Oletko sanonut palstalla jotain mikä on jälkeenpäin kaduttaanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana

Vieras
Mä huomaan aina välillä jälkeenpäin että hitto tulipa sanottua pahasti taas jossain keskustelussa... en oikeen edes tiedä miksi joistain aiheista vetää herneet nenuun niin helposti, sitten sitä tulee sanottua mitä sattuu. Sit se jää illalla mieleen ja aamulla miettii että pitäiskö nostaa se ketju ja pyytää anteeksi mutta... sit ajattelee että ehkä vaan parempi että se unohtuu ja jää...

No en nyt ees oo pahimmasta päästä palstailijoita mutta joskus tulee sanottua jotain mistä aattelen että hitsit jos päin naamaa sanoisin niin voiskohan joku jopa vetää oikeuteen. Harmaana varmaan tulee lauottua pahiten.

Mites muut? Jääkö moraalinen krapula kun pahalla päällä palstailette

Olen sanonut, ettei mies tee synnytyksen eteen paljo paskaakaan. Se on kaduttanut, en tarkoittanut, etteikö miehestä ole apua ja tukea, tarkoitin, että mies ei voi mun puolesta synnyttää. oma mies on kuitenkin ollut mulle aina tosi mahtava tuki, sen takia harmittaa, että sanoin sillä tavalla.

Joskus.Yleensä koitan kyl miettiä mitä kirjoitan, mut joskus tulee ilmastua asia vähän väärin tai joku asia jää kirjottamatta, mitä ajattelin..kun kädet ei pysy ajatuksen vauhdissa :/ Tai toisinpäin..ois voinut miettiä vielä vähän tarkemmin ennen ku kirjottaa.

Mä oon joskus miettinyt tuota että voisko toinen palstalainen vetää toisen oikeuteen kunnianloukkauksesta, jos kaikki tapahtuu vain palstalla. Siis jos kunnianloukkaus on toista koskevan valheellisen tiedon levittämistä, ja joku täällä palstalla väittää että toinen palstalainen sitä tai tätä, niinkuin aina välillä joku väittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Mä oon joskus miettinyt tuota että voisko toinen palstalainen vetää toisen oikeuteen kunnianloukkauksesta, jos kaikki tapahtuu vain palstalla. Siis jos kunnianloukkaus on toista koskevan valheellisen tiedon levittämistä, ja joku täällä palstalla väittää että toinen palstalainen sitä tai tätä, niinkuin aina välillä joku väittää.

Siis kyllä voi netissäkin lauotuista haukkumisista saada kunnianloukkaus-syytteen. Että ihan senkin kannalta on ihan hyvä jos miettii kaks kertaa ennen kuin annattaa tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Siis kyllä voi netissäkin lauotuista haukkumisista saada kunnianloukkaus-syytteen. Että ihan senkin kannalta on ihan hyvä jos miettii kaks kertaa ennen kuin annattaa tulla.
Juu, toki, jos se haukuttava on joku henkilö, esimerkiksi julkkis tai naapuri tai joku.

Mutta toisaalta on vaikea sanoa onko jonkun nikin takana oikeastaan yksi henkilö - ja jollain saattaa olla kaksi tai useampi nikki. Ja toisaalta se nikki ei välttämättä mitenkään vastaa sitä todellista kirjoittelijaa, se voi olla ihan omasta päästä keksitty hahmo.

Ja sitten vielä on nää harmaat, joista nyt vielä vähemmän tietää kuka on kukin ja onko joku monta vai moni yksi...

Hankalaa on syytteitä nostaa, jos nimimerkeillä pelataan. Eri asia jos henkilöllisyys tiedossa tai oikeilla nimillä levitellään juoruja tms. Kannattaa miettiä mitä antaa tulla joka tapauksessa. Olen aina harmaana mutta ei siltikään ole syytä kirjoittaa mitään roskaa.
Huvittavaa kuitenkin on että täällä on mainostettu itseään ja sitten kun tulee sitä itseään, mikä on odotettavissa, huudellaan modeja apuun ja aletaan uhkailemaan oikeustoimilla. =)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Hankalaa on syytteitä nostaa, jos nimimerkeillä pelataan. Eri asia jos henkilöllisyys tiedossa tai oikeilla nimillä levitellään juoruja tms. Kannattaa miettiä mitä antaa tulla joka tapauksessa. Olen aina harmaana mutta ei siltikään ole syytä kirjoittaa mitään roskaa.
Huvittavaa kuitenkin on että täällä on mainostettu itseään ja sitten kun tulee sitä itseään, mikä on odotettavissa, huudellaan modeja apuun ja aletaan uhkailemaan oikeustoimilla. =)
Ehkä siinä vois olla ongelmana myös se määritys. Jos uhri on täysin anonyymi, niin miten täyttyy se kunnianloukkauspykälän määritys että on ollut tarkoitus aiheuttaa hänelle vahinkoa tai kärsimystä.

Mielenkiintoinen kysymys siitä, onko internetpersoonakin todellinen persoona joka voi kärsiä kunnianloukkauksesta, vaikka olisikin aivan erilainen kuin persoonan luoja, eikä lainkaan tunnettu irl.

Saa nähdä milloin ensimmäinen tällainen oikeudenkäynti tulee. Vai onko sellaisia ollut jo?

Yhteistyössä