Oletko naimisissa todellisen rakkautesi kanssa vai sen, jonka sait?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silloin olin todella rakastunut ja tuntui että miten olen voinut löytää niin samanlaisen kuin minä ja samanlaiset arvot yms. mutta myöhemmin on paljastunut muutakin, ei ollutkaan ihan niin täydellinen kuin luulin ja rankkoja kriiseja on ollut. Mutta yhdessä ollaan kasvettu ja muututtu kumpikin. Eteenpäin mennään :).

Suuri rakkauteni on tämä tapaus, mutta vuosien jälkeen, kaiken huuman haihduttua en itse asiassa tunne sen enempää tai vähempää kuin edellisessäkään pitkässä suhteessa. Eli kaikki on ihan ok, ei muuta.

Ajatus rakkaudesta on ylimainostettu ja hehkutettu ja niin kuin aina niin asia kuulostaa paremmalta kerrottuna kuin mitä se kokemushetkellä on, vaikka ei edes liioittele.

mä en raskinut pakittaa ja ajan kanssa oon kiintynyt. naimisissa ei kuitenkaan, mutta kihlat ja lapset. mä oon tässä asiassa enemmän järki-ihminen ja luulen, että vain tunneihmiset kokee "ainoita oikeita". mä uskon, että sattuma takanaan meillä kaikilla on tuhansia mahdollisia kumppaneita, joiden kanssa elämänikuinen parisuhde onnistuisi. erilaiset elämäntilanteet määrittelevät millaiseen parisuhteeseen ajautuu ja aika näyttää kestääkö se kasvun ja kehityksen yksilöinä ja yhdessä. tahto asia ennen kaikkea. ja en siis ole pettänyt ja uskon meidän yhteiseen taipaleeseen.

No ottaen huomioon että hylkäsin edellisen pitkäaikaisen parisuhteeni ja ryntäsin suinpäin nykyisen mieheni kanssa suhteeseen, niin eiköhän vastaus ole selvä :D. Kyllä tuo mies vei jalat alta heti alusta asti ja meille oli myös selvää että me ollaan aina yhdessä. Seurustelun alkamisesta tulee maaliskuussa 10 vuotta ja yhä edelleen olen rakastunut :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja tsiis:
no ei kai kukaan usko "siihen oikeaan" tai "rakkauteen ensi silmäyksellä"..

Pakko se on uskoa :saint:

Muoks: kuten myös kohtalon johdatukseen näissäkin asioissa =)

Älä täti höpötä siellä............................................

Olen. Tosi rytinällä rakastuttiin oikeastaan ekalla tapaamisella. Tunne "oikeasta" tuli voimakkaana. Satumme meni rikki 12 avioliittovuoden jälkeen, kun miehen uhkapeliriippuvuus paljastui. Yhdessä ollaan, mutta mietin, oliko kaikki koko ajan pelkkää valhetta... Ns. turvallista miestä en kyllä olisi järkisyin pystynyt ottamaan, oli tarjokkaitakin. Sitä jotakin pitää romantikolle olla...

Jos viiden tunnin tuttavuuden perusteella tietää että edessä seisoo mies jonka kanssa tuut menemään naimisiin, niin kyllä se jotain sinne päin on. Ja kun mieskin on niin varma asiasta et kolmen viikon jälkeen ollaan jo naimisissa, niin kyl se vaan sitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja skeidaa:

Pakko se on uskoa :saint:

Muoks: kuten myös kohtalon johdatukseen näissäkin asioissa =)

Älä täti höpötä siellä............................................

No mutta kun tämä täti rakastui ensi silmäyksellä ja mun mies on mulle se oikea. Ja ilman kohtalon johdatusta me kaksi ei oltais edes tiedetty toisistamme.

Täytyy mun ja mieheni ainakin uskoa, koska se oli todellakin rakkautta ensi silmäyksellä ja tunne yhteenkuuluvuudesta jne....

no teille, jotka uskotte eli esim. rakkautta jo 20 vee ja turkilmas: uskotteko, että rakkaus ensi silmäyksellä olisi voinut tapahtua just tuhannen muunkin (niin kuin "näin meillä" aattelee) kanssa, mutta sattui just ton tiedän miehen kohdalle kohtalon tuomana?

