Oletko teininä tai nyt aikuisena lyönyt äitiäsi tai isääsi?

  • Viestiketjun aloittaja Kirsi
  • Ensimmäinen viesti
En koskaan. Turpaani olen kyllä saanut, varsinkin äidiltä, mutta koskaan en ole takaisin antanut. Harrastin myös kamppailulajeja 8vuotta, joten voi olla että sitä kautta opin tarvittavaa itsehillintää...
 
einiinruusuinenlapsuus
Alkuperäinen kirjoittaja Sonja:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
No herrasiunaa, EN!
Jotain kunnioitusta omia vanhempia kohtaan!

Tiedän kyllä ihan lähipiiristä niitä, jotka on...en ymmärrä...en... :(
Niin, no jos ei halua puolustautua.... Tapauksien taustat hyvin erilaisia uskosin! Kuka antaa äitinsä esim hakata, jos pystyy puolustautuun, mä ainakin lyön mieluummin takasin!
Niin.. Helppoa sanoa,että en ikinä löisi, kun ei tiedä mitä kaikkea taustalla on! Joskus vaan täytyy osata puolustaa itseään.

Olkaa onnellisia, jos ette ikinä ole sellaiseen tilanteeseen vanhempienne kanssa joutunut!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja einiinruusuinenlapsuus:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:
En.. eikä tulisi mieleenkään.. minut on kasvatettu kunniottamaan vanhempia ja muutenkaan ei lyöminen kuulu tapoihini..
Yhdyn tähän, mutta omalle tyttärelleni aion lisäksi opettaa, että vanhemmat myös kunnioittavat lapsiaan. Siis että vanhemmuuskin on ansaittava, samoin kunnioitus omilta lapsiltaan!!! Itse olen vanhemmiltani saanut aikamoista p..kaa silmilleni.. Kenellekkään en sellaista toivoisi!
[/quote]

Olen muuten ihaa samaa mieltä.

Itse en ole lyönyt vanhempiani eivätkä he minua tai muita lapsia. Ei ole ikinä ollut tilannetta, että sellainen olisi tullut oikein mieleenkään, onneksi.

 
No muutama kertaa olen yrittänyt isääni (melko epätoivoista).. Eipä siinä paljon omat mäiskinnät auta kun toinen on puolta isompi ja paljon voimakkaanpi. Niin, ja kerran ihan pikkulapsena, itsepuolustusta sekin. Äitiä olen lähinnä estänyt ja pidellyt kiinni, sen jälkeen kun kasvoin samankokoiseksi, takaisin en ole ikinä häntä lyönyt.

Ja sitten tälläsille, jotka sanoo, että ei ikinä pystyisi.. Niin entäs jos oma vanhempi esim. hakkaisi ihan henkihieveriin, tekö vain makaisitte ja antaisitte tulla? Tai yrittäisi puukottaa? Tai raiskata? Tai kuristaisi äitiänne? Tai pieksäisi pienempää sisarustanne silmienne edessä?

Ihan turha lässyttää, että ei ikinä jos ei ole ikinä joutunut tilanteeseen, jossa on ollut pakko. Kyllä minä ihan kirkkain silmin väitän, että isäni yrittäessä kuristaa äitiäni silmieni edessä minun oli ihan pakko lyödä häntä. Poliisit olisivat tulleet liian myöhässä, eikä naapureista apua? Mitä siinä olisi pitänyt tehdä? Oman vakaumuksen takia antaa toisen kuolla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
No herrasiunaa, EN!
Jotain kunnioitusta omia vanhempia kohtaan!

Tiedän kyllä ihan lähipiiristä niitä, jotka on...en ymmärrä...en... :(
No sussiunaa sitten vaan :LOL:

Itse toivoisin että olisin jo aikaisemmin uskaltanut puollustaa itseäni lyömällä kuin vasta teini iässä :headwall:

Kato niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..
 
pikkuruinen harmaana
Ei oo tullu ikinä mieleenkää, vaik otettiin äidin kanssa välillä vähän yhteen..
Enkä oo koskaan myöskään käyttänyt rumaa kieltä vanhemmille.. Meille on pienestä asti opetettu, et vanhempien kunnioitus on tärkeää :)
 
En. Lapsena olen mutta sitähän tässä ei kysytty...ja varmaan aika moniki on lapsena kiukuspäissään lyöny. Siskoa oon teini-ikäisenä lyöny, muutamaan kertaan oteltiin sen kans aika kunnolla. Enää ei tietenkään kun ei saman katon alla tartte kärvistellä. :D
 
Hyi kun tuli mieleen nyt mieleen sellanen hatara muistikuva ett jotai ois tapahtunu...En ole varma oliko siskoni vai minä, mut jompikumpi löi halolla päähän isää tai setää...Ihan semmonen pahauni kuva kummittelee mielessä.
Kaikkia takaumia tästä palstailusta tuleekin.I
han varmaa muistikuvaa ei ole ,oon varmaan ollu aika pieni,eikä sen jälkeen oo mitään ollutkaan
 

Yhteistyössä