oletteko jo lukeneet tuosta insuliinisurman oikeudenkäynnistä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

plääh

Aktiivinen jäsen
05.12.2007
15 531
1
36
naisen syytteet on kaventuneet yhdeksi murhasyytteeksi, yhdeksi murhayritykseksi ja kahdeksi pahoinpitelyksi. Mitään suoria todisteita ei ole, suurin osa hoitajalle esitetyistä syytteistä perustuu yksinomaan aihetodisteisiin.
:o mitenkähän tässä käy loppujen lopuksi

jutun oikeuden käynnin alkupäivistä voi käydä lukemassa http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema/asiat_paajutut/7907478.shtml
 
Joo, on alkanut tuntua siltä, että näyttö ei riitä... Kaikki viittaa kyseiseen henkilöön, olisihan ihmeellistä, että sattumalta sekä työpaikalla että perhepiirissä sattuu epäilyttäviä sairastumisia ja kuolemia. Sairaanhoitajan käytös (valehtelee, että on lukenut kälynsä terveystietoja ja koittaa aiheuttaa tälle keskenmenon, varastaa yms.) on myös kaikkkea muuta kuin normaalia. Ratkaisevia todisteita ei vain ole...

Tietääkö joku muuten, että jos sairaanhoitaja vapautetaan, pystyykö hän jatkamaan työssään? Eihän siitä kai tule rikosrekisteriin mitään tietoa, jos tulee vapauttava tuomio. Ja hänhän voi muuttaa nimensä ja ulkonäköään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
Tietääkö joku muuten, että jos sairaanhoitaja vapautetaan, pystyykö hän jatkamaan työssään? Eihän siitä kai tule rikosrekisteriin mitään tietoa, jos tulee vapauttava tuomio. Ja hänhän voi muuttaa nimensä ja ulkonäköään.

Luulisi, että tuommoiset epäilytkin olisi jo syy ottaa ammatinharjoittamisoikeus pois.
 
Luin iltalehdestä,ja on se nyt kumma jos ei terve järki jo sano että ei sillä ihmisellä oo kaikki kohdallaan. Jos vanhat koulukaveritkin sanoo että on ollu tosi pimee ja käyttäytyny aina vähän uhkaavasti..paras läppä tässä on se,että isä oli hakenut pojan huoltajuutta ja oikeudessa se oli kumottu ja yhteishuoltajuus saa jatkua! haloo..ämmä joka pukee poikansa tytöksi ei taida olla ihan terve.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
Joo, on alkanut tuntua siltä, että näyttö ei riitä... Kaikki viittaa kyseiseen henkilöön, olisihan ihmeellistä, että sattumalta sekä työpaikalla että perhepiirissä sattuu epäilyttäviä sairastumisia ja kuolemia. Sairaanhoitajan käytös (valehtelee, että on lukenut kälynsä terveystietoja ja koittaa aiheuttaa tälle keskenmenon, varastaa yms.) on myös kaikkkea muuta kuin normaalia. Ratkaisevia todisteita ei vain ole...

Tietääkö joku muuten, että jos sairaanhoitaja vapautetaan, pystyykö hän jatkamaan työssään? Eihän siitä kai tule rikosrekisteriin mitään tietoa, jos tulee vapauttava tuomio. Ja hänhän voi muuttaa nimensä ja ulkonäköään.

Tämä on todella pelottava skenaario :o Kyllä voi toimia sh:na kun isoista varasteluistaankaan ei saanut merkintää rikosrekisteriin. Helppohan tuo nimeä vaihtaa ja värjätä tukka...

 
ei mitään oikeuksia häneltä pois oteta. mutta se on eri asia palkkaako kukaan häntä enää töihin. Toki nimen voi vaihtaa ja perustaa vaikka kotisairaanhoitoon keskittyvän palvelun..
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Minusta huoelstuttavinta oli se ettei Ylisen kuntoutuskeskuksesa pidetty mitenkään kirjaa lääkkeiden kulusta?

Missään työpaikassa jossa olen sh:na toiminut Suomessa ei ole pidetty varsinaisesti kirjaa esim. insuliinin menekistä (avatut ampullat). Ehkä jos ampulla tolkulla olisi hävinnyt avaamattomia lääkekaapista niin tilaaja kiinnittäisi huomion mutta ne avatut joista potilaille annettiin olisi ihan huomaamatta voinut nyysiä kenenkään kiinnittämättä asiaan mitään huomiota. Insuliini ei ole sellainen lääkeaine jota yleisesti käytettäisiin väärin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Minusta huoelstuttavinta oli se ettei Ylisen kuntoutuskeskuksesa pidetty mitenkään kirjaa lääkkeiden kulusta?

Missään työpaikassa jossa olen sh:na toiminut Suomessa ei ole pidetty varsinaisesti kirjaa esim. insuliinin menekistä (avatut ampullat). Ehkä jos ampulla tolkulla olisi hävinnyt avaamattomia lääkekaapista niin tilaaja kiinnittäisi huomion mutta ne avatut joista potilaille annettiin olisi ihan huomaamatta voinut nyysiä kenenkään kiinnittämättä asiaan mitään huomiota. Insuliini ei ole sellainen lääkeaine jota yleisesti käytettäisiin väärin.

Ja minä en ole ikinä toiminut missää paikassa,jossa ei olisi nimenomaan ollut kirjaa KAIKISTA LÄÄKKEISTÄ!Mutta olenkin aina toiminut psykiatrian-kehitysvamma-ja lastensuojelun puolella ja aina vain Helsingissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Minusta huoelstuttavinta oli se ettei Ylisen kuntoutuskeskuksesa pidetty mitenkään kirjaa lääkkeiden kulusta?

Missään työpaikassa jossa olen sh:na toiminut Suomessa ei ole pidetty varsinaisesti kirjaa esim. insuliinin menekistä (avatut ampullat). Ehkä jos ampulla tolkulla olisi hävinnyt avaamattomia lääkekaapista niin tilaaja kiinnittäisi huomion mutta ne avatut joista potilaille annettiin olisi ihan huomaamatta voinut nyysiä kenenkään kiinnittämättä asiaan mitään huomiota. Insuliini ei ole sellainen lääkeaine jota yleisesti käytettäisiin väärin.

Ja minä en ole ikinä toiminut missää paikassa,jossa ei olisi nimenomaan ollut kirjaa KAIKISTA LÄÄKKEISTÄ!Mutta olenkin aina toiminut psykiatrian-kehitysvamma-ja lastensuojelun puolella ja aina vain Helsingissä.

Mä olen työskennellyt aikanani akuuttipaikoissa joissa noita lääkkeitä menee pilvin pimein. Eli tosiaankaan kirjata joka kertä ylös paljonko vedit insuliiniampullista, paitsi potilaan asiakirjoihin paljonko yksiköitä annetaan (ja määräyksen mukaanhan se annetaan) mutta kokonaiskulutusta jostakin vatustaampullista ei kyllä seurata.

Ampulla (lat.)= ampulli (suom.) molempia käytetään. Olen ollut enkuissa työssä siellä ampulla.
 

Yhteistyössä