Oletteko kiinnittänyt huomiota tai nähneet ku kaupan vauvakaukalokärryissä on iso lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hassun näköistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hassun näköistä

Vieras
Itse olen monesti huomannut,että ulkomaalaiset onko he nyt sitten Turkista, Irakista, Iranista tai mistä tahansa missä naiset käyttää kaapuja ja huivia niin he kun ovat kaupassa niin jo tosi iso lapsi on laitettu siihen vauvakaukalokärryyn. Ikinä en ole nähnyt suomalaista niin isoa lasta sellaisissa kärryissä. Siis kun nämä lapset on ollut siis jo kolme-neljä vuotiaita. Sieltä tämä lapsi sitten sormella osoitteleeja kovaan ääneen ilmaiseemitä haluaa. Aina näitä kärryjä työntää vielä isä.
Eikö niissä ole mitään painorajoitusta?
Periaatteessa ihan sama vaikka kuljettaakin lastaan niissä,mut se on vain niin hassun ja vähän huvittavankin näköistä. Ilmeiesti heillälapset on pidempään vauvoja .
Ihan sama kuin 7v olisi rattaissa :)

On painorajoitus, mutta en muista mikä se on. Mäkin näin tänään kauppareissulla, kun semmonen n. 3-vuotias tyttö nukkui päiväunia ostoskärryjen kaukalossa...

Eiköhän niissä ole se sama painorajoitus kuin kärryn istuinosassa muutenkin 15kg (meidän 4v ainakin painaa vasta 14,2kg). Mutta ei, en ole moista nähnyt koskaan ja Vantaalla asun

9 kiloa on painorajoitus noissa kaukaloissa yleensä. Enemmän olen kiinnittänyt huomiota niihin koululaisiin autokärryissä, mutta en jaksa niistäkään päänsärkyä ottaa.

Oho, ihme reaktio :O en mä tätä pahalla sanonut, vai saako tuosta sen käsityksen? Joku nyt otti nokkiinsa ihan turhasta.
Itse en ole nähnyt ainuttakaan suomalaista perhettä tekevän niin mutta useamman ulkomaalaisen, mutta jos olisin niin ihan samallalailla olisin asiasta kirjoittanut.
Outoa jengiä täällä taas.

9 kg on kaukalossa painoraja.

En ole tuollaista ap:n kuvailemaa käytöstä huomannut, mutta enemmänkin ihemetellyt sen kaukalon painorajaa. Meillä poika kasvoi vauvana kovaa vauhtia, ja jo 4 kk ikäisenä painoi 9,5 kg (oli myös 69 cm pitkä). 4 kk ikäistä ei kuitenkaan voi vielä laittaa siihen normaalikärryn istuintilaan. Noissa ei siis ole huomioitu nopeasti kasvavia vauvoja.

Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa?

Meillä ei ainakaan lapsi mahtunut siihen kaukaloon niin kauan kun olisi ollut tarvetta. Nyt sitä ei muka saisi edes siihen ostoskärryn istuinosaan sitten laittaa kun painoraja on 15 kg. Se painaa nyt jotain 16 kg ja on alle 2v.

En ole tuollaista ap:n kuvailemaa käytöstä huomannut, mutta enemmänkin ihemetellyt sen kaukalon painorajaa. Meillä poika kasvoi vauvana kovaa vauhtia, ja jo 4 kk ikäisenä painoi 9,5 kg (oli myös 69 cm pitkä). 4 kk ikäistä ei kuitenkaan voi vielä laittaa siihen normaalikärryn istuintilaan. Noissa ei siis ole huomioitu nopeasti kasvavia vauvoja.

Sama juttu, tosin lapsi painoi tuon jo 3kk vanhana. En ole tosin koskaan nähnyt vauvaa suurempaa kaukaloissa.

Oli joo ja siirsin 6kk siihen istuinosaan heti kun osasi istua. Pakko se vaan oli vähän liian painavaa kaukalossa pitää.

Kaukalossa en oo kyl koskaa nähny vauvaa suurempia lapsia, edes kaapuäidin lasta. Niissä istuimissa kyl näkee joskus hassunsuuria, paha kyl sanoa onko kysessä laiska vanhempi/lapsi vai sellainen lapsi joka ei pärjää kävellen.

No joo, kieltämättä on hassun näköistä. Kerran sattui tapaus, että jollain miehellä oli kärryt, joissa kaksi kaukaloa vierekkäin. Toisessa vauva ja toisessa about 4 vuotias istui just sen näköisenä, että ois voinu sanoa " Isi.. mua nolottaa. ota mut pois tästä..." =)

En ole moista huomannut. Mutta olen huomannut kuinka suomalaiset sullovat kärryjen istuimeen lapsia joiden jalat melkein viistää maata tai kuljettavat kouluikäisiä kärryjen tavaraosassa. Mua raivostuttaa joka kerta kun näen vanhempien kuljettavan lapsiaan siellä missä ruokatavaroiden kuuluisi olla.

Mua huvittaa nää suomalaiset, jotka istuttaa jotain reilu 5v. rattaissa polvet kainaloissa. Täällä päin pääsee ilmaseksi linja-autolla, kun on rattaat :D

Ja toinen on nää ulkomaalaiset, kun ne pukee niin paljon näille vauvoille päälle täällä suomessa. Muutama päivä sitten oltiin pojan kanssa linja-autossa ja oli joku 10 astetta lämmintä. Meidän pojalla oli välikausihaalari päällä.. ja viereen tuli ulkomaalainen isä ja vauva vaunuissa, ja tällä vauvalla oli äp-toppahaalari, makuupussi ja vaunujen jalkapeitto. Sitten vielä laittoi paksuhkon kaulahuivin siihen eteen, ettei varmasti ilma vaihdu. :D

Oho! Miten noin iso siihen edes mahtuu. Minulla oli kerran tosi kiire kipaista kaupassa, ja kun pääsin sisälle, ei ollut kolikkoja... Ne kaukalokärryt oli ilmaisia, joten ne otin ja vielä häpeillen laitoin vajaa 1,5 vuotiaan siihen. Stressaan vähän liian herkästi, mutta sekin näytti minusta jo hassulta. Kaikki tyylillään... kai... :)

Olen nähnyt. Siitä ei ole edes kauaa aikaa kun eräs tyylikkäästi pukeutunut nainen osui hissiin sellasten kaksosten kaukalokärryn kanssa. Pikkusen katsoin iso tyttö ja poika olivat siinä kaukalossa. Selvästi isompia kuin mun 1 v joka istui siinä tavallisen kärryn istuimessa, tai 3-v joka käveli. Kun lähdettiin hissitä pois poika sanoi "Jag är fyra år!" Että selleen.

Mun 3v ei kyl enää suurin surminkaan suostu edes istumaan kärriin, paitsi jos on hoitopäivän päälle väsy eikä jaksas enää kävellä kauppaa läpi. Sillonkin haluaa välillä kävellä. Se toimii uhkana joutua istumaan ellei osaa olla ihmisiksi kaupassa. Tietää että joutuu kanssa. Alkaa vaan olla jo liian pitkä joten täytyy unohtaa se tapa rajoittaa vilperin haluja olla kuuntelematta.

Kerran sattui silmään kun menin ruokaostoksille vauvan ja kahden muun lapsen kanssa ja kun kaikki kaukalokärryt oli varattu niin hain sitten autonkaukalon sinne ratasosaan. Se kun täyttää aika hyvin jo osaston niin piti ottaa sitten vielä kori että mahtuu kaikki. Niin eiköhän siitä ohi painanut kohta mamma kaukalossa kieppuva puoltoista vee. (arviolta). Silloin vit*tti..