Oletko ottanut pikavipin/vippejä?

  • Viestiketjun aloittaja VinkuVonku
  • Ensimmäinen viesti
e
Olen muutaman kerran. Kerran oikeaan tarpeeseen ja harkittuna, oli muutamia laskuja maksamatta, joissa olis eräpäivä ehtinyt mennä ennen kun seuraava palkka tuli. Tiedettiin siis, että oli rahaa tulossa, enkä halunnut muistutuksia. Toiset kerrat oli vaan omaa typeryyttä. Just sellasia kertoja, joiden takia pikavipit pitäs kieltää...:/ Tyyliin perjantai-iltana loppuu vähän rahat kesken ja sitten kännipäissään se tuntuu hirveen hyvältä idealta lainata.. Tiedän itsekin, että se on todella typerää. Onneksi enää ei edes tarvi lainata, molemmat käy töissä ja en edes enää juo kun oon raskaana..:D
 
vieras
En todellakaan ole, enkä' koskaan aio ottaakaan. Joskus erehdyin ostamaan muutaman huonekalun osamaksulla(ensimmäinen asunto, ei huonekaluja valmiina) ja kirosin koko sen puolen vuoden takasisinmaksuajan kuinka kalliiksi ne mööbelit tulivat korkoineen päivineen. Nyt meillä on asuntolaina, mutta sitäkin maksetaan kovaa vauhtia pois. Uusi auto tarvittaisiin, mutta autolainaa emme ota, vaan säästämme ensin. En tykkää olla velkaa mihinkään suuntaan.
 
vieras
Oon ottanut joitakin kertoja, viime kerrasta on tosin jo pari vuotta. Aina maksoin ne ajallaan takaisin, eikä ikinä tarvinnut ottaa uutta lainaa vanhan maksua varten. Eihän se halpaa touhua ole, mutta on sitä tyhmempiäkin juttuja tullut elämässä tehtyä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Olen muutaman kerran. Kerran oikeaan tarpeeseen ja harkittuna, oli muutamia laskuja maksamatta, joissa olis eräpäivä ehtinyt mennä ennen kun seuraava palkka tuli. Tiedettiin siis, että oli rahaa tulossa, enkä halunnut muistutuksia. Toiset kerrat oli vaan omaa typeryyttä. Just sellasia kertoja, joiden takia pikavipit pitäs kieltää...:/ Tyyliin perjantai-iltana loppuu vähän rahat kesken ja sitten kännipäissään se tuntuu hirveen hyvältä idealta lainata.. Tiedän itsekin, että se on todella typerää. Onneksi enää ei edes tarvi lainata, molemmat käy töissä ja en edes enää juo kun oon raskaana..:D
En ymmärrä... pikavipeissä korko on kauhea, kun taas muikkarilaskussa kulut about 5e...?
 

Yhteistyössä