Oletko ystävä miehen ex:n kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Jonna-79
  • Ensimmäinen viesti
Jonna-79
Täällä oli hyvin kiivaita keskusteluja ja ajattelinki kysyä että onko kukaan hyvissä väleissä miehen entisen vaimon/tyttöystävän kanssa?Minä voisin ollakkin, mutta mieheni ei halua meidän olevan tekemisissä.Heillä on keskenään huonot välit ja haluaa ilmeisesti pitää minutkin"puolellaan"tms..

En ole ystävä enkä tunne tarvetta ollakaan.En ole vihamieskään, olen täysin neutraali. En itse pidä yhteyttä entisiini eikä mieskään pitäisi eksäänsä jos ei lapsia olisi. Minulle riittää, että jokainen hoitaa omat asiansa. Välillä tietty harmittaa, että ei voi olla samoissa paikoissa, esim. kevätjuhlissa tms. koska lapset kyselee, miksi en osallistu, ja aina saa keksiä jotain verukkeita. Kuilu välissämme johtuu törkeyksistä, joita miehen eksän suusta tuli minua kohtaan suhteemme alussa (enkä todellakaan ole tullut heidän väliinsä vaan kuvioihin paljon myöhemmin).Nyttemmin tilanne on rauhoittunut, mutta en mene väenvängällä tunkemaan itseäni samoihin paikkoihin, olkoon nuo juhlat ja muut oikeiden vanhempien etuoikeuksia.

nyxä ja exä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 14:42 Jonna-79 kirjoitti:
Täällä oli hyvin kiivaita keskusteluja ja ajattelinki kysyä että onko kukaan hyvissä väleissä miehen entisen vaimon/tyttöystävän kanssa?Minä voisin ollakkin, mutta mieheni ei halua meidän olevan tekemisissä.Heillä on keskenään huonot välit ja haluaa ilmeisesti pitää minutkin"puolellaan"tms..
Miksi kummassa haluat olla miehesi exän kanssa kaveri?
En yhtään ihmettele miehesi asennetta, koska hänellä on huonot välit exäänsä. Kuvittele vastaava tilanne omalle kohdallesi: sinä ja Z olette riidoissa, olette haukkuneet toisianne ja Z on loukannut sinua, inhoat häntä. Joudut kuitenkin toimimaan hänen kanssaan asiatasolla. Asiatasolla se ei aina pysy, sinä inhoat Z.aa ja Z haukkuu sinua vähän väliä. Miehesi ystävystyy Z:n kanssa, käy tämän kaljalla ja lenkillä ja pelaamassa kössiä ja niin edelleen...

Miltäpä sinusta tuntuisi? Olisit varmaan hyvin tyytyväinen?

Voisin tulla hänen kanssaan toimeen, jos hän vain pääsisi yli menneistä. Tänään juuri kuulin,että ihan samaa katkeruutta oli ollut mieheni aikasemman naisystävän kanssa...

Ystäväksi hänen kanssaan en alkaisi, koska kuitenkin on useamman vuoden ajan hankaloittanut isän ja pojan taapamisia ja tällä tavoin pahoittanut mieheni mielen. Mieheni oli jopa yhdessä vaiheessa miettinyt,ettei olisi lapsen kanssa enää tekemisissä, koska tapaamisista oli tullut niin hankalaa.Tätäkö äidit oikeasti haluavat??? Puhuvat kyllä, et hyvä kun näkee lastaan jne...mutta käyttäytyy kuitenkin niin,ettei haluaisi isän kuuluvan lapsensa elämään.

En ole ystävä miehen eksän kanssa. En edes koe tarvetta siihen. Näen toki eksää, mieheni entistä avovaimoa usein, kun haemme miehen poikaa viikonlopuiksi meille tai viikkotapaamisille. Me emme oikeastaan ole lainkaan väleissä. Kyllä moikkaamme, muttemme keskustele. Mielestäni nykyisenä vaimona, minulla ei ole tarvetta sekaantua väleihin eksän kanssa. Hänen poikaansa toki pidän kuin omanani, mutta muutoin en koe mitään tarvetta olla tekemisissä sen enempää. Miehenikään ei ole sen enempää tekemisissä... Miksi siis hankkia oudosta ihmisestä itselleen riippakiveä???

Yhteistyössä