Oletko lukenut nämä? Ja mitäs pidit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Dostojevski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"Dostojevski"

Vieras
Oletko lukenut seuraavat klassikkoteokset. Ja mitäs pidit niistä? Jos et ole lukenut niin miksi et? Luetko muuta?

1. Sinuhe Egyptiläinen K

Klassikko maailmanlaajuisesti ja klassikko keskusteluissa. Olen lukenut, arvosana 9.5

2.Taru Sormusten Herrasta

Fantasian perusteos. Olen lukenut, arvosana 9

3. Teurastamo 5

En oo lukenut, en tiedä miksi. Mieheni suosikkiteos

4. Uljas Uusi Maailma

Mieheni toinen suosikki, olen lukenut, mutta ei ihan makuuni. 7.

5.Sadan vuoden yksinäisyys

Maagisen realismin klassikko, ollen lukenut: 9

Mites te?

Olen lukenut vain Taru Sormusten Herrasta ja Uljas Uusi Maailma. Kummastakaan en hirveänä pitänyt, arvosana ehkä 6. Taru Sormusten Herrasta oli liian pitkä ja sisälsi ihan liikaa kuvailua, kävi tylsäksi. Uusi Uljas Maailma alkoi hyvin, mutta meni koko ajan huonommaksi.

[QUOTE="repa";26918798]Mites Rikos ja rangaistus?

Kannattaako lukea?[/QUOTE]

Rikos ja rangaistus on ihan luettava. Enemmän näistä enäläisistä tykkään vaikka Gogolin Päällystakista ja dostojevskiltäkin Idiootti oli enemmän mun mieleen.

[QUOTE="vieras";26918802]En kyllä sanois, että Sinuhe Egyptiläinen on kansainvälinen klassikko.

Rikos ja rangaistus on hyvä, suosittelen.[/QUOTE]

Sitä se nimenomaan on. Nauttii suurta arvostusta myös ulkomailla. Kaikki Dostojevski on mahtavaa.

En oo lukenu noita mutta oon kattonut Taru Sormusten Herrasta elokuvan. Se on ihan hyvä paitti loppuu vähän kesken. Lisäksi se Pottereista matkittu taikominen ärsyttää mutta Eloijah Wood on mahtava. MYös muita hyviä näyttelijöitä.

[QUOTE="ap";26918832]Sitä se nimenomaan on. Nauttii suurta arvostusta myös ulkomailla. Kaikki Dostojevski on mahtavaa.[/QUOTE]

Ei se vielä riitä tekemään kirjasta klassikkoa. Puhdistuskin on arvostettu ulkomailla, ei se silti ole klassikko.

?

1. Sinuhe Egyptiläinen

Tylsa. Kioskikirjallisuutta. Kuinka tyhma voi mies olla? Ainoa hyva oli Kaptah.

En jaksanut kahlata lapi

3. Teurastamo 5

Jostain syysta en ole saanut aikaan lukea

4. Uljas Uusi Maailma

Sama juttu...

Mahtava kirja. Palaan tahan aina silloin talloin.

[QUOTE="Dostojevski";26918773]Oletko lukenut seuraavat klassikkoteokset. Ja mitäs pidit niistä? Jos et ole lukenut niin miksi et? Luetko muuta?

1. Sinuhe Egyptiläinen K

Klassikko maailmanlaajuisesti ja klassikko keskusteluissa. Olen lukenut, arvosana 9.5

Fantasian perusteos. Olen lukenut, arvosana 9

3. Teurastamo 5

En oo lukenut, en tiedä miksi. Mieheni suosikkiteos

4. Uljas Uusi Maailma

Mieheni toinen suosikki, olen lukenut, mutta ei ihan makuuni. 7.

Maagisen realismin klassikko, ollen lukenut: 9

Mites te?[/QUOTE]

miks niin paljon teksitä niissä kirjoissa. Jaarittelua! Se teki sitä ja se ajatteli niin!

Luen mielellään mutta sellasia kirjoja kirjotukseltaan mukaansa tempaava eikä jaarittele ja kerro yksityis kohtasesti kaikkien henkilöinen salaisuudet ja mietteet. Harry Potteri kirjat on mukaansa tempaavia. jos oli jaaritus kohtia käänsin sivuja eteenpäin.Minulla on muuten varastossa harry potterin eka osa.

Sinuhe oli vähän tylsähkö, en kovin suurella innolla sitä lukenut.

