oletteko ehtineet juoda vaikka olette olleet raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
1 736
0
36
siis tietämättä että olette raskaana? esim . että testi on näyttänyt negatiivista ja olettekin sitten juonut, mutta viikon pari päästä onkin ollut positiivinen... eli olette ollut jo alussa raskaana ja juoneet.. pelkään että mulle on käynyt näin.. :'(

Ehdin viettää paritkin kosteat juhlat ennekuin sain tietää raskaudesta. Ja mie ehdin viikolle 8 ennen kuin sain tietää, mulle kun oli lääkäri sanonut että lasta ei tulisi ilman hoitoja.

Älä sure ollenkaan, jos on niin alussa että testikin on näyttänyt negaa nin vauvalla ei ole mitään hätää vaikka joisit parin päivän putken (mitä en suosittele kuitenkaan kokeilemaan)!

Onnea raskaudesta! :flower:

Kuopuksesta en ollenkaan osannu aatella, että olisin raskaana. Aina ollu epäsäännöllinen ja pitkä kierto, joten en ollenkaan osannu aatella, että menkat ei tuliskaan siksi kun olen raskaana. Mitään oireita ei ollu.

En nyt varsinaisia kännejä vetänyt, mutta tällanen tissuttelija kun olen, niin joka päivä kai jotain join ja joskus kyllä aika paljonkin. Raskaudesta sain tietää muistaakseni viikolla 6 tai 7.

Neuvolasta sitten kysyin, että oliko haittaa, niin se terkka sanoi, ettei se haittaa vaikkei toki tietty hyväkään juttu ollu. No, nyt tyttö on jo vajaa 2 vuotias ja ihan on terve ja älykäs ja reipas lapsi. Että säikähdyksellä selvittiin ainakin meillä.

:wave: Älä huoli! Kyllä melkoisen kosteat juhlat tuli käytyä läpi juuri ennen kuin sain tietää raskaudesta! Näin kahden vanhemman lapsen kohdalla. Tietääkseni ei aiheuta vaurioita noin aikaisessa vaiheessa sikiölle, tai alkiostahan sitä vielä kait puhutaan! Olen kuullut myös sanonnan että jos et tiedä niin ei siitä voi silloin haittaakaan olla! Kuopusta ihan tehtii tarkoituksella enkä silloin juhlinut... Ja Erittäin Paljon Onnea Mahdollisesta Raskaudesta! :D

Jep jep, ehdin parit juhlat juhlimaan ennen ku sain tietää olevani raskaana ja kunnolla juhlinkin, tapana kun ei ollut tuoppiin syljeksiä. Ihmettelin vaan, että kun nousi niin pieni määrä päähän ja sitten löi yhtäkkiä huonon olon. Nää kummatkin reissut tapahtu kuudenteen viikkoon mennessä. Neuvolan täti kyllä lohdutti, että ei hätiä kunhan enempää ei ota... Ja terve, normaalisti kehittynyt lapsi meillä on, niistä parista kerrasta huolimatta. Mutta myönnän, että kovasti muakin sillon pelotti, että sikiölle olin saanut pahaa aikaan niillä juhlimisilla.

No kylläpä valitettavasti olen.Olin tietämättäni ollut jo useamman viikon raskaana.Oon kyllä kieltämättä katkera teille joiden juominen on sijottunu tonne alkuun rv 4-6 tms.elämä ei vaan oo reiluu :\|

mulle neuvolan täti sanoi ettei sinänsä oo vaarallista. yleensä kuulema elimistöllä on puolustusmekanisminsa niin kauna kunnes tulee oireet raskaudesta.... tiedä sitten mikä totta...

Juh, mä en tienny olevani raskaana ja vedin synttäreiden kunniaksi kunnon kännit... Viikko siitä plussasin. Ja kyllä mäkin olen kuullut, että elimistö suojaa... Ei voi itseään syyttää, jos ei ole asiasta tiennyt

Mulla kävi niin, että menkat tulivat eikä raskaudesta ollut mitään oireita ja kun kesälomalla olin, join myöhempien laskujen mukaan jotkut 8 - 9 ISOT kännit :( . Olin kamalan huolissani ja pelkäsin seurauksia, sillä lapsen päätin pitää. Neuvolassa sanoivat, että ei välttämättä mitään tule, vaikkei tosiaan hyväkään asia ole. Nyt poikani on 1v2kk ja täysin terve, ollut aina!, motorinen sekä kognitiivinen kehitys ikäistään edellä, joten säikähdyksellä selvisin =) . Alkoholin käyttö on loppunut kokonaan, en kaipaa yhtään!

meillä oli juurikin työmaan sauna ilta ja otin aika paljon ja sit parin viikon päästä tein testiä ja se näytti plussaa....olinko peräti 4vk raskaana tai jotai....eipä siitä mitään tullu....kait...ainakaan näkyvää....loppu ajan olinki ihan kiltisti!!!

