Oletko potenut Noro-viruksen? Miten kauan kesti?

Minulla alkoi kummasti ylämahaa vääntämään viime viikon tiistaina ja keskiviikkona. Ajattelin sen olevan ohimenevää, vaan mitä vielä. Torstaina iltapäivällä alkoivat ankarat ja tuskalliset vatsanväänteet ynnä oksettava olotila. Illalla oksensin ja koko yön olin ihan ripulilla.

Perjantaina ripulointi loppui, mutta vatsaa väänsi silti perjantaista sunnuntaihin asti.

Eilen illalla alkoivat ankarat vatsanväänteet uudestaan ja koko viime yön olin taas ripulilla, oli myös todella oksettava olotila - mutta ei tullut oksennusta.

Aamusta oli hetken aikaa maha kivuton, mutta taas on alamahaa alkanut vääntämään ja ylämahaa hieman kirvelemään.

Tämä tässä on myös ikävää, kun välillä vatsa vääntää vähemmän ja tuntuu olotila ihan jo melkein terveeltä, mutta sitten voi iskeäkin ykskaks' kovat vatsanväänteet ja lopulta tulee jo huono olotila - niin kuin esim; eilen illalla tuli.

Ruoka ei maita eikä uskalla oikein mitään syödä, pelkään, että kuitenkin taas joutuu oksentamaan.

Juonut olen vain piimää ja mustikkakeittoa. Syönyt Elovenan pikapuuroa ja vauvojen hedelmäsosetta. Tosin tuo pikapuuro ei tuntunut vatsalle sopivan, vaan pisti taas vatsan eilen illalla myös ihan ruikulille ja vatsaa väänsi ikävästi. Joten mitä tässä kohta enää uskaltaa maistaa ja syödä?

Mutta eniten tässä harmittaa, se, että miksi nämä ikävät vatsanväänteet eivät voi jo loppua? Vai onko nyt kyse enää lainkaan Noro-viruksen aiheuttamasta vatsataudista vai jostakin muusta? Mistä esim?

Huolettaa myös sekin, että milloin taas pääsen kiinni arkeen? Kun en uskalla mitään syödä. Kyllähän sitä näin kotona jaksaa olla syömättäkin - ei siinä mitään - mutta ei tämä silti normaalilta elämältä tunnu, kun ei uskalla mitään syödä ja ruoka ei maita. Vatsaa vääntää ja vähän väliä on käytävä vessassa ruikulilla.

Töitä nyt ei onneksi tarvitse tässä murehtia, olen sijainen ja minut tarpeen tullen kutsutaan töihin. Silti pohdin, että milloin edes pystyn palaamaan töihin? Enhän töissä voi syödä vain jotain pientä kevyttä - enhän jaksa olla siellä silloin. Ja mitä töistä ylipäänsä tulee, jos vatsaa vääntää ikävästi pitkin päivää?


Milloin sinä sitten ryhdyit syömään normaalia ruokaa Noro-viruksen aiheuttaman vatsataudin jälkeen? Entä kauanko sinulla vatsanväänteet kestivät? Entä milloin lähdit takaisin töihin?


 
Itselläni kesti 3päivää, miehellä 2 ja pojulla 1,5 viikkoa. Mie olin onneks kotona pojun kanssa silloin, mut mies joutu ottamaan sairaslomaa miun takia, ku mie ja poju oltiin yhtäaikaa kipeinä, ja mie niin heikkona, et kuljin konttaamalla ja poju oli silloin 9kk.
 
noro
Mulla kesti muistaakseni 10 päivää kaikkiaan. Välillä koitin jo mennä töihin, mutta passittivat takaisin ja sittenhän se alkoi uudelleen. Oli kyllä ihmeellinen olo kun siitä alkoi toeta. Ota rauhassa vaan, kyllä se siitä lähtee.
 

Yhteistyössä