Oletko pessyt kemiallisen pesun vaativaa vaatetta pesukoneessa?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ljdo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

ljdo

Vieras
Eli minulla on Ralph Laurenin Pellava mekko jossa lukee pesu ohjeena kemiallinen pesu. Joskun lehdessä oli juttua siitä, että nämä "kemiallinen pesu merkinnät" saattavat olla joissain tapauksissa vain valmistajan varotoimenpiteitä.

Onko kukaan oikeasti pessyt itse pesukoneessa tälläistä? Mitä tapahtui?

Tuntuu tyhmältä, kun mekko on maksanut vajaa 200e ja jos kerran viikossa (mekko on kovalla käytöllä, yksi lemppareista ;) ) pesetän sitä pesulassa tulee mekolle aikas paljon hintaa, täälläpäin yksi pesu pesulassa maksaa sen vajaa 30€. :O

Olen pessyt kerran - ja oli vielä pellavaa. Toista kertaa ei tarttenut pestä eli en suosittele. Pese vain, jos olet valmis hyväksymään sen, että se voi oikeesti mennä pilalle.

En ole pessyt enkä riskeeraisi noin kallista merkkimekkoa. Kannattaa ostohetkellä jo miettiä, kannattaako ylipäätään ostaa vaate jossa vain kemiallinen pesu, eli onko valmis pesettämään sitä sitten...

Joo olen pessyt. Nämä ovat niitä tilanteita, kun vaate on vanha ja on valmis ottamaan riskin. Usein pesen tällöin _villa_ohjelmalla, jotta pesu on mahdollisimman hellävarainen.

Erilaisia tuloksia:
* housuista lyheni lahkeet (jep tappioksi meni)
* housuille ei käynyt mitenkään (housut siirtyivätkin mukavasti arkihousuiksi)
* villasekoitejakku hieman vanuttui (tässä kohtaa vielä riitti arkikäyttöön)
* muutama vaate kutistui liika ja meni tappioksi
* muutama vaate kesti pesun ok.

Mutta kyllä se tuntui järkyttävältä viedä alemekkoa (alehinta 70e, normi 140e) pesulaan ja maksaa "iltapuvusta" lähes 50e pesulamaksu. Prkl mikään iltapuku ollut, mutta pesula kivasti rokotti silkistä lyhyessä pikkumekossa. Sitä pesulaa en kyllä käytä seuraavalla kerralla tuon mekon pesussa.

Mutta itse tiedostan kalliimmat käyttökulut tietynlaisissa vaatteissa. Tyylikkäämmät jakut ja housut/hameet eivät ole halpoja käyttää. Mutta on ne myös paremman näköisiä ja istuvampia kuin ne, jotka voi surutta heittää koneeseen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä