Oletteko käyneet Duggarin perheen sivuilla?

  • Viestiketjun aloittaja kattokaapa
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hepsukka, ne on baptisteja.
Aivan, huomasinki kuvista kun katsoin. Kaikki ol pöydän ääressä ja isällä oli Raamattu auki.

Babtistit on jotku erittäin vanhoillisia....ehkä vanhoillisimpia kuin helluntal. tai vapaakirkolliset, naisilla oltava hame ja pitkät hiukset.
En tiiä miten täällä suomessa sitten.

Itse kokisin jotenki "ahdistavaksi", kun hame ihminen en oo ja lyhyehkö tukka on aina olu itsellä. Kuulun myös vapaaseen herätysliik. mut en oo babtisti.
Tosin srk yhteyttä ei oo toimivaa tällä hetkellä. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja hepsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hepsukka, ne on baptisteja.
Aivan, huomasinki kuvista kun katsoin. Kaikki ol pöydän ääressä ja isällä oli Raamattu auki.

Babtistit on jotku erittäin vanhoillisia....ehkä vanhoillisimpia kuin helluntal. tai vapaakirkolliset, naisilla oltava hame ja pitkät hiukset.
En tiiä miten täällä suomessa sitten.

Itse kokisin jotenki "ahdistavaksi", kun hame ihminen en oo ja lyhyehkö tukka on aina olu itsellä. Kuulun myös vapaaseen herätysliik. mut en oo babtisti.
Tosin srk yhteyttä ei oo toimivaa tällä hetkellä. :/
Tunnen joitakin suomalaisia babtisteja, enkä oo nähnyt yhdenkään naisen päällä hametta. Eikä niil oo edes pitkiä hiuksia.
 
Muo ihmetyttää, miksi moni suhtautuu niin negatiivisesti lasten osallistumiseen kotitöihin.
Kaikille kodissa asuville kuuluu kotityöt, eikä se ole mitään äidin auttamista, vaan ihan normaalia, oli lapsia sitten 1,7 tai 17.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja hepsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hepsukka, ne on baptisteja.
Aivan, huomasinki kuvista kun katsoin. Kaikki ol pöydän ääressä ja isällä oli Raamattu auki.

Babtistit on jotku erittäin vanhoillisia....ehkä vanhoillisimpia kuin helluntal. tai vapaakirkolliset, naisilla oltava hame ja pitkät hiukset.
En tiiä miten täällä suomessa sitten.

Itse kokisin jotenki "ahdistavaksi", kun hame ihminen en oo ja lyhyehkö tukka on aina olu itsellä. Kuulun myös vapaaseen herätysliik. mut en oo babtisti.
Tosin srk yhteyttä ei oo toimivaa tällä hetkellä. :/
Tunnen joitakin suomalaisia babtisteja, enkä oo nähnyt yhdenkään naisen päällä hametta. Eikä niil oo edes pitkiä hiuksia.
Mulla on pitkä tukka ja tykkään hameista, mutta ei se liity kyllä mitenkään siihen, että oon baptisti. Enkä tunne ketään muuta baptistia, joka käyttäisi pitkiä hameita. En minäkään käytä ihan jatkuvasti. Pitkätukkaisia baptisteja tunnen pari. Mutta jenkkien baptismi on aika erilaista kuin täällä Suomessa.
 
elli
Alkuperäinen kirjoittaja NovemberRain:
Hyvähän se on, että on perheitä joissa ei tiukkaa rahasta, onnesta ja rakkauesta.. Heillä ei koskaan tunnu olevan huonoja hetkiä, ei itkua,ei lasten raivareita ym.. :/ Siis sellainen kuva jäi siitä dokumentista ja nyt kun katsoi nuita kotisivuja.. Saakohan lapset olla heillä lapsia vai pelkkiä talouskoneita ja lastenvahteja, pikkuapureita vaan...

Dokkarista jäi se kuva, että kiukutella ei saa. EI otettu pientä syliin ja neuvoteltu tai lohdutettu pettymystä kun -olikos se niin ettei päässy kauppaan. Itse sen piti pettymyksensä niellä ja hillitä itsensä, se ei mielestäni ole lapselle hyväksi, kyllä tunteet pitää voida näyttää ja aikuisen auttaa niiden käsittelyssä!

