Oletko tuunannut miehesi ulkoista olemusta? Kuinka paljon semmoista voi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 930
19 190
113
Taas teen aloituksen puolisoon liittyen, mutta nämä kysymykset on pyörineet mielessä...

Ja ihan ensi alkuun: moni varmaan on palstalla huomannut että olen kiihkouskova ja uskovalla ulkonäköasiat eivät usein ole ihan tärkeimmästä päästä, mutta jokin roti se on uskovallakin ulkonäön suhteen. Sisin on ihmisessä tietysti tärkein jne jne, mutta vaatteet saa olla uskovallakin olla ehjät, ei tarvitse haista, vaatteet voivat olla jopa 2000-luvulla hommattuja, hiusten alta voi näkyä naamaakin...:rolleyes: Eli voi näyttää ihan ihmiseltä. Muodin orjallinen seuraaminen on sitten eri asia, sitä en tarkoita.

Elikä mun mies oli seurustelun alussa -no, hiomaton timantti. Tajusin että tuossa on mun mieheni, ja hän oli sosiaalinen, hauska, aktiivinen, perheenisätyyppiä, meillä synkkasi ym.
Mutta...mitenkähän tämän nyt muotoilisi... jotenkin se sisäinen kauneus/komeus meinasi jäädä ränsistyneen ja hyvin hoitamattoman ulkomuodon alle. :whistle: Pitkä aika poikamiehenä ja työkeskeisyys olivat tehneet raa´alla tavalla tehtävänsä.

Elikä mies parturiin, silmille hapsottaneet hiukset lyhyemmäksi. Lisäksi trimmaan häneltä välillä ulos rehottavat nenä-kulma-ja korvakarvat. Musta 80-luvun manne-nahkatakki lähti HETI -johonkin, en muista mihin. 80-luvun pipo nauhan päässä olevine tupsuineen matkasi muistaakseni kanssa johonkin tuntemattomaan määränpäähän. Sukissa on nykyisin yhä enemmän sitä kangasta eikä reikiä. Puhkikulutetut lenkkarit...no, jos niillä sytyttäisi ensi kesänä juhlallisesti juhannuskokon.
Tulos: mies ei ole mikään stylistin unelma vieläkään, mutta sieltä kuoriutui entistä komeampi uros. Hiustenleikkuulla ja tavallisilla, marketista ostetuilla miehekkäillä vaatteilla saa ihmeitä aikaan.

Mutta kuinka paljon miestä voi ja saa tuunata? Jos hän on tyytyväinen omissa retkuissaan niin onko julmaa puetuttaa häntä siistimpiin vaatteisiin?

• Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Selittelen vielä tuota aloitusviestiäni, että mun mies on kehunut mun hommaamiani vaatteita, ja olen ollut tarkka siitä että ne on semmoisia _tavallisia_perusmiehekkäitä vaatteita missä kehtaa mennä mihin tahansa äijäporukkaan -vaikka kaikki tutut miehet näkevätkin että nyt on ollut vaimo asialla...
Silti, tuntuu välillä että olen aika julmuri, koska miehelläni se ero entiseen karvaturriolemukseen on aika iso.

Viimeksi muokattu:
No voi tuunata niin paljon kun mies vaan kestää :D itsekin ihastuin luonteeseen ja tyyppiin heti, vaikka samalla silmäilin kauhulla jotain ulkonäköseikkoja. No ei muuta kun sopivampi kampaus, uusia paremmin istuvia vaatteita ja karvojen trimmausta sieltä tältä, niin miehestä kuoriutui oikein upea myös ulkoisesti. Ja itsekin oli/on tyytyväinen minun parannusehdotuksiin, eli hyväksyy ne eikä koe että yrittäisin häntä muuttaa, päinvastoin.

• Tykkää
Reactions: Echo
No kai sitä saa tuunata, jos se siihen suostuu. Mun miesystävä ei suostunut. Mutta meillä oli ongelma vähän päinvastoin, paitsi rääsyjen osalta. Mutta mä olisin toivonut sen vähän kasvattavan muun kuin pyöräilykypärämäisen siilin, ja kenties vaikka vähän parransänkeä. Mut ku sehän oli omasta mielestään täydellinen, eikä hänen tarvi toista miellyttää...

Alkuperäinen kirjoittaja Lyhyestä:
Rasittavan pitkiä nuo sun aloitukset,minä en ainakaan jaksanu lukea.

