Oletko sinä päässyt odotusaikanasi töihin ja miten...

  • Viestiketjun aloittaja "äiree"
  • Ensimmäinen viesti
"äiree"
jaksoit töissä olla mahasi kanssa?

Entäpä te, joiden työtehtävät ovat fyysisiä ( esim; nostelutöitä ), ottivatko ne voimille? Alkoiko alamaha supistella?

( Huomenna itsellä rv.19 ja tänään menen työhaastatteluun. Ei kyllä kauheasti työnteko nyt nappaisi. Alamaha on ollut kummallisen oloinen joulunpyhistä lähtien. Enkä haluaisi alkaa ketään tässä vaiheessa nostelemaan ja siirtelemään yhtään minnekään. )
 
"vieras"
Ensimmäisessä raskaudessa olin viimiset 4 kk töissä ja hyvin pystyi olemaan, toisessa raskaudessa en olisi voinut olla loppuun asti fyysisen työn takia. Mutta kolmannessa pystyin olemaan taas loppuun asti. Joten ei voi ihan suorilta sanoa miten sinun käy, jos nyt jo tuntuu että et pysty tekeen töitä niin jättäisin väliin. Itsestä tosin oli ihana olla töissä, aikakin kului nopeampaa ennen kuin sai käärön syliin :)
 
Tein aikoinaan esikoista odottaessani iltasiivousta (olin raskaana 4. kuulla, kun hakeuduin työhön). Ei hidastanut menoa yhtään - ihan normaalisti aloitin äitiysloman ilman sairauslomia tms. Kyllähän raskaana ollessa pystyy tekemään kuta kuinkin sen mitä normaalistikin.
 
"vieras"
olin ihan äitysloman alkuun asti päiväkodissa töissä. Olihan se melko raskasta, kun oli pienten lasten kurahousu rumbaa, nostelua yms. Mulla on kivat työkaverit joten tein mitä pystyin, istuin lattialla ja laitoin lahkeita, kenkiä, hanskoja ja muut sitten hoiti enimmät kyykkimiset, sänkyjen laitot. Ei ollut supistuksia, ja vointi hyvä joten ihan hyvin pystyin olla.
 
"jokuvaan"
Aloitin uudessa työpaikassa rv 16. Raskaus ei vielä näkynyt, mutta aika pian siitä kerroin raskaudesta. Loppuun asti en pystynyt olla töissä, vaan viimeiset viikot olin paljon saikulla. Ihan perus toimistotyötä tein, mutta selkä ei vaan tykännyt... Aloitin äitiysloman pari viikkoa varhennettuna.
 
"vieras"
olen kummankin raskauden aikana aloittanut uudessa työpaikassa. Ensimmäisessä raskaudessa olin tosin vasta viikolla 8 kun aloitin, eikä kukaan siis tiennyt raskaudestani. Jouduin jäämään sairaslomalle ennenaikaisten supistusten takia rv28, mikä ihan oikeasti kyllä harmitti. Töitä en kuitenkan enää voinut tehdä koska työssäni nostellaan painavia asioita ja seisotaan jopa 12h putkeen sekä kokoajan on kiire.
Toisessa raskaudessa taas uudessa työpaikassa rv 12, ja taaskaan raskaudestani en kertonyt haastattelussa mitään. Jaksoin töissä hyvin loppuun asti, koska alunperinkin sopimukseni tehtiin vain kolmipäiväiseksi jotta saisin olla 4pv viikossa esikoisen kanssa kotona. Myös tahti tässä työpaikassa oli huomattavasti rauhallisempi ja päivät lyhyempiä, sekä oli mahdollisuus levätä aina välillä.
 
Ekassa raskaudessa jäin n. kuukauden ennen äitiyslomaa sairaslomalle. Jaksaminen oli kyllä jo kuukauden verran ennen sitä aika huonoa seisomatyössä..

Toisen ja kolmannen kohdalla en olekaan sitten kerennyt töihin..
 

Yhteistyössä