Muuten kyllä vaikutti ihanteelliselta! Voisin itsekin elää tuollaisen perheen ja olosuhteiden äitinä, mutta omat resurssit ei kyllä riittäis!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja hepsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hepsukka, ne on baptisteja.
Aivan, huomasinki kuvista kun katsoin. Kaikki ol pöydän ääressä ja isällä oli Raamattu auki.

Babtistit on jotku erittäin vanhoillisia....ehkä vanhoillisimpia kuin helluntal. tai vapaakirkolliset, naisilla oltava hame ja pitkät hiukset.
En tiiä miten täällä suomessa sitten.

Itse kokisin jotenki "ahdistavaksi", kun hame ihminen en oo ja lyhyehkö tukka on aina olu itsellä. Kuulun myös vapaaseen herätysliik. mut en oo babtisti.
Tosin srk yhteyttä ei oo toimivaa tällä hetkellä. :/
Tunnen joitakin suomalaisia babtisteja, enkä oo nähnyt yhdenkään naisen päällä hametta. Eikä niil oo edes pitkiä hiuksia.
Mulla on pitkä tukka ja tykkään hameista, mutta ei se liity kyllä mitenkään siihen, että oon baptisti. Enkä tunne ketään muuta baptistia, joka käyttäisi pitkiä hameita. En minäkään käytä ihan jatkuvasti. Pitkätukkaisia baptisteja tunnen pari. Mutta jenkkien baptismi on aika erilaista kuin täällä Suomessa.
Niin, just tätä tarkoitin, että tuskin ainakaan täällä Suomessa babtisteilla(kaan) on mitään pukeutumiskoodia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Ohoh. Tulipa hieman semmonen fiilis että haluavat jotenkin mahtailla tolla että on sitä ja tätä ja tota ja liuta lapsia.
Mulla on sellanen olo, että se perhe on niiden työ. Kaikki on niin suunniteltua ja järjestelmällistä + eiköhän tuo julisuus, joka varmaan on paikallistasolla isompi kuntäällä, tuo tulojakin....
 
Ja mä voisin melkein laittaa pääni pantiksi, että jos julkisuuteen tulisi toinen perhe millä olisi myös hulppeat puitteet, mutta pari lasta enemmän kuin tällä ko.perheellä, niin tämä ko.perhe tekisi kolme lasta lisää, että pysyisivät kärjessä :xmas:
 
miee
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Always use soft words, even when you don't feel well.
Always display kind actions, even if you have been mistreated.
Show joyful attitudes even when no one else is looking.
Have sincere motives with no thought of self-gain.
Think pure thoughts.
Always give a good report of others. Never talebear unless physical harm will come to someone. Use Matthew 18.
Never raise a hand to hit.
Never raise a foot to kick.
Never raise an object to throw.
Never raise a voice to yell.
Never raise an eye to scowl.
Use one toy/activity at a time.
Never let the sun go down on your wrath. (Don't go to bed angry or guilty.)
Amendment J.O.Y. - make serving your family a priority - put Jesus first, others second, yourself last.
Saako suomennoksen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja miee:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Always use soft words, even when you don't feel well. Käytä aina "pehmeitä" sanoja, silloinkin kun sinulla ei ole hyvä olo.
Always display kind actions, even if you have been mistreated. Oiskohan tämä jotain, että käytä ystävällisiä eleitä vaikka olisitkin tullut väärinkohdelluksi.
Show joyful attitudes even when no one else is looking. Näytä iloista asennetta silloinkin kun kukaan muu ei ole katsomassa.
Have sincere motives with no thought of self-gain.
Think pure thoughts. Ajattele puhtaasti. (ajattele puhtaita ajatuksia)
Always give a good report of others. Never talebear unless physical harm will come to someone. Use Matthew 18.
Never raise a hand to hit. Älä koskaan kohota kättä lyödäksesi.
Never raise a foot to kick. Älä koskaan kohota koipeasi potkaistaksesi.
Never raise an object to throw. Älä koskaan kohota esinettä heittääksesi sen.
Never raise a voice to yell. Älä koskaan korota ääntä huutaaksesi.
Never raise an eye to scowl.
Use one toy/activity at a time. Leiki yhdellä lelulla/välineellä kerrallaan.
Never let the sun go down on your wrath. (Don't go to bed angry or guilty.) Älä anna auringon laskea kiukkusi ylle (eli älä käy sänkyyn vihaisena/syyllisenä).
Amendment J.O.Y. - make serving your family a priority - put Jesus first, others second, yourself last.
Saako suomennoksen.
Jäi pari puuttumaan, pienet heräilee. Joku muu saa jatkaa :D Tuli vähän epäselvästi ja vapaasti kun tuli kiirus.