TSH on hyvä ja Tolkienin tekemä työ on vertaansa vailla. Kakkoskirja oli mielestäni kuitenkin paikka paikoin puuduttava lukuisien sotakohtausten takia.

Muita mainittuja en ole lukenut.

1. Sinuhe Egyptiläinen
En ole lukenut vielä, mutta tulee varmaankin luettua piakkoin kun kuuluu meidän yhteen kirjallisuuskurssiin.

Olen lukenut, onhan se hieno ja ansainnut paikkansa fantasian perusteoksena.

3. Teurastamo 5
En ole lukenut vielä, sama kuin Sinuhe.

4. Uljas Uusi Maailma
En ole lukenut eikä ole hirveän korkealla lukulistalla.

Olen lukenut ja tykkäsin kyllä paljon, ei kuitenkaan mikään lempikirja.

Rikos ja rangaistus on myös tosi hyvä kirja. Vähän laahaa alussa, mutta on se ehdottomasti lukemisen arvoinen.

1. Sinuhe Egyptiläinen

On tullut luettua useampaan kertaan. Pidän maailmankuvauksesta, Waltarin kirjoitustyyli ei ole sytyttänyt tässä tai muissakaan teoksissaan.

Elämän muuttanut kokemus, mielikuvituksen sytyttäjä. Kotiinpaluu.

3. Teurastamo 5

En ole lukenut. muoks Ja siis siksi en ole lukenut, ettei sotakirjat ja -kirjallisuus juurikaan jaksa kiinnostaa.

4. Uljas Uusi Maailma

Olen lukenut joskus esiteini-iässä. Ei ihmeemmin hetkauttanut, kun olin liian nuori ymmärtämään kaikkia allegorioita ja ideologisia yhteyksiä.

Olen lukenut. Pidin kovasti, vaikka onkin paikoin kovin tylsä. Tunnelmaltaan verraton.

Luen muuta.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26919561:
Teurastamo 5 on Vonnegutin kirja, Uljas uusi maailma Aldous Huxleyn.

Olen lukenut nuo kaikki yläasteikäisenä. Monesti tullut mieleen, että pitäisi lukea näin aikuisena uudelleen. Tosin Huxleyn kirjan olenkin lukenut aikuisenakin, pidän siitä kovasti.

OOnhan mä sitten lukenut tuon Teurastamon

Tuon Sadan vuoden yksinäisyyden oon lukenu mut ei miulle kolahtanut, liikaa samannimisiä ihmisiä (tai samantyyppisiä nimiä)
TSH on ollu mietinnän alla, samoin tuo Teurastamo 5. Mut en ole lukenut niitäkään, kuten en myöskään noita muita..

Noista olen lukenut vain Sinuhen. Tykkäsin niin paljon, että tilasin sen vielä äänikirjana. Yhdessä kuunnellaan sitä iltasatuna miehen kanssa, samoin Waltarin muita vanhoja.

1. Sinuhe Egyptiläinen: yksi lempikirjoistani ja -kirjailijoistani. Otin itse asiassa tämän pitkästä aikaa taas iltalukemiseksi eilen :) Jostakin syystä luen kirjan aina jonkinlaisissa elämäni "murroskausissa" ( olen lukenut kirjan toistakymmentä kertaa, joten murroskausia on riittänyt :) ) Pidän kirjan temposta, pidän kirjan kuvailemasta ajanjaksosta ja henkilöhahmoista. 10-

2.Taru Sormusten Herrasta: myös yksi lempikirjoistani. Luin tämän ensimmäisen kerran 12-vuotiaana ja tämä fantasia kolahti minuun täysin. Tämäkin kirja löytyy kirjahyllystäni ja olen lukenut teoksen ainakin kymmenen kertaa. 10-

3. Teurastamo: täysin vieras kirja minulle
4. Uljas Uusi Maailma: täysin vieras kirja minulle

5.Sadan vuoden yksinäisyys: Gabriel on myös yksi lempikirjailijoistani. Tosin, mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä vähemmän tämä kirja minuun kolahtaa. 9+

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Dostojevski";26918773]Oletko lukenut seuraavat klassikkoteokset. Ja mitäs pidit niistä? Jos et ole lukenut niin miksi et? Luetko muuta?

1. Sinuhe Egyptiläinen Jep

2.Taru Sormusten Herrasta jep, arvosana 9

3. Teurastamo en ole varm

4. Uljas Uusi Maailma jep

5.Sadan vuoden yksinäisyys not

Yhteistyössä