Jep, olen valitettavan pitkäsanainen kirjoittaja. Mutta nyt kun on toisen ihmisen muokkaamisesta kyse niin halusin perustella tekemisiäni. :)

Tunnetaanko me? Onko meillä yhteinen mies ja yhteinen projekti menossa XD

Myös minun mieheni oli, no, kauniisti sanottuna "hiomaton timantti". Vaatteet, hiukset, hygienian hoito (pesut, kynsien hoito, hampaat...) siis oikeastaan kaikki olivat tasoa uuno turhapuro. En todellakaan yllättynyt aikanaan siitä tiedosta, että hän on sinkku.

Jokin persoonassa kait kuitenkin iski, sillä hän sai itselleen tuhannen kertaa tasokkaamman naisen. Siis minut :) Koulutetun naisen, joka viitsii nähdä vaivaa ulkonäön eteen. En tarkoita tällä nyt sitä, että olisin ylimeikattu ja alipuettu tyyliin tuksu vaan normaali ihminen, joka käy kerran kuussa kampaajalla, huolehtii kynsistään, meikkaa itselle sopivasti, pukeutuu vartalonsa mukaisesti ja asiallisesti tilanteen mukaan, hoitaa hampaansa, rasvaa ihonsa, käyttää deodoranttia jne

Viisi vuotta työtä ja miehestä tuli mies. Tällä hetkellä saisi houkuteltua mukaansa naisia muutenkin kuin persoonallaan, sillä siisti ulkoasu herättää kummasti enemmän huomiota kuin aikaisempi "sillan alta" -look. Itse en siis koe syyllisyyttä teostani, sillä mieheni on kohentuneen ulkonäkönsä ansiosta päässyt johtotason tehtäviin, pystyy hostaamaan kemuja, saa enemmän huomiota naisilta ja tämän kaiken seurauksena hänen itsetuntonsa on parantunut kummasti. Win - win, nähdäkseni.

en kyllä millään tavalla... :D mies niin nuuka vaatteistaan, hiuksistaan jne. Nuukempi kuin minä :D
tykkäsin kun joskus miehellä oli vaaleita raitoja hiuksissa tai muuten vaaleammat, ne sopi kyllä tosi hyvin :)
Ja täytyy myöntää, et mun mieheni on vaan komistunut vanhetessaan...
tykkäisin toki jos hän joskus leikkaisi partansa eritavalla :rolleyes: ja oon sitä ehdotellutkin, mutta ei ole suostunut :D

• Tykkää
Mun mies haluaa itse näyttää siistiltä. Silloin nuorena ulkonäön hassuus johtui oikeasti vaan rahan puutteesta, siitä, ettei ollut rahaa ostaa kivoja vaatteita, vaan ne haettiin kirpparilta.

Hiuksia mä kannustin kasvattamaan ja se kasvattikin itselleen ponnarin, mutta ahdistui hiuksista siihen malliin, että halusi ne lyhyeksi. Kannustin leikkaamaan kaljun, vaikka mies epäili, ettei se sopisi. Spi kuitenkin tosi hyvin ja nyt on helppoa miehen hiustenhoito, pois vaan kaikki aina välillä.

• Tykkää
En ees unelmoi mieheni tuunaamisesta. Miulle perfetto.

Hyvä juttu. Sen mitä olen palstalla lukenut, niin taidatte olla ulkoisen lisäksi sisäisestikin perfect match. :)
Mun mies on sisäisesti ja ulkoisesti (kasvonpiirteet ja kroppa) mulle täydellinen, mutta tyyli oli karmea.

Alkuperäinen kirjoittaja höuig;27570058:
Tunnetaanko me? Onko meillä yhteinen mies ja yhteinen projekti menossa XD

Myös minun mieheni oli, no, kauniisti sanottuna "hiomaton timantti". Vaatteet, hiukset, hygienian hoito (pesut, kynsien hoito, hampaat...) siis oikeastaan kaikki olivat tasoa uuno turhapuro. En todellakaan yllättynyt aikanaan siitä tiedosta, että hän on sinkku.

