Oletko työtön vai työssäkäyvä?

yyhoo harmailee
Vakituinen työssäkävijä. Joskus nuoruudessa olen viimeksi ollut pidempään työtön. Tai jouduin mä tässä joskus aikuisiälläkin olemaan yhden päivän työtötn, että sain aloitettua yhden vuorotteluvapaan sijaisuuden (silloin vielä riitti se yksi työttömyyspäivä). :D Aina on jotain hommaa löytynyt, vaikkei aina ihan omaa alaa ole ollutkaan. ;)
 
Lähihoitajatar
Olen lähihoitaja ja tämän kuukauden olen ainakin töissä, jatkosta ei ole tietoa. Vituttaa tämä kun on koko ajan epävarmaa onko töitä ja kuinka paljon. Välillä on töitä tarjolla niin paljon ettei kaikkia tunteja voi ottaa vastaan kun taas välillä on aivan liian vähän tunteja tai ei lainkaan.

Ihan turha väittää, että joka paikassa on lähihoitajille töitä. Ei täällä ainakaan ole. Yhtäkään työpaikkaa ei ole auki kunnalliselle puolelle ja yksityisellä puolella tarve sijaisista on todella vaihtelevaa. Säästetään koko ajan eikä palkata sijaisia vaikka tarve oikeasti olisi.
 
vierailija
En kumpikaan. Teen aina muutaman vuoden töitä, ja sitten elän pari vuotta säästöilläni. Nyt siis menossa säästöilläelämisvaihe. Eli en ole ilmoittautunut työttömäksi, enkä saa minkäänlaisia tukia, ja tuloni tälle vuodelle ovat pyöreä nolla. Työtä saan kyllä heti, kun työtä haen. Koska en halua töitä, en myöskään katso moraalisesti oikeaksi ilmoittautua työttömäksi.
 
Töissä käyn. Aina olen käynyt kun koulut loppui. Vuorotteluvapaa olisi mukava pitää vuoden mutta kun pitäisi oppia olemaan syömättä ja katkaista talosta sähköt että se onnistuisi. Kohtahan sekin viedään pois niin eipä tartte miettiä sitäkään sitten enään.
 
sairaanhoitajatar
Kunnalla olen vakituisessa toimessa kotihoidon sairaanhoitajana. Töitä tällä alalla piisaa - enemmän kuin jaksaa tehdä. Pelkona on, että valtio pistää rahahanat kunnille kiinni sote-uudistuksineen ja sen takia kunta joutuu säästämään, tulee YT:t ja loppuu työt.
 
Pelkona on, että valtio pistää rahahanat kunnille kiinni sote-uudistuksineen ja sen takia kunta joutuu säästämään, tulee YT:t ja loppuu työt.
Niin siinä käy ja joudut työllistymään multikansalliseen yhtiöön joka tekee ne hommat siitä eteenpän, tosin palkkasi tulee tuskin olemaan paljonkaan ylitte puolet mitä nyt on.

Mutta äänestäkää kokoomusta edelleenkin :)
 

Yhteistyössä