Kyllä ja muutamat "kosteat" juhlat kerkisin juhlia. Ja täysin terve poika syntyi. Nyt on 3v.

Lopetin pillerit ja menkkoja ei kuulunut ja tein testin kun n. viikko sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja näytti negatiivista. No asiaa sen kummemmin sitten miettimättä kesä kaikenlaisissa kissanristiäisissä ja uuden testin tein sitten 1½ - 2 kk myöhemmin ja näytti positiivista. Oli aikamoinen ylläri. No neuvolaan menin 15+viikoilla.

Onneksi mitään vahinkoa ei tapahtunut vaikka muutaman kerran kerkesinkin kunnon kännit juoda. Sen jälkeen onkin juominen jäänyt pariin kertaan vuodessa. :laugh:

Esikoisesta kyllä kun ei ollut edes tarkoitus tulla raskaaksi ja kierron epäsäännöllisyyden vuoksi ei tullut edes mieleen. Tulin raskaaksi kun aloitin silloin kesäloman (ainut kerta ilman ehkäisyä) ja koko neljä viikkoa tuli kierreltyä terassilla lähes päivittäin ja muitakin kosteita reissuja tehtyä. Testin tein vasta kun olin ollut muutaman viikon takasin töissä eikä menkkoja kuulunut... aluksi harmittelin mutta mitään ei onneksi vauvalle tullut. Toinenkin oli samanlainen yrittämätön ylläri mutta sit en ehtinyt ottaa kun muutaman saunasiiderin kun olin vasta edellisen imetyksen lopettanu kun ilmeisesti raskaaksi tulin.

Lääkäri vasta minulle kertoi, ettei alkiolle ole vaaraksi lääkitys/ alkoholi ihan muutamaan viikkoon menkkojen poisjäännin jälkeen, kun harva vielä tietää olevansa raskaana. Kiinnittymisen jälkeen sikiö tulee olemaan yhteydessä äitiin istukan kautta, jolloin yhteinen verenkirto. Mutta tottakai suositellaan terveellisiä elämäntapoja, jos raskautuminen on suunnitelmissa. Mutta siis alkio ei ole yhteydessä heti alussa kantajaansa.

Ehdinpä minäkin juoda alkoholia useampaan kertaan tuonne viikolle 8 asti, jolloin sain tietää raskaudestani. On harmittanut ja pelottanut kovasti jälkeen päin mutta pikkuhiljaa huoli on helpottanut, ku vauva on masussa kehittynyt normaalisti ultran mukaan.. silti sitä välilä miettii että voi kun olisi tehnyt testin aikaisemmin...

joo mulle kävi niin että lähettiin kaverin kanssa pohjoseen leville viikoksi ja siellähän sitä tuli otettua joka ilta jotain ja pari kertaa silleen kunnolla ja oottelinkin jo siellä et milllon ne menkat alkaa ja kuljetin sidettäkin rinteessä mukana et jos kesken kaiken alkaa,mut ei ja pääsin kotiin niin menin apteekkiin ja tein testin ja siinähän se plussa tökötti ja sitä mietin kanssa kauan et ouh nou mitäs nyt, mut eipä siitä sit mitään onneksi, tyttö voi hyvin=)

Join peräti kolmena peräkkäisenä perjantaina humalaan asti, eli reippaasti! Sattui nimittäin just olemaan pikkujouluaika.... Neuvolassa sanoivat, että unohda mitä oot aikaisemmin tehny ja keskity tulevaan.
No, en tiiä mistä johtu, mutta rv30 alko istukan toiminta heiketä ja vauva syntyi keskosena.... Mutta tuskin alkuraskauden ryyppäämisellä oli tekemistä sen kaa...

Voi kuule, vaikka ja kuinka... niinkuin esikoisenkin kanssa kävi, kun mistäpä sitä olisi voinut arvata, mulla kun menkatkin tulivat kerran normaalisti joten olin jo vähän pidemmällä ennen kuin asian tajusin.

Yhteistyössä