Oletko kotiäiti vai työäiti?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Töitä tekevä kotiäiti.
Ja miksi?
Koska kotona oleminen on mukavampaa ja antoisampaa, kun saa itselleenkin jotain muuta ajateltavaa hetkellisesti. Minun työt on noin yksi ilta viikossa, muuten hoidan työasioita sillä välin kun lapset nukkuu..
 
Viblsp
Kotiäiti. Lapset ovat pieniä vain hetken. Haluan nämä ekat vuodet olla tiiviisti läsnä, kun tähän mahdollisuus on. Työtä ehtii tehdä kyllä, mutta lapsuus menee ohitse nopeammin kuin työkyky.
 
Kotiäiti. Koska haluan ja minusta on parempi hoitaa pienet lapseni kotona. Meille on vauva tulossa kuukauden sisään, keskimmäinen on 3-vuotias ja vanhin 7v ekaluokkalainen. On myös tuntunut hyvältä olla kotona kun vanhimmainen menee ja tulee koulusta ja kaikki on helpompi järjestää. Tulevan lapsenkin haluan pitää kotona vähintään 3vuotiaaksi.

*lisäys vielä* Voisin kuitenkin aivan hyvin aloittaa myöskin työt sitten kun imetys jää vähemmälle mikäli mies jäisi kotiin. Sekin on ihan ok vaihtoehto, ei sen kotonaolevan ole pakko olla minä, mutta täytyy sitten katsoa mikä on sen hetkinen tilanne.
 
75% työaiti ja 25% kotiäiti, jos nyt ihan tarkkoja ollaan.

Syystä etten nyt jaksaisi olla kokonaan kotiäiti ja (meidän)lastenkin etu on saada olla päiväkodissa. Mieluiten olisin 50-50 kumpaakin, mutta taloudellinen tilanne (mies opiskelee) ajaa siihen että töitä pitää tehdä vähän enemmän.
 
tiina
Osittaisella hoitovapaalla olen, eli olen kai sitten kumpaakin.
Työssä olen ei niinkään taloudellisista syistä vaan ammatillisista, minulle tarjottiin paikkaa josta en voinut kieltäytyä jos yhtään ajattelin tulevaisuuttani työelämässä.
Lapsi täyttää ensi viikolla 2v., päiväkodin hän aloitti 2 viikkoa sitten.
 

Yhteistyössä