Oletko tarkka mitä vaatteita lapsellesi puet päälle?

• Viestiketjun aloittaja sukat sävy sävyyn
  • Ensimmäinen viesti
sukat sävy sävyyn
Itse vastaan että kyllä olen! Olen saanut sukulaisilta, naapureilta ja ystäviltä monta pussillista vaatteita mutta enpä niitä ole käyttänyt. Pari mekkoa on ollut muutaman kerran päällä. En voi sietää esim. marketeista ostettuja vaatteita. Järki sanoo että vaatteethan ovat vaan vaatteita mutta haluan pukea lapseni mahdollisimman kauniisti myös kotona. Ostankin nykyisin vain lapsille uusia vaatteita ja itse käytän vanhoja vaatteita...

qwer
Riippuu vähän tilanteesta. Kyllä mä yritän katsoa, että päiväkotiin mennessä värit natsaa suurinpiirtein, ja varsinkin kylään tai muuten "ihmisten ilmoille" mutta kotona on ihan sama. Yleensä lapsi valitsee itse kotivaatteensa kaapista, niin ne väri- ym. valinnat saattaa olla aika omituisia välillä... :)

.,.,.,
Minä myös olen tarkka siitä mitä lapseni tulee pukemaan päälleen, esimerkiksi äitiyspakkauksen vaatteista suurin osa lähti kierrätykseen.
Olen saanut aika paljon palautettakin siitä että olen kuulema h....in nirso kun en hakua ottaa vastaan toisten pilalle pesemiä ja kulahtaneita vaatteita omalle lapselleni.

vierass
Minä olen todella tarkka värien jne suhteen, mutta aivan sama, mistä ne on ostettu! Kiertelen kirppareita, selaan Huutonettiä, ravaan kaikki mahdolliset marketitkin läpi, kun haluan aina pukea tiettyä vaatetta tietyn vaatteen kanssa :D Mulla on visioita ja niiden on toteuduttava!

Niin ja mulla on 2 poikaa, joista toinen on kouluikäinen eli niitä vaatteita ei todellakaan tosta vaan löydy...

v
Alkuperäinen kirjoittaja Tavallaan:
olen tarkka pukeutumisesta. Ei niinkään sillä ole väliä mistä vaate on ostettu tai saatu, lähinnä että ylä ja alaosat sopivat keskenään jne.
Samoin. Siinä mielessä olen tarkka että vaatteen pitää miellyttää omaa silmääni, ostopaikalla ei ole väliä.

vierass
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Minä olen todella tarkka värien jne suhteen, mutta aivan sama, mistä ne on ostettu! Kiertelen kirppareita, selaan Huutonettiä, ravaan kaikki mahdolliset marketitkin läpi, kun haluan aina pukea tiettyä vaatetta tietyn vaatteen kanssa :D Mulla on visioita ja niiden on toteuduttava!

Niin ja mulla on 2 poikaa, joista toinen on kouluikäinen eli niitä vaatteita ei todellakaan tosta vaan löydy...
Ihan sama se on mulla itelläni. Ostin jo viime talvena ihanan kassin ja tiesin heti, minkälaisen talvitakin se vaatii, ostin asuun sopivat kengät ja kaikki, mutta edelleen se takki puuttui. Kiersin siis just kauppoja, kirppareita ja selaisin Huutonettiä. Lopulta hiukan ennen joulua sain sen järkyttävään Osta heti -hintaan Huutonetistä :D Mutku pakko oli saada :D

minä
Kun tytöt olivat vauvoja, niin en ollut niin tarkka, vaan kiitollisena laitoin sitä vaatetta mitä saivat lahjaksi ja käytettynä sukulaisilta. Nyt kun tytöt kasvavat, niin katson vaatteita kriittisemmin, kai tahdon tämän hetken vaikuttaa siihen miten tytöt ovat pukeutuneet. Kohtahan sen sitten sanelevat trendit ja kaverit, että mitä päällensä pukevat. Toki nytkin mennään sen mukaan, että lapset itsekin viihtyvät vaatteissaan. Vanhemman tyttöni kanssa saankin aina taistella, kun välillä mikään vaate ei tunnosta olevan hyvä...

vieras
Pojat on helppo pukea. Toinen suostuu laittamaan vain verkkarit tms. jalkaan päiväkotiin, ja kunhan paidassa on joku Salama McQueen kuva, niin on tyytyväinen. Toiselle on yks hailee kunhan on väljää ja mukavaa. Kaikki poikien vaatteet kuitenkin sopii yhteen. Onneksi eivät ole niuhottajia vaatteiden suhteen!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Tavallaan:
olen tarkka pukeutumisesta. Ei niinkään sillä ole väliä mistä vaate on ostettu tai saatu, lähinnä että ylä ja alaosat sopivat keskenään jne.
Samoin. Siinä mielessä olen tarkka että vaatteen pitää miellyttää omaa silmääni, ostopaikalla ei ole väliä.
Samoin. Mä pyrin laittamaan myös asuun sopivat sukat päälle.

Mun molemmilla lapsilla on niin omat tyylinsä pukeutua etten puutu niihin. Vauvan nyt puen niinkuin tällä hetkellä haluan....tosin paljon on ihan vain kotivaatteita tullut hankittua, vauva kun oksentelee niin paljon, että ei kannata ihan parhaimpiin olla koko aikaa puettu...

Ennen olin paljon tarkempi. Ihan mitä tahansa en noiden päälle vieläkään pue, mutta kotioloissa sallin kaikki kaameat supersankari-collegeasut yms joita poika rakastaa. Tyttö pukee päälleen sitä mitä sanon, poika on vaatteistaan paljon tarkempi, ja hänellä siis on ihan oma käsitys tyylikkyydestä :)
Kotipihalla voi olla myös ikivanha kirppishaalari päällä, mutta keskustaan pukeudutaan nätisti.

Olen kyllä, kotioloissa ei ole niin justiinsa mutta ulos kun mennään on vaatteet sävy sävyyn ja kauniit muutenkin, vaikka oltaisiin puistossakin. Nättejä vaatteita voi löytää käytettynä ja kirppikseltäkin, sen lisäksi voi yhdistellä uutta ja vanhaa.

Olen tarkka ja äidin pitää josku "sulkea silmänsä" kun kuopus 4v on hakenut itse kaapista vaatteet ja pukeutunut valmiiksi päiväkotiin lähtöä varten .
Vaatteet asialliset, siistit mutta ne väriyhdistelmät :( Pääasia on kuitenkin että päällä on tilanteeseen sopivat, siistit ja ehjät vaatteet.

Kunhan on suht ehjät ja puhtaat niin olen tyytyväinen. En ole oikein perillä vaatemerkeistä ja niiden statusmerkityksistä. Kuopus käyttää esikoisen vanhoja vaikka onkin tyttö. Saadaan aika paljon vaatteita käytettyinä ja ostan uusia yleensä ketjuliikkeiden alennusmyynneistä.

Yhteistyössä