Oletko koskaan vahingossa soittanut hätäkeskukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Junttinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tai siis en minä, vaan lapseni. Kännykkänioli penkillä ja tuolloin kolmevuotias poikani paineli kännykkää varpaillaan. Ja onnistui vahingossa näppäilemään näppäinlukon pois päältä ja vielä vahingossa sattui painelemaan 112. Havahduin vasta, kunkännykästä kuului "haloo? haloo?!"

Ei ole tullut soitettua..

2v poikani on siinä kyllä onnistunut, mummilassa lankapuhelimella. Ei siinä mitään, hetken päästä soittivat sieltä takaisin ja varmistivat onko joku hätä kun ilmeisesti lapsi soitti.

En minä, mutta puhelimeni tassuihinsa saanut 4v poika kyllä. Olin ripustamassa pyykkejä, poika leikkimässä leluillaan kaikessa rauhassa. Tulin kodinhoitohuoneesta, niin ukkeli seisoo keittiössä, ja puhuu mun puhelimeen jonkun kanssa, höpisee omiaan. Kysyin kenelle puhuu, sanoi että "täällä joku setä kysyy onko joku hätänä" ja otin puhelimen, missä hätäkeskuksessa se vastaaja kyseli onko jokin hätänä jne. Selitin tilanteen ja pahoittelin tapahtunutta, sillä selvä.
Toivottavasti ei koskaan tarvi ihan oikeasta asiasta soittaa hätäkeskukseen.

Poliisin hätänumeroon tuli kerran soitettua joskus aikoja sitten, kun se numero oli tosi samankaltainen kuin paikallisen ula-taksin.... :ashamed: "Shiis tarvittaish kyytii täältä mörönperältä kaupungin valoihin."

Tai siis en minä, vaan lapseni. Kännykkänioli penkillä ja tuolloin kolmevuotias poikani paineli kännykkää varpaillaan. Ja onnistui vahingossa näppäilemään näppäinlukon pois päältä ja vielä vahingossa sattui painelemaan 112. Havahduin vasta, kunkännykästä kuului "haloo? haloo?!"

HUOM

näppäinlukkoabei tarvitse edes ottaa pois päältä. Puhelimiassa toimii myös 911 ja muut hätänumerot (yhdistää automaattisesti 112)

[QUOTE="abc";26678633]Mä oon muuten ihmetellyt miks numerotiedustelunnumero on niin lähellä 112:ta.[/QUOTE]

Ei se ennen oo ollu, kun hätänumero oli aikoinaan 000 ;)
112 on kansainvälisempi ja ehkä senvuoksi muutettiin, sama numero siis hätänumerona monessa muussakin maassa..

Olen, tänä vuonna viimeks. Painoin siis ihan vahingossa kännykästä jotain, ja se oli menny hätäkeskukseen.. mulla on hätänumero puhelimessa ensimmäisenä.

Lapsi on soittanu pari kertaa hätäkeskukseen ihan pienenä mun puhelimesta.

Kerran. Heräsin aamulla, kun puhelin soi:
"Hätäkeskuksesta, huomenta. Onko kaikki hyvin?"
"Ööh, tuota, joo, mitennii?" säikähdin juuri heränneenä.
"Tästä numerosta tuli juuri puhelu. Pystytkö puhumaan, mikä on tilanne?"
"Tuota, mä just heräsin tähän puheluun, en oo kyllä soittanut, eikä täällä kukaan muukaan ole voinut, oon varmaan puhelimen herättäessä vahingossa sitten soittanut"
"Asia selvä, hyvää päivännjatkoa"

Heräsin kyllä ja todella hämmentyneenä säikähdyksen mentyä ohi. Eka ajatus oli, että jossain on joku hätä ja meitä yritetään saada pois alta. Sitten tajusin, että puhelimessa oli ollut herätys juuri ja olin ilmeisesti vahingossa soittanut laittaessani torkkua päälle. Muuta selitys en ole keksinyt, sillä mitään muistikuvia mulla ei siitä ole. Kyllä hävetti..

Yhteistyössä