielipidettään näistä oireista?
Supistelee säännöllisesti ( harjoitussupistuksia? ), vaikea pysyä paikallaan niiden aikana.
Vatsaa möyri viime yön ja nukuin levottomasti. Nyt aamupäivällä vatsa toimi sutjakkaasti mutta ruoka on maistunut normaalisti eikä vessassa ole tarvinut rampata ( eikö vessa ramppaaminen ollut juuri se merkki synnytyksestä? ).
Alaselässä tuntuu paineen tunnetta, ei kauhean kipeää kuitenkaan tee.
Päätä särkee ja pieniä tähtiä näkyy silmissä mutta ei turvota.

Soittelisitko noilla oireilla ja kyselisit neuvoja näin "avuttomana" mistään mitään tietämättömänä vai seurailisitko tilannetta rauhassa? :)

Tuntuu niin ku ekaa lasta tekisin :D Vaikka 2 onkin jo ennestään.

En kovin helpolla apua pyytämään tai jotenkin ajattelen että olen vaivaksi jos rupean soittamaan ja kyselemään ammattilaisilta neuvoja.

Mä kyllä noilla oireilla soittelisin. Luin ton sun aiemman ketjun, ja koska viikkoja on "vasta" 34, ja sairaalaankin kohtuu pitkä matka, soittaisin ja kysyisin. Pelaisin varman päälle, en jäisi kovin pitkäksi aikaa kuulostelemaan, etenkin jos supistukset niin voimakkaita kuin kerroit. Synnärillä et ole vaivaksi, he ovat siellä sitä varten, että opastavat odottavaa äitiä mieltä painavissa asioissa, ja takaavat äidin ja vauvan turvallisuuden. :)

Sitäkin tässä olen ajatellut että jos sitten pyytävätkin käymään? Matkaa on paljon ja on viikonloppu ja varmaan vähemmän väkeä töissä? Entä jos supistelut sitten loppuukin kun sinne pääsen? :D
Sitten vasta itseni tyhmäksi tunnenkin :D

Vielä lisään kysymyksen...
Oletteko kirjoitelleet niitä supistusten kestoja ylös johonkin?
Kirjoitatteko myös sen koska supistus loppuu vai vaan alkamisajan?

Jossain telkkuohjelmassa joskus olen nähnyt isännän lista kädessä kun äiti supistelee :D

Tää on oikeasti outoa koska muistan että ekaa odottaessa ei mitään harjoitussupistuksia ollut ollenkaan ja toista odottaessa taisin pari kivutonta puristavaa supistusta ihan loppusuoralla tuntea.
Eikä ennen ole ollut mitään oireita mistään.

Sit jos pyytävät käymään, niin arvioivat tilanteen niin, että kyllä kannattaa sit näytille mennä, vaikka matka pitkä oliskin. Sille ei sit voi mitään, jos supistukset loppuvat, ainakin tarkastavat kohdunsuun tilanteen, ja jos radikaalia muutosta on tapahtunut, voi joutua jäämään seurantaankin jokskin aikaa.

ite en oo koskaan supistuksia kirjannut ylös milläänlailla. Mulla ollut paljon harjotussuppareita, mutta aina erottanut ne oikeat sit tosi paikan tultua.

Jo se, ettei sulla aiemmissa raskauksissa ole ollut harjoitussuppareita, kertoo siitä et kannattas ottaa yhteyttä. Toki niitä tulee helpommin sit kun on enemmän lapsia ja takana jo useampi raskaus, mut kuiteskin jos kohtu ei aiemminkaan oo ollut kovin supistusherkkä, niin voi olla ettei se nytkään supistele huvikseen, vaan teiän pikkusella onkin kiire jo näkemään kevätaurinkoa, ja synnytys on käynnistymässä. :D Koskaan kun ei voi tietää.

Ja kun sulle on 2 sektioo tehty, niin onko tän kolmosen tarkotus myös tulla maailmaan sektiolla, vaiko ihan alakautta?

Lepäilin tuossa hetken.
Joo, tämä kolmaskin tulee sektiolla. Leikkauspäivää ei vielä ole sovittu kuitenkaan.

Nyt tuntuis että tilanne ois vähän rauhottunu tuossa levätessä :) Edelleen supistelee kyllä tosi herkästi mutta pystyy nyt kyllä supistuksen aikana istumaankin eikä tarvitse kontilleen mennä. :)

Miehen mieltä rauhottaakseni lupasin että soitan ä-polille jos aamuinen olotila toistuu :)

Yhteistyössä