Oletko sinä ansainnut puolisosi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoebsi

Aktiivinen jäsen
12.06.2008
28 881
2
38
Minulta kysyttiin kauniisti, että mitä olen tehnyt ansaitakseni noin hyvän miehen. Hämmentävä kysymys! Ansaitaanko puolisotkin?

Minusta mieheni löysi ja valitsi minut. Ja olen totta vie onnekas kyllä.

olin onnekas että kohtasin ihanan mieheni...
mutta mitä olisi pitänyt tehdä/olla tekemättä että olisi "ansainnut" hänet? Entä oliko hän "ansainnut minut?
Pöh,älytöntä.

"Ansainnut", jännä kysymys. Oliko tuo ilkeämielisesti tai väheksyvästi kysytty sulta, Phoebsi?

Totta vitussa olen ansainnut näinkin hyvän miehen, kaiken elämän ja muiden ihmisten paskan jälkeen on löytynyt tämä, jolle kaikki rakkauteni ja huolenpitoni ja muu hyvä minussa on tarkoitettu. Ja jolta myös saan kaikkea samaa ja vähän enemmänkin.

"Ansainnut", jännä kysymys. Oliko tuo ilkeämielisesti tai väheksyvästi kysytty sulta, Phoebsi?

Totta vitussa olen ansainnut näinkin hyvän miehen, kaiken elämän ja muiden ihmisten paskan jälkeen on löytynyt tämä, jolle kaikki rakkauteni ja huolenpitoni ja muu hyvä minussa on tarkoitettu. Ja jolta myös saan kaikkea samaa ja vähän enemmänkin.

Molempia varmaan. En kyllä ottanut siitä nokkiini. Aloin miettiä vain kysymystä, mutta aloin myös miettiä sitä että tosiaan, minulla on hyvä mies :)

Molempia varmaan. En kyllä ottanut siitä nokkiini. Aloin miettiä vain kysymystä, mutta aloin myös miettiä sitä että tosiaan, minulla on hyvä mies :)

No se osoittaa vain, että olet kysyjän yläpuolella.
Onpa muuten typerä kysymys oikeasti. Sen voi tarkoittaa hyvällä ja pahalla ja miten päin vain.
Toisaalta voin itse ajatella juuri noin, että minä olen hyvän mieheni ansainnut. Samalla voin ajatella, että exäni on paskan muijansa ansainnut.
Ja kuka tollasta "saa" edes kysyä. Ajatellaanko sellaisten parejen kohdalla automaattisesti, joista esim. naisella alempi koulutus ja kotona lasten kanssa ja mies kovapalkkainen, että "onkohan toi nainen edes ansainnut tota miestä?!"
Mitenköhän se puoliso oikein pitää ansaita?

Ja kuka tollasta "saa" edes kysyä. Ajatellaanko sellaisten parejen kohdalla automaattisesti, joista esim. naisella alempi koulutus ja kotona lasten kanssa ja mies kovapalkkainen, että "onkohan toi nainen edes ansainnut tota miestä?!"
Mitenköhän se puoliso oikein pitää ansaita?

Oma äiti?

Jos puoliso pitäisi ansaita, se liittyisi ehkä omaan hyvyteen ja tasavertaisuuteen toisen kanssa. Eli antamasi esimerkistä varmaan toiset ajatteleekin, että nainen ei ole ansainnut rikkaampaa miestä.

Riippuu päivästä :D Toisinaan (useimmiten) ihmetten, kuinka olenkin noin hyvän ja ihanan miehen saanut ja sit joskus ajattelen, että mitä mä oikeen teen tuollaisen miehen vaimona, kun saisin niiiin paljon paremmankin :kieh: Mutta oikeasti ei parempaa varmasti olekaan, joskus se vaan on niin ärsyttävä :stick: :D

Tuollainen kuulostaa mun mielestä aika vanhanaikaiselta ajattelutavalta, että puoliso pitäisi ansaita. Nykyään useimmat avioliitot perustuvat vähän eri perusteluille, kuin 100 vuotta sitten.

Pidän miestäni hyvänä ja ihanana ja jotenkin hämmensi ainakin minua tuo kysymys. No en pidä itseäni täydellisenä ja aivan ihanana ja isosydämisenä. Olen välistä ilkeä tarkoituksellakin. Olen tehnyt kuitenkin asiat niin kuin olen parhaakseni nähnyt ja olen saanut mieheni. Hän näkee minussa hyvät puoleni ja rakastaa minua. Että sen kautta olen ansainnut.

miten se puoliso ansaitaan? Siihen kysymykseen en oikein osaa vastata, mutta olen pyrkinyt kohtelemaan miestä parhaalla mahdollisella tavalla(olen todella kiltti ihminen, enkä turhasta meuhkaa), tykkään hemmotella miestä kaikin tavoin...

Kyllä, mie pyrin olemaan hyvä puoliso ja mies mulle.

Yhteistyössä