Oletko synnyttänyt luomusti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos se lasketaan luomuksi että kohdunkaulanpuudutus puudutti vain toisen jalan eikä vaikuttanut supistuskipuun lainkaan. Voisin synnyttää "luomusti" uudelleenkin, paitsi jalan puutuminen ei ollut kivaa.

no jos se tarkottaa ilman kivunlievitystä,ni joo oon ja pakonedestä-
Kaippa sen uudestaankin tekis,vähempi kipee olin tämän synnytyksen jälkeen,kuin ensimmäisen jossa sain kivunlievityksen... toki se nyt ei varmaan siihen vaikuta mut kuitenkin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
no jos se tarkottaa ilman kivunlievitystä,ni joo oon ja pakonedestä-
Kaippa sen uudestaankin tekis,vähempi kipee olin tämän synnytyksen jälkeen,kuin ensimmäisen jossa sain kivunlievityksen... toki se nyt ei varmaan siihen vaikuta mut kuitenkin :laugh:

Mulla kahdessa synnytyksessä saatu epiduraali ja yksi synnytys ilman kivunlievitystä josta toivuin nopeiten...

En ihan, mutta paljon vähemmille lääkityksillä kuin olin etukäteen ajatellut. Oksitosiinitippa piti laittaa synnytyksen vauhdittamiseksi, kun minulla nousi kuume. Synnytys oli kyllä jo alkanut itsestään. Lisäksi kaksi "imaisua" ehdin ottaa ilokaasua, kun alkoi ponnistuttamaan. Voisin tehdä uudestaan.

Ilman minkäänlaisia lääkkeitä juu, kätilökin totesi että tänä päivänä (aikaa synnytyksestä tosin pian 6v ) luomusynnytykset ovat aika harvinaisia.
Ei ollut suunniteltu juttu mutta hyvin meni, toivon että tämän toisenkin synnytys sujuu suht samalla tavalla. :)

Oon kokeillut käynnistystabut ja lääkkeelliset lievitykset. Oishan se varmaan hieno tunne jälkikäteen, jos ois luomuun pystynyt. Ois ehkä jotain omia muistikuviakin tapahtumasta.

Olosuhteiden pakosta olen ja voisin tehdä sen uudestaankin. Ei ollut lähellekään niin kaamea kokemus kuin pelkäsin. Mutta myös epiduraalin kokeneena, valitsisin sen mielummin :)

Ensimmäisessä synnytyksessä selvisin avautumisvaiheesta ja osittain ponnistusvaiheestakin ilman kivunlievityksiä, ja omasta halustani. Lopulta vauva jouduttiin ottamaan ulos imukupilla, jolloin joutuivat tietenkin puuduttamaan, koska myös episiotomia piti tehdä. toivottavasti seuraavassa synnytyksessä pääsen ihan loppuun asti ilman kivunlievityksiä ja vauva saa syntyä ihan normaalisti ilman imukuppia tms. Mulla ainakin avautumisvaiheessa kipua lievitti oikea hengitystekniikka ja liikkeessä pysyminen.

Olen ja voisin. Ensimmäinen oli niin nopea, että ei ehtinyt ajatella puudutuksia, joten en seuraaviinkaan pyytänyt mitään puudutuksia enkä pyytäisi. Tärkeintä oli, että sain liikkua ja keinutella mielinmäärin.

Yhteistyössä