Oletko miettinyt paljon itsestäsi ja perheestäsi kerrot netissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osui silmiini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osui silmiini

Vieras
Tulipa vain mieleen kun tämä palstan kuuluisuus Milanna / Venakko taas jakaa kuviaan ja kertoilee omasta elämästään ym naistenhuoneessa facebookissa.
Ja ei toki, ei ole minulta pois, ihmettelen vaan kuinka joku uskaltaa noinkin paljon kuvien - kasvojen kera kertoilla omasta elämästään.

Itsekin olen kova käyttämään sosiaalista mediaa mutta hyvin pitkään harkitsen mitä mahdollisia kuvia julkaisen julkisesti tai mitä itsestäni kerron.
Ehkä olen arka mutta mielummin sitte niin.

Mietin siis vain onko kukaan muu miettinyt samaa, mitä jakaa julkisesti, millaisen kuvan itsestään antaa esim. facebookissa jossa jopa kuvien jako on helppoa.

Lasten kuvat olen kerran vitsillä tänne palstalle laittanut :p Kyseessä oli lehtikuva, joka sattui olemaan lehden nettisivuillakin. Kyllä ne meidän ipanatkin oli siinä mukana muiden seassa ja kun itse tiesi, mistä kohden kuvaa etsiä, niin juuri ja juuri pystyi sanomaan, että tuossa ne on. Mutta en usko, että joku tunnistaisi heidät sen kuvan perusteella:rolleyes:

Facebookissa en ole lainkaan, muut perheenjäsenet ovat, lähinnä sen vuoksi, että ovat varanneet nimen, mutta eivätpä siellä juuri mitään tee. Jotain yksittäisiä juttuja olen täällä kertoillut, mutta täysin anonyymisti.

Olen mieheni kanssa keskustellut mitä someen laitetaan ja mitä ei, olemme sama mieltä asiassa ja päätyneet siihen, ettei sitten mitään laiteta ei nimiä, ei kuvia, ei lapsestamme tietoja. Olen myös itse sellaisessa työssä, että tulee sanonta apinan tietää kaikki, apina ei tunne ketään. Ja näitä hullujahan riittää ja kaikkea voi googlettamalla selvitellä, on siis turvallisuusasia myös. Ja en halua esim naapurini saa ylipäätään mitään tietoja minusta googlettamalla. Ei olla facebookissa. Olen itse twitterissä anonyyminä sekä täälläkin rekisteröityneenä ilman henkilöllisyyden tuntemisen vaaraa.

Olen mieheni kanssa keskustellut mitä someen laitetaan ja mitä ei, olemme sama mieltä asiassa ja päätyneet siihen, ettei sitten mitään laiteta ei nimiä, ei kuvia, ei lapsestamme tietoja. Olen myös itse sellaisessa työssä, että tulee sanonta apinan tietää kaikki, apina ei tunne ketään. Ja näitä hullujahan riittää ja kaikkea voi googlettamalla selvitellä, on siis turvallisuusasia myös. Ja en halua esim naapurini saa ylipäätään mitään tietoja minusta googlettamalla. Ei olla facebookissa. Olen itse twitterissä anonyyminä sekä täälläkin rekisteröityneenä ilman henkilöllisyyden tuntemisen vaaraa.

Lisään tähän tekstiini. Ihmiset kertovat sinne sun tänne vähäisinä kokemiaan tietojaan itsestään, ammatti, työnantaja, kuvia työpaikastaan ja omasta kodistaan,lapsien päiväkodista, lapsien harrastuksista. Ei tarvitse olla mikään kovinkaan välkky kaveri kun näistä tiedoista yhdistyy selkeä tarkka kuva perheestä kotiosoitteineen.
Ja alastomien omien lasten kuvia en myöskään laittaisi sitten yhtään mihinkään voivat lähtevät jakeluun vahingossa omalta mummilta, tädiltä eteenpäin ja yhtäkkiä ovatkin pervojen nettisivuilla.

No mulla ei ole kauheasti luurankoja kaapissa, mutta en ole tilittämässä jokaista tekemistäni ja menemistäni täällä, facessa tai muuallakaan netissä.

Yhteistyössä