Me isännän kanssa emme tosiaankaan uskoneet noihin tavatessamme tai edes seurustelumme alkuaikoina/-vuosina. Olimme silloin 15-vuotiaita, ja elettiin päivä kerrallaan. Oltiin onnellisia yhdessä, mutta emme millään osanneet kuvitella, että tulemme elämään yhteistä elämää. Etenimme hitaasti, menimme kihloihinkin vasta 5 vuoden seurustelun jälkeen. Ja naimisiin vajaa pari vuotta kihloissa oltuamme. Tänä päivänä olemme edelleen tuo sama nuoripari, katseet, eleet, kosketukset, kaikki on samanlaista, mutta niillä on syvempi merkitys :heart:

no teille, jotka uskotte eli esim. rakkautta jo 20 vee ja turkilmas: uskotteko, että rakkaus ensi silmäyksellä olisi voinut tapahtua just tuhannen muunkin (niin kuin "näin meillä" aattelee) kanssa, mutta sattui just ton tiedän miehen kohdalle kohtalon tuomana?

En ole samaa mieltä kuin "näin meillä". Toki uskon ettei mieheni sentään ainut ihminen maailmassa ole johon voisin rakastua. Siis ihan varmasti niitä olisi muitakin jos vaikka meille tulis ero ja kulkis tuolla maailmalla avoimin silmin.

Mutta mä en todellakaan usko että hyvä suhde on pelkästään tahdosta ja järjestä kiinni. Mun eka pitkä suhde oli vähän semmoinen pakkopulla. Piti ottaa joku kun kaveritkin seurusteli. Meillä meni ihan ok joskus, mutta useimmiten se oli pelkkää vääntöä ja draamaa. Enkä missään vaiheessa tuntenut aidosti rakastavani eksää. Silloin just ajattelin vaan sinnitellä suhteessa ja hoin "ettei mies vaihtamalla parane" ynnä muita fraaseja.

Kunnes sitten kohtalon oikkuna tutustuin nykyiseen mieheeni ja rakastuin päätä pahkaa. Tottakai meilläkin on suhde muuttunut vuosien myötä. Mutta tiedän aidosti rakastavani miestäni ja olen kiitollinen hänestä. Olen ja elän hänen kanssaan koska tahdon... en koska niin kannattaa tehdä.

Ja olen sangen monesti kiittänyt kohtaloa, omaa rohkeuttani ja vaikka mitä siitä että uskaltauduin "hypätä tuntemattomaan".

En kai, mutta mies jonka kanssa olen naimisissa on minulle rakas ja hän on ollut rinnallani pisimpään ja läsnä monissa elämäni tärkeissä vaiheissa.
Ihmisen, jonka ehkä miellän elämäni rakkaudeksi, tai ainakin syviten sielua koskettaneeksi mieheksi,kanssa ei liitto olisi varmaan kovin kauaa kestänyt.

En ole samaa mieltä kuin "näin meillä". Toki uskon ettei mieheni sentään ainut ihminen maailmassa ole johon voisin rakastua. Siis ihan varmasti niitä olisi muitakin jos vaikka meille tulis ero ja kulkis tuolla maailmalla avoimin silmin.

Mutta mä en todellakaan usko että hyvä suhde on pelkästään tahdosta ja järjestä kiinni. Mun eka pitkä suhde oli vähän semmoinen pakkopulla. Piti ottaa joku kun kaveritkin seurusteli. Meillä meni ihan ok joskus, mutta useimmiten se oli pelkkää vääntöä ja draamaa. Enkä missään vaiheessa tuntenut aidosti rakastavani eksää. Silloin just ajattelin vaan sinnitellä suhteessa ja hoin "ettei mies vaihtamalla parane" ynnä muita fraaseja.

Kunnes sitten kohtalon oikkuna tutustuin nykyiseen mieheeni ja rakastuin päätä pahkaa. Tottakai meilläkin on suhde muuttunut vuosien myötä. Mutta tiedän aidosti rakastavani miestäni ja olen kiitollinen hänestä. Olen ja elän hänen kanssaan koska tahdon... en koska niin kannattaa tehdä.

Ja olen sangen monesti kiittänyt kohtaloa, omaa rohkeuttani ja vaikka mitä siitä että uskaltauduin "hypätä tuntemattomaan".

okei. kurja oiskin aatella jos oisitkin jäänyt sinnittelemään entiseen suhteeseen. kiva, että sun asiat järjestyi onnelliseksi ja onnellisesti :) monet taitaa veivata tuota "vaihtamalla ei parane"-fraasia..

Yhteistyössä