Oletko osallistunut äiti-vauva ryhmään, uupumuksen, masennuksen, avuttomuudentunteen tms. vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuttijättis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuuttijättis

Vieras
Olisi muutama kysymys.

Mitä kautta pääsitte ryhmään?
Oliko suljettu ryhmä?

Miten ryhmä käynnistyi?

Antoiko "ohjaaja" valmiita keskustelu aiheita?

Vai virisikö keskustelu itsestään, ohjaajan pysytellessä aloituksen jälkeen taustalla?

Mikä oli ryhmän tavoite?

Mitä muuta ryhmässä tehtiin kuin keskusteltiin?
Oliko ruokaa? äidin hemmottelua tms?

Kiitos jos jaksat vastata

olen osallistunut, ja edelleen käydään ryhmässä.

itse kysyin perheneuvolan kautta ryhmään pääsyä, myös neuvolan ja sossun kautta sinne on tullut ihmisiä. ryhmä on suljettu.

ryhmiä on sekä kerran, että kaksi kertaa viikossa kokoontuvia. keskustelu ei ole siellä se pääpointti, vaan lapsen kanssa yhdessä tekeminen. toki, jos on esim pieniä vauvoja, jotka nukkuvat päiväunia, jää aikaa myös erityisille keskusteluhetkille. keskustelu ja arjen jakaminen tapahtuu siis normaalisti muuten tekemisen lomassa.

tekemistä on ulkoilun lisäksi kaikenlainen käsillä tekeminen, ruuanlaitto, laulut, leikit yms. tietyn päivärytmin mukaan mennään, mutta toiveiden mukaan katsotaan myös ohjelmaa. juhlia vietetään ja käydään toisinaan retkillä. välillä on järjestetty äideille omia hemmotteluhetkiä (-iltoja) ja esim yhteiset pikkujoulut.

ryhmässä jokaisella on oma tavoitteensa. minulle se on lähinnä päivien rytmittyminen ja vertaisporukka.

Yhteistyössä