oletteko joskus kiroilleet komentaessaan lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja "pyhimys"
  • Ensimmäinen viesti
Varmaan pitäisi kirota jottei satunnainen kiroilukerta jäisi heti lapsen mieleen...yhtenä päivänä 14 kuukautta vanha poikamme meni kaivamaan keittiön roskista ja mieheni rääkäisi "voi per--le" singotessaan pyydystämään lasta pois roskiksesta.

No nyt sitten aina kun joku menee roskiksen lähelle niin poika hokee "peekee, peekee".

Onneksi sivullinen ei osaa yhdistää tuota hokemaa mihinkään "sanaan" joten täytyy vaan toivoa että ennen r-kirjaimen löytymistä lapsi lopettaa sanan hokemisen.
 
dfgh
Tosissaan hermostuessani joo, ärsyttää itteenkin. Toisaalta meillä ei muuten kiroilla, enkä mä usein hermostu, ettei toi lapsi tajuu onneksi vielä kirosanoja kun ei niitä oo juurikaan missään kuullut.
 
"vierastus"
jep, olevinaan vahingossa mutta kai se on joku ihme aikuisen auktoriteettikeino, jota lapset ei voi käyttää ja että saa sanan olevinaan painavammaksi :/ ja sitten taas katuu kun asian olis voinut sanoa ilman voimakeinojakin...
 
"7oikein"
Alkuperäinen kirjoittaja hippiäitee;25227135:
Varmaan pitäisi kirota jottei satunnainen kiroilukerta jäisi heti lapsen mieleen...yhtenä päivänä 14 kuukautta vanha poikamme meni kaivamaan keittiön roskista ja mieheni rääkäisi "voi per--le" singotessaan pyydystämään lasta pois roskiksesta.

No nyt sitten aina kun joku menee roskiksen lähelle niin poika hokee "peekee, peekee".

Onneksi sivullinen ei osaa yhdistää tuota hokemaa mihinkään "sanaan" joten täytyy vaan toivoa että ennen r-kirjaimen löytymistä lapsi lopettaa sanan hokemisen.
Meilläkin anoppi kyseli, että kuka se pete oikein on...
 
Olen. Tämä on asia minkä haluan ehdottomasti kitkeä pois itsestäni. :(
Enemmänkin olen saattanut huutaa miehelle lapseen turhautuneena että "voi JUMALAUTA!" tms mutta ihan lapsen kuullen, joten eipä se ollut sen parempi noin. :ashamed:
Mun mielestä kiroileminen kuulostaa todella typerältä ja lapselliselta, silti sorrun siihen itse...:ashamed:
 
"just"
joskus tulee sanottua..turhan usein. mutta eipä meillä lapset kiroile. isompi sanoo aina että "äiti tuo oli ruma sana". että vissiin tietää kuitenkin sen olevan pahasta. mun tutun 5v tyttö sanoo vittu joka välissä. katto yhtä kuvaa josta sanoin e kato tossa on sun serkkus. kysy et kuka vitun serkku. tosi kivan kuulosta... joojoo..
 
pikkubertta harmaana
Kyllähän tuolta suusta välillä vähemmän kauniita sanoja tulee... Mutta 7-vuotias ei ole niitä omaan sanavarastoonsa poiminut.
Tyttö katseli tässä yksi päivä lelulehteä ja siellä niitä kauheita Monster High-nukkeja ja totesi että anteeksi mutta nyt on sanottava ruma sana, nää on kyllä helvetin rumia ja kalliita... Oli ilmeisesti kuullut kun minä olin miehelle näin todennut...
 
pikkubertta harmaana
Kyllähän tuolta suusta välillä vähemmän kauniita sanoja tulee... Mutta 7-vuotias ei ole niitä omaan sanavarastoonsa poiminut.
Tyttö katseli tässä yksi päivä lelulehteä ja siellä niitä kauheita Monster High-nukkeja ja totesi että anteeksi mutta nyt on sanottava ruma sana, nää on kyllä helvetin rumia ja kalliita... Oli ilmeisesti kuullut kun minä olin miehelle näin todennut...
^ ja siis tämä on ainoa kerta kun olen kuullut tytön suusta kirosanan jonka on multa kuullut!
 

Yhteistyössä