Jokin persoonassa kait kuitenkin iski, sillä hän sai itselleen tuhannen kertaa tasokkaamman naisen. Siis minut :) Koulutetun naisen, joka viitsii nähdä vaivaa ulkonäön eteen. En tarkoita tällä nyt sitä, että olisin ylimeikattu ja alipuettu tyyliin tuksu vaan normaali ihminen, joka käy kerran kuussa kampaajalla, huolehtii kynsistään, meikkaa itselle sopivasti, pukeutuu vartalonsa mukaisesti ja asiallisesti tilanteen mukaan, hoitaa hampaansa, rasvaa ihonsa, käyttää deodoranttia jne

Viisi vuotta työtä ja miehestä tuli mies. Tällä hetkellä saisi houkuteltua mukaansa naisia muutenkin kuin persoonallaan, sillä siisti ulkoasu herättää kummasti enemmän huomiota kuin aikaisempi "sillan alta" -look. Itse en siis koe syyllisyyttä teostani, sillä mieheni on kohentuneen ulkonäkönsä ansiosta päässyt johtotason tehtäviin, pystyy hostaamaan kemuja, saa enemmän huomiota naisilta ja tämän kaiken seurauksena hänen itsetuntonsa on parantunut kummasti. Win - win, nähdäkseni.

Hehheh, mä tunnistin tuossa tekstissä tosi paljon mun miehen juttuja. :laugh: Mutta toivottavasti meillä ei ole sama mies, koska mä pidän tuosta miehestä kyllä kynsin ja hampain kiinni. ;)

Vaatteiden osalta olen tuunaillut, mä valitsen ja mies muka hyväksyy. Ei tajua kulkevansa merkkivaatteissa ja kengissä. :D
Miehellä on pitkä tukka ja parta mutta niihin en puutu, koska tykkään. Joskus leikkaan hiustenlatvoja. En viitsi ehdottaa mitään parranmuotoilua kun tiedän vastauksen.

[QUOTE="vieras";27570095]Vaatteiden osalta olen tuunaillut, mä valitsen ja mies muka hyväksyy. Ei tajua kulkevansa merkkivaatteissa ja kengissä. :D
Miehellä on pitkä tukka ja parta mutta niihin en puutu, koska tykkään. Joskus leikkaan hiustenlatvoja. En viitsi ehdottaa mitään parranmuotoilua kun tiedän vastauksen.[/QUOTE]

:D

Alkuperäinen kirjoittaja höuig;27570058:

Vielä tuosta, että ennen minua miehelläni kyllä oli ollut säätöä naisten kanssa, mutta ei mitään useiden metrien naisjonoa oven takana. Mistäköhän mahtoi johtua...:rolleyes: No, se oli mun onni, sain napattua hänet.
Nyt kun se on siistiytynyt, niin olen huomannut että hän voisi saada enemmänkin naisia, tavallaan mun ansiosta. :O Mutta on tosi perususkollinen mies...

Heh, olen kyllä jonkun verran "tuunannu" mun miestäni :-D
Sillä oli sillon kun "alettiin oleen" semmonen blondattu mäkkaiver-takatukkatyylinen setti päässään, .. vaatteet ihan ok, mutta joitain kammotuksia löytyi kyllä vaatekaapista. Just että nappiverkkarit, villapaita ja nahkatakki päälle ja menoks.
Hiustenleikkuulla, siisteillä vaatteilla ja nenäkarvojen trimmauksella saa paljon aikaan.

• Tykkää
... ihan kun olis kirjottanut puudelista :D
Ei mun mies ole laittanut pahaksi muutosta, kaikkihan on tietysti sen omaa päätöstä ja mä olen vaan vähän tuuppinut oikeeseen suuntaan ;)

Joskus olen makutuomarina vaateostoksilla, mutta en kyllä muuten vaikuta miehen ulkonäköön. Pidän kyllä nolona sitä, että vaimo valitsee miehen vaatteet. Kai minä olen pinnallinen, mutta en varmaan voisi ihastua mieheen, joka ei huolehdi yhtään ulkonäöstään.

• Tykkää
... ihan kun olis kirjottanut puudelista :D
Ei mun mies ole laittanut pahaksi muutosta, kaikkihan on tietysti sen omaa päätöstä ja mä olen vaan vähän tuuppinut oikeeseen suuntaan ;)

Myönnetään, trimmaus-sana oli vähän liikaa. :xmas:
Niinpä, kun saisikin vaikutettua mieheen siten että hän ei huomaiskaan sitä että hänen asukokonaisuuksiinsa vaikutetaan...

Myönnetään, trimmaus-sana oli vähän liikaa. :xmas:
Niinpä, kun saisikin vaikutettua mieheen siten että hän ei huomaiskaan sitä että hänen asukokonaisuuksiinsa vaikutetaan...

