Kerran olin lähimetsässä mustikoita poimimassa heinäkuun lopulla. Siinä metsäpalstan vieressä on santamonttu, jossa voi uida ja jossa itsekin silloin tällöin uin. Siihen aikaan päivästä oli vaan niin kuuma tai ihmiset töissä tai jotain, ettei siellä yleensä ollut ketään. En ollut varustautunut uimavarusteilla, mutta helteen takia teki mieli veteen. Samalla panetti aika paljon. Yleensä minulla on metsässä mukana vihko täynnä femjoy-kuvia käsitöiden helpottamiseksi, mutta hyttyset siellä häiritsevät.
Sain idean, että kun täällä ei ole ketään, niin voin nakuilla kunnolla ja huutaa melko kovaa. Asettelin kuvat eteeni ja polvistuin vaatteiden päälle. Runkkasin todella kovaan ääneen, huutelin rivouksia ja lopulta nousin seisomaan ja päästin lastit niin että koko keho tärisi. Tämän jälkeen siirsin vaatteet sivummalle, että voisin vaihtaa vaatteet piilossa, jos joku tulee. Menin uimaan hetkeksi. Kun olin lähdössä takaisin rantaan päin, järkytyin aivan totaalisesti. Eräällä rantakivella oli kaksi vanhaa luokkakaverityttöä uimapuvussa ja he hymyilivät, sitten nauroivat huomattuani. Olo oli ihan hajalla. Sanoin kovaan ääneen "vittuuuu..". Tytöt sanoivat jotain, että oletpa melkoinen ori, mutta en vaan halunnut kuulla mitään. Menin äkkiä piiloon vaihtamaan vaatteita. Tytöt pulahtivat takaisin veteen. Kun katsoin taakseni pois lähtiessäni, niin tytöt laskivat hetkeksi uimapuvun yläosan näyttääkseen tissinsä ja taas nauroivat. Hävetti ja lähdin vaan pois. Jälkikäteen ajatellen tein tyhmästi, koska varmaan olisi pesääkin saanut.