Oletteko asentaneet keittiöitä itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja optimisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

optimisti

Vieras
Meille on tulossa ensi viikolla uusi keittiö ja tarkotuksena olisi pääsääntöisesti miehen kanssa kahdestaan keittiö asentaa. Luultavasti saadaan apua myös appiukosta ja miehen veljestä. Lapsi saadaan toivon mukaan hoitoon siksi aikaa.

Tavoiteaikataulu olisi 1-2 päivää, la-su. Sisältäen välitilan laatoitukset, sähkömiehen palvelut, viimeistelyt ym. Niin ja vanhat kaapithan revitään myös alas..

Kuulostaako ihan hullulta ja epärealistiselta tavoitteelta? Me ei kumpikaan miehen kanssa olla mitään timpureita, mutta kyllä meillä mitta ja porakone käsissä pysyy.

ehkä se purkaminen kannatta jo aloittaa... ja laastit yms tarvii aikaa kuivuakseen ennekui ne saumataan. kuka ne sähköt tekee? älkää ottako stressiä jos ette kerkiä. silloin anakin koko homma kusee jos alkaa hoppuilemaan. tette minkä teette. esim listat ja saumaus voi tehdä myöhemminkin vaik lapset kotona ois.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Kyllä mä hieman enemmän varaisin aikaa tuohon kaikkeen.

No siis joo, eli perjantai-iltana olisi tarkotus repiä vanhat kaapit pois, lauantaina asentaa kaapistot, altaat, hanat ja sähköt ym. Sunnuntaina varmaankin laatoitus ja viimeistely, kuten ovien nupit ym.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
ehkä se purkaminen kannatta jo aloittaa... ja laastit yms tarvii aikaa kuivuakseen ennekui ne saumataan. kuka ne sähköt tekee? älkää ottako stressiä jos ette kerkiä. silloin anakin koko homma kusee jos alkaa hoppuilemaan. tette minkä teette. esim listat ja saumaus voi tehdä myöhemminkin vaik lapset kotona ois.

sähköt tulee tekemään ihan sähkömies :) unohdin mainita.

Meillä on vaa sikäli inhottava tilanne että mies on aina viikot pois ja lapsen kans kahestaan asustetaan viikot, joten siksi meillä on noin tiukka aikataulu..

Ootteko varmoja miten seinä säilyy ehyenä vanhojen poiston jälkeen? Kun esim. vanhat laatat revitään pois niin voi olla että joutuu käyttämään tasoitteita jne ja kuivuminen vie aikaa. Jos ei aikaisempaa kokemusta oo niin sitten varaisin päivän/pari enemmän aikaa mutta jos ennenkin tehny niin sitten ehkä. Meillä se pari päivää on varattu pelkkään asennukseen kun uus keittiö. Välitilan laatotus erikseen ym. hommat.

aika tiukka aikataulu. Itse varasin kanssa enemmin aikaa. Jos tarvitse jotain seinää tasottaa tai jotain vastaava, niin tasoitteiden kuivuminen vie aikaa. Myös esim. välitilan laatoitus vie yllättävän paljon aikaa, jos ei sitä ole aikaisemmin tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Kyllä mä hieman enemmän varaisin aikaa tuohon kaikkeen.

No siis joo, eli perjantai-iltana olisi tarkotus repiä vanhat kaapit pois, lauantaina asentaa kaapistot, altaat, hanat ja sähköt ym. Sunnuntaina varmaankin laatoitus ja viimeistely, kuten ovien nupit ym.

Laatoitusta et tee päivässä.... kuivumisajat yms otettava huomioon. Saumausta ei voi tehdä samana päivänä!

Olen joskus harkinnut ja sitten tullut järkiini :saint: Eli kun ammattilainen/toimittajan edustaja asentaa on tuotteella kunnon takuut ja asennusvirheet korjataan ilmaiseksi. Itse kun tekee niin mokat menee sitten omaan piikkiin... eli jättäsin ammattilaiselle jo tuon aikataulun kireyden takia.

Ei kyllä riitä tuo aika. Laatotukseen menee aikaa, kun pitää kuivua kunnolla, ennen kun pääsee saumaamaan... Kaapistot saa asennettua hyvin, jos on jonkin verran kokemusta, mutta jollei ikinä ole moista tehnyt, suosittelisin jättämään ammattilaisten käsiin...

Yhteistyössä