Vaikka toisaalta kiireessä, jos johonkin on lähdettävä nopeasti, on parasta vaan karjaista suoraan että "noissa retkuissa et kyllä kaupungille lähde". :|

No ehkä mä vähän yllytin kossukola nosteessa olevaa miestäni vetämään päänsä kokonaan kaljuksi.... :D oli jo etutukka alkanut harventumaan, mikä näkyi selvästi mustatukkaisella miehellä (mitä en tietenkään miehelleni sanonut). Miehellä on just sellainen oikean mallinen pää, että voi pitää täysin mulina. Ei tuo ole tukkaa kasvattanut sen jälkeen takaisin, joten on tainnut tykätä itsekin.

Samoin ostan paitoja, jos vaan sattuu kohdalle sellaisia mistä tiedän mieheni tykkäävän. Kesällä ostin nahkatakin... Seuraavalla kauppareissulla miehen kanssa bongasin takkiin sopivat kengöt, mihin mieheni tykästyi. Nyt ostin dieselin nahkavyön joululahjaksi. Mies on kyllä tarkka pukeutumisestaan, muttei jaksa käydä shoppailemassa ja etsimässä vaatetta. Minä etsin ja ehdotan.
Niin ja tuoksun ostan aina joululahjaksi. Nyt ostin Armanin tuoksun.

Eli taidan minä tuunata miestäni. Kotona hilluu milloin minkäkinlaisissa vermeissä (ja niin teen minäkin), mutta jos lähdetään jonnekin niin silloin on parempaa laitettavaksi päälle. Nykyisin joutuu töissä olemaan kauluspaidassa ja välillä edustamaan puvussa, joten osaa tuo pukeutua käskemättäkin. :) Kyllä tuota miestö on ilo katsoa edelleenkin jo reilun 10 vuoden jälkeen... Ja tiedän että ottajia olisi muitakin.

Muttta hevillä en miestäni kyllä kenellekään anna! Kymmenen vuoden aikana työttömästä kirvesmiehen runttosesta ja kasaripukeutujasta on tullut toimitusjohtajan oikea käsi ja sulava puku- ja seuramies.. Ja maailman paras mies ja lasteni isä. :)

• Tykkää
[QUOTE="vieras";27570305]Muttta hevillä en miestäni kyllä kenellekään anna! Kymmenen vuoden aikana työttömästä kirvesmiehen runttosesta ja kasaripukeutujasta on tullut toimitusjohtajan oikea käsi ja sulava puku- ja seuramies.. Ja maailman paras mies ja lasteni isä. :)[/QUOTE]

Nyt täytyy uskovana sanoa, että ainakin jonkinlainen evoluutio on totta. :O :D

• Tykkää
Reactions: nokkimus
Ei oo onnistunut minkäänlainen tuunaus..tai no, pahimmat (mokat) ehdotuksensa oon saanut torpattua alkuunsa mut tapaamani miltei kaljuksi ajettu mies on kasvattanut hiuksiaan lähes 10v. nyt, välillä vähän tasoituttanut niitä. Sukkia ei mies oo meijän aikana pitänyt, eikä pidä edelleenkään. No, tupakoinnin se lopulta lopetti kun olin tarpeeks siitä nalkuttanut niin päätti sit ite että haluaa lopettaa.

• Tykkää
Mun mies on vain laiska menemään vaatekauppaan ja ostamaan mtn uutta ja kivaa itselleen, joten mä ostan.. Näin saan uudistettua hänen tyyliään, ja mies vain tykkää. Parturille (ystäväni) sanoin miten leikkaa miehen tukan kun alkoi kyllästyttämään sama kampaus ja mielellään kokeili uutta tyyliä! :D

Tuo nyt lähtee avoimin mielin uusiin juttuihin mukaan!

• Tykkää
Nyt täytyy uskovana sanoa, että ainakin jonkinlainen evoluutio on totta. :O :D

:D :D Minut haki ekoille treffeille omistamallaan parikyt vuotta vanhalla ford transit pakettiautolla (tosi romanttista..... Nooot!), jossa oli talvella sisällä enemän pakkasta kuin mitä ulkona :D Satuin löytämään todellisen hiomattoman timantin, joka tarvitsi hieman itsetunnon kohotusta ja kannustusta uskaltaa ottaa askeleita uralla eteen- ja ylöspäin. Helppoa ei ole ollut, mutta sanotaanko näin pankkineitinä (tai tätihän minä taidan jo nykyisin olla), että kun etsii rauhassa hyvän sijoituskohteen ja panostaa siihen aikaa ja omaa mielenkiintoa, niin pitkän ainavälin tuotto on todennäköisest ihan mukava.. :D

Yhteistyössä