 
te jotka hyvin osaatte englantia...
Olis ihan tarkalleen kiva tietää, mitä nuo "säännöt" on suomeksi.
Loppu lauseen kyllä ymmärrän.
Jeesus ekana,sitten toiset ihmiset ja viimeisenä minä.
Mut...ymmärtäneekö lapset kirjaimelliset tuon?!
Miksei saa kielteisiä tunteita näyttää,niinkö joku edellä kirjoitti?! :whistle:
 
summer07
Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Alkuperäinen kirjoittaja NovemberRain:
Hyvähän se on, että on perheitä joissa ei tiukkaa rahasta, onnesta ja rakkauesta.. Heillä ei koskaan tunnu olevan huonoja hetkiä, ei itkua,ei lasten raivareita ym.. :/ Siis sellainen kuva jäi siitä dokumentista ja nyt kun katsoi nuita kotisivuja.. Saakohan lapset olla heillä lapsia vai pelkkiä talouskoneita ja lastenvahteja, pikkuapureita vaan...

Dokkarista jäi se kuva, että kiukutella ei saa. EI otettu pientä syliin ja neuvoteltu tai lohdutettu pettymystä kun -olikos se niin ettei päässy kauppaan. Itse sen piti pettymyksensä niellä ja hillitä itsensä, se ei mielestäni ole lapselle hyväksi, kyllä tunteet pitää voida näyttää ja aikuisen auttaa niiden käsittelyssä!

Muuten kyllä vaikutti ihanteelliselta! Voisin itsekin elää tuollaisen perheen ja olosuhteiden äitinä, mutta omat resurssit ei kyllä riittäis!
mietippä ku niiden sivulla oli että he toimivat jollain tapaa kasvatusneuvojina ja pariterapeutteina ja nuin omansa huoltavat!!! =) minä en niide puheille menis ku omiaankaan osaa... ja rahaa tulee varmaa ku se isä pitää jotai seminaareja, jne...
 
justjoo
Tyypillistä amerikkalaista soopaa, puistatti useampaankin kertaan noita sivuja katsellessa. Ihmetyttää, miten voi olla varaa tuollaiseen taloon. Onhan Suomessakin yhtä isoja perheitä, puitteet vain eivät ole noin komeat ja kalseat.
 
jeps1
muistan dokkarista ja lehtijutusta sen verran, että ovat tehneet suurperheille jonkun opuksen cd-versiona jossa ohjataan elättämään perhe pienillä tuloilla jne siis joku talousohje.
Siinä taisi olla ohjeita miten saa säästettyä kotona ruokakuluissa ja miten kannattaa valita ravintola johon menee ison perheen kanssa.

Tuo cd on jenkeissä tosi suosittu ja ovat tehneet sillä aikamoisen määrän rahaa. Samoin tuo kiinteistövälitys on tuonut perheelle ihan kiitettävät tulot.

Mun mielestä ihan hienoa jos saavat kasvatettua koko katraan täyspäisiksi aikuisiksi. Ainoa mistä en pidä koko jutussa on se, että lapset joutuvat liian varhain ottamaan osan vastuusta kasvatuksen osalta. Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsensa eikä sisarusten.
 
onneksi ei tarvitse ymmärtää
Minusta näytti siltä, että lapset ei kyllä saaneet "toteuttaa itseään yhtään. Poikien huonekin vaikutti ihan joltain laitoksen tai asuntolan salilta (siis joskus 50-luvulla) En tajua, mutta onneksi ei tarvitsekaan.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Saps:
Siis mä sain jo siitä dokkarista kuvan,että noi lapset hoitaa melkeen kaiken tuolla talossa...
Niinhän ne hoisikin.
Ja mun silmiin ne vanhemmat näyttää jotenkin epäilyttäviltä, tai vähintäänkin henkisesti jälkeenjääneiltä... ihan kylmät väreet meni kun sitä pepsodent-hymyä ja siistejä jakauksia katteli.
Tytöillä oli dokumentissa samanlaiset esiliinat ja hameet kaikilla ja pojilla samanlaiset vaatteet.
Hrrrr............ :|
 

Yhteistyössä