Oletko sinä lastesi edessä alkoholin alaisena?

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut 77
  • Ensimmäinen viesti
Hyi meitä
Jos esim. juhannus tms ja tuttavaperheiden kanssa vietetään yhteistä viikonloppua niin aikuset saatetaan olla lasten aikana hiprakassa.
Samoin viikonloppuna miehen kanssa joskus voidaan ottaa viinipullo puoliksi lasten aikana esim. ruoan kanssa ja sitten kun lapset nukkuvat niin parit "yömyssyt".
Missään änkyröissä ei ikinä lasten edessä kuitenkaan.
 
ihmettelijä
Ei tarvi ihmetellä miks nykyajan lapsilla niin kiero kuva elämästä.
Isä ja äiti ei saa edes alkoholia juoda jos lapset kotona.
Tää palsta on yllä ihme paikka.
Ymmärrän tottakai ettei kumpikin vanhempi saa olla missään änkyrä humalassa,
mutta kyllä lapsille pitäisi opettaa terve suhtautuminen alkoholiin.
Ei se mikään tabu ole!
 
Jep
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Ei tarvi ihmetellä miks nykyajan lapsilla niin kiero kuva elämästä.
Isä ja äiti ei saa edes alkoholia juoda jos lapset kotona.
Tää palsta on yllä ihme paikka.
Ymmärrän tottakai ettei kumpikin vanhempi saa olla missään änkyrä humalassa,
mutta kyllä lapsille pitäisi opettaa terve suhtautuminen alkoholiin.
Ei se mikään tabu ole!
Naulan kantaan! Vähän niin kun että nurkan takana ja silleen:) Meillä isäntä sanoo lapsille että menee pihalle kun menee tupakalle, minä korjaan että se menee sinne tupakille.
 
alkkis sitten
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Ei tarvi ihmetellä miks nykyajan lapsilla niin kiero kuva elämästä.
Isä ja äiti ei saa edes alkoholia juoda jos lapset kotona.
Tää palsta on yllä ihme paikka.
Ymmärrän tottakai ettei kumpikin vanhempi saa olla missään änkyrä humalassa,
mutta kyllä lapsille pitäisi opettaa terve suhtautuminen alkoholiin.
Ei se mikään tabu ole!
No, tällä palstalla jos mainitsee että säännöllisesti juo saunakaljat niin on jo alkkis...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olen ollut huppelissa kotona ja lapset on olleet kotona (nukkumassa).
No näin. Lasten nähden saatan juoda sen yhden saunan jälkeen tai joskus kesällä ihan silkkaan janoon. Mulla rajana on ollut se, että sen verran känösessä voi olla lasten nähden että auton rattiin voi lähteä. Eli yksi olut/siideri.
 
weballergy
Ei olla humalassa asti lasten nähden.
Joskus mies on ottanut kalsarikännit mutta silloin minä oon ollut selvinpäin. Ja mies siis aloittaa tuolloin juomisen vasta kun lapset nukkuu :)
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja alkkis sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Ei tarvi ihmetellä miks nykyajan lapsilla niin kiero kuva elämästä.
Isä ja äiti ei saa edes alkoholia juoda jos lapset kotona.
Tää palsta on yllä ihme paikka.
Ymmärrän tottakai ettei kumpikin vanhempi saa olla missään änkyrä humalassa,
mutta kyllä lapsille pitäisi opettaa terve suhtautuminen alkoholiin.
Ei se mikään tabu ole!
No, tällä palstalla jos mainitsee että säännöllisesti juo saunakaljat niin on jo alkkis...

Älkääpäs nyt liioitelko. Ei saunakalja tai kaksi kenestäkään alkkista tee. Mun mielipiteeseeni vaikuttaa se, että olen itse alkoholistiperheen lapsi ja mun lasten ei tarvitse juopottelua katsella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Ei tarvi ihmetellä miks nykyajan lapsilla niin kiero kuva elämästä.
Isä ja äiti ei saa edes alkoholia juoda jos lapset kotona.
Tää palsta on yllä ihme paikka.
Ymmärrän tottakai ettei kumpikin vanhempi saa olla missään änkyrä humalassa,
mutta kyllä lapsille pitäisi opettaa terve suhtautuminen alkoholiin.
Ei se mikään tabu ole!


Nyt kysyttiinkin, että oletko ollut kännissä lastesi nähden ja tarkennettiin vielä, että todellakin kännissä eikä yhden kaljan hiprakassa. Totta kait mä satunnaisesti otan sen oluen lasteni nähden ja olenkin naisten alkoholin käytön (sen yhden oluen tai viinilasillisen) poikiensa nähden puolesta puhuja.

 
Minä en KÄNNISSÄ tule koskaan olemaan tyttäreni nähden. Se on sitten asia erikseen kun tyttö on aikuinen, sitten voidaan ottaa vaikka yhdessä :D _Satunnainen_ pieni hiprakka on ok, sellainen ettei lapsi sitä edes oikeastaan huomaa.

Ennen raskautta ja lasta, otin säännöllisen epäsäännöllisesti isohkojakin määriä, mutta kummasti se elämä on lapsen myötä muuttunut ja viikonlopuille on löytynyt muutakin tekemistä kuin kuningas alkoholi. Hiukan saatan ottaa ihan siitä syystä, että pidän viinistä ja siideristä, mutta mikäli tekee mieli ryypätä niin tyttö menee ehdottomasti hoitoon. Ja mulla tuppaa tulemaan aina kankkunen, joten lapsenkin kannalta kivempaa kun äiti jaksaa seuraavana päivänä puuhastella eikä maata sohvalla.

Meillä kotona isä joi harvoin, mutta silloin otti aina vähän enempi. Koskaan en siitä kuitenkaan kärsinyt, koska hän oli aina se sama reilu iskä kuin selvänäkin. Ei riehunut, sammunut, puhe sammaltanut, eikä koskaan edes horjunut. Mitään turvattomuuden tunnetta en joutunut alkoholin takia kokemaan vaikka vanhemmat ei nollalinjaa noudattaneet.

Se kultainen keskitie meillä

=)
 
vieras
Itse en ole.
Sääntönä meillä ollaan pidetty, ettei lasten nähden olla humalassa.

Ja jos joskus olemme perheenä iltaa viettämässä jossain kylässä, jossa juodaan ehkä hiukan enemmän (meillä ei noita perheellisiä ystäviä kun ole) niin silloinkin olen itse selvinpäin täysin! Mutta näitäkin tilanteita todella harvoin, sillä yleensä lähden lasten kanssa hyvissä ajoin jo kotiin..
 

Yhteistyössä