Oletko tyytyväinen lapsesi/lapsiesi pp-hoitajaan?

  • Viestiketjun aloittaja harkitseva
  • Ensimmäinen viesti
Olin todella tyytyväinen pojan viimeisimpään hoitajaan. Oli aivan mielettömän hyvä hoitaja. Poika ei koskaan jäänyt sinne itkun kanssa. Nykyään vaihdammekin kuulumiset aina kaupassa törmätessämme.
 
Harmaa
En ole minäkään tyytyväinen. Siinä naisessa on jotain karmivaa...oon pariinkin ketjuun aiemmin aiheesta avautunut, joten en sen kummemmin viitsi edes enää kertoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anu78:
En ole. Aika usein on hoitaja itse sairaana ja sitten joudut ettimään sen varahoitopaikan jostain aivan muualta, tai siis ohjaaja ilmoittaa että se on siellä ja siellä ja kun ollaan täällä alueella uusia asukkaita niin ei vielä tunneta paikkoja tai paikka voi olla jopa 20 kilsan päässä. Poika kun tulee kotiin niin jumalaton nälkä päällä että en sit tiiä syökö hoidossa vaikka täti niin sanoo. No syksyllä vaihtaa tuo 2v hoitopaikkaa :)
Todennäköisesti syövät välipalan (ja nyt huom, se ei ole mikään ylimääräinen lounas vaan nimenomaan välipala) n. klo 14 ja sen jälkeen sitten lapset telmivät kotiinlähtöön asti. Aika luonnollista että on kova nälkä siinä neljän- viiden maissa....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa:
En ole minäkään tyytyväinen. Siinä naisessa on jotain karmivaa...oon pariinkin ketjuun aiemmin aiheesta avautunut, joten en sen kummemmin viitsi edes enää kertoa.
Voi ja minä en ole niitä ketjuja lukenut ja kiinnostaisi tietää..

Minun poika ollut 2 viikkoa pp-hoitajalla, tosi hyvän kuvan olen saanut hänestä, tuntuu tosissaan paneutuvan lasten hoitoon :)
 
hmmm
En. Kun kysyn miten päivä on mennyt niin aina hyvin ja silti näen pojasta, että ei ole mennyt hyvin :/ Täti lähentelee eläkeikää ja vaikuttaa jo "luovuttaneelta". Kai tuo perushoidon antaa, mutta ei sitten muuta :/
 
Vierailija
Olin. Poika oli kahdella hoitajalla ja tyttö yhdellä. Tavallisia ihmisiä, joiden kanssa yhteistyö sujui moitteettomasti. Kuten tytön kohdalla myös päiväkodissa ja molempien kohdalla eskarissa ja nyt koulussa ja iltapäiväkerhossa. Ikinä ei mitään moittimista / ongelmaa.
 
Sanna
Meillä poika vaihtaa kesällä pph:lle, on ollut tähän asti päiväkodissa.. hoitajat vaihtuu, ryhmä on suuri ja levoton, aina ei iltapäivällä hoitaja osaa kertoa miten päivä on mennyt, ei esim. tiedä onko nukkunut ja miten on syönyt. pojalla myös ummetus ongelmaa eikä hoitajat pyynnöistä huolimatta ehdi seurata vatsantoimintaa eivätkä osaa sanoa onko lapsi kakannut vai ei joten kotona en tiedä antaako laktuloosia vai ei..
Silti poika itse viihtyy todella hyvin päiväkodissa enkä itsekään näe yhdessäkään hoitajassa mitään moittavaa.. on vain mahdotonta pysyä kärryillä 20 lapsen vessakäynneistä, nukkumisista, syömisistä yms. ja raportoida nämä kaikki tiedot myös iltavuorolaiselle..

Nyt poika saa siirtyä pph:lle kun on hyvä tiedossa ja paikka vapaana.. nyt luotan siihen että pph tietää jokaisen hoitolapsen päivän kulun ja osaa myös kertoa vatsan toiminnasta tai toimimattomuudesta..

Toivotaan etten tule jatkossa katumaan tätä siirtoa mutta nyt ainakin uskon tekeväni oikean ratkasun.
 
maisa
Ehdottomasti loistava hoitaja on meidän pph! Esikoinen oli jo samassa paikassa ja nyt nuorempi on siellä näillä näkymin eskariin asti. :)
On kuin mummola meidän lapsille se paikka. Hoitaja ja hänen miehensä ovat läheisempiä ja välittävät lapsistamme enemmän kuin toiset omat isovanhemmat. Olemme tekemisissä välillä myös hoitoajan ulkopuolella ja juttelemme hoitajan kanssa kaikesta maan ja taivaan välillä. On oikeastaan ystäväni. :)
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Meillä poika vaihtaa kesällä pph:lle, on ollut tähän asti päiväkodissa.. hoitajat vaihtuu, ryhmä on suuri ja levoton, aina ei iltapäivällä hoitaja osaa kertoa miten päivä on mennyt, ei esim. tiedä onko nukkunut ja miten on syönyt. pojalla myös ummetus ongelmaa eikä hoitajat pyynnöistä huolimatta ehdi seurata vatsantoimintaa eivätkä osaa sanoa onko lapsi kakannut vai ei joten kotona en tiedä antaako laktuloosia vai ei..
Silti poika itse viihtyy todella hyvin päiväkodissa enkä itsekään näe yhdessäkään hoitajassa mitään moittavaa.. on vain mahdotonta pysyä kärryillä 20 lapsen vessakäynneistä, nukkumisista, syömisistä yms. ja raportoida nämä kaikki tiedot myös iltavuorolaiselle..

Nyt poika saa siirtyä pph:lle kun on hyvä tiedossa ja paikka vapaana.. nyt luotan siihen että pph tietää jokaisen hoitolapsen päivän kulun ja osaa myös kertoa vatsan toiminnasta tai toimimattomuudesta..

Toivotaan etten tule jatkossa katumaan tätä siirtoa mutta nyt ainakin uskon tekeväni oikean ratkasun.
Varmasti saat enemmän tieota päivn kulusta pph:lta =) Minusta tuntuu, että puhumme ummet ja lammet ja käymme läpi lapsen kuin lapsen suolen toiminnan ;-D

 
Sanna
Alkuperäinen kirjoittaja se äskeinen pph:
Jatkan vielä, että pph:n on helppo seurata lasten toimia läheltä koska hoitajat eivät päivän aikana vaihdu =)
Hei =) kiva kun nostit eilisen ketjun ja vastailit viestiini =)

Mua jännittää tämä vaihto päiväkodista pph:lle ja mietin sitäkin onko järkeä vaihtaa 3vuotiasta pph:lle kun toiset sanoo että sen ikäisille olis päiväkoti parempi vaihtoehto.. mut mun pitää kuunnella itseäni ja tunnen että tarvitsen pojalle rauhallisemman ympäristön päiväksi kun itse olen töissä..

Ja lisäksi mua harmittaa se etten saa tietoa lapsen päivän kulusta hoitajilta vaan luotan siihen että näen pojan olevan hyvällä mielellä ja itse kertovan jotain päivästään.
 

Yhteistyössä