Oletko koskaan tilannut omista valokuvista kuvakirjaa? Olitko tyytyväinen lopputulokseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jojohama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jojohama

Vieras
Tuli joskus mieleen, että voisin kokeilla tehdä tuosta pojasta kuvakirjan ensimmäisistä ikävuosista. Jos näin tulisi helpommin katseltua valokuvia.

Joten, jos olet joskus tilannut kuvakirjan, niin mistä tilasit ja olitko tyytyväinen laatuun, paperiin, yleensäkin lopputulokseen?

Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja carla-81:
Extrafilmiltä olen tilannut. Ei voi olla kuin tyytyväinen :) Kovakantinen kirja ja todella laadukkaat sivut, suosittelen lämpimästi :flower:

Kiitti vinkistä. Meillä kun nuo teetetyt valokuvat ovat vain laatikossa kaapissa, niin ajattelin kokeilla tätä, joskos niitä tulisi myös katseltua helpommin.

Äsken jo selailin mm. Ifolorin ja Extrafilmin sivuja, mutta pelkästä kuvasta on vaikea sanoa mitään esim. laadusta.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
monta monta monta kertaa, ifolorilta ja extrafilmiltä =) on musta kiva tapa säilyttää valokuvia =) kiva laatu ollut kummassakin, ei koskaan ongelmia =)

Oliko tuossa Ifolorin ohjelmassa enemmän mahdollista itse vaikuttaa sivujen ulkoasuun? Oliko kuvien laatu samantasoiset? Muutitko käytettävien kuvien resoluutiota?

Olen tässä väsäillyt Ifolorin ohjelmalla omalla koneellani 36 sivuista kuvakirjaa. Ominaisuudet ja työskentely oli helppoa. Kun sain kootuksi kirjani se ei kuitenkaan siirtynyt netin kautta valmistajalle. En tiedä onko vika omalla koneellani vai ohjelmassa. Vaikka kuinka neuvonnan kanssa yritettiin muuttaa virustentorjunnan, palomuurin ym. määrityksiä ei lähettäminen onnistunut. Poltto rompulle onnistui ohjelman kautta ja nyt odottelen kuvakirjaa ja sen laatua. Testailin useita kuvakirjaohjelmia ja Ifolorin oli mielestäni ominaisuuksiltaan paras. Hinta kohtuullinen muihin verrattuna - siis jos kirja on laadukas. Ifolorin kuvakirjan voi myös tehdä netissä, jolloin kuvat siirretään ja kirja kootaan siellä.

Ifolorilta ollaan tilattu useampi. Ohjelma helppokäyttöinen ja laatu aivan upea. Kun kirjaa on lähettämässä, ohjelma ilmoittaa, jos jonkin kuvan tarkkuus ei riitä. Kirjan voi tästä huolimatta lähettää epätarkalla kuvalla. Minulle on joskus käynyt näin muutaman zoomatun kuvan kanssa, mutta jälki on silti ollut erinomaista. Olen käyttänyt lähes kaikkia ohjelman ominaisuuksia.

Haluaisitteko auttaa minua opinnäytetyössäni. Olen 3 vuoden tradenomiopiskelija ja teen kyselyä digikuvatuotteiden tilaamisesta (asiakkaan näkökulmasta). Minulle voi ilmoittaa sähköpostiosoitteitaan jos haluaa osallistua:

tanja.ranta@seamk.fi

Lähetän sitten liitteenä kyselylomakkeen, jonka vastaamiseen ei kauhean kauan aikaa kulu.
Vastauksenne kootaan yhteen ja laitetaan työhöni nimettömänä. (luottamuksellisesti)
Kiitos avustanne! ja hyvää loppukesää :)
t. Tanja

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Siis lähetitkö kuvakirjat omalta koneeltasi? Muutitko mitään asetuksia ennen lähetystä?
Mielenkiinnolla vastausta odottava

Anteeksi viipynyt vastaus. Ei ole ollut lähetysongelmia, toki yli 500 kuvan lähetys kestää helposti puoli tuntia, mutta ei ole kyllä tökkinyt kertaakaan.

Meillä noin 5v. vanha läppäri, jolla lähettelen kuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Siis lähetitkö kuvakirjat omalta koneeltasi? Muutitko mitään asetuksia ennen lähetystä?
Mielenkiinnolla vastausta odottava

Anteeksi viipynyt vastaus. Ei ole ollut lähetysongelmia, toki yli 500 kuvan lähetys kestää helposti puoli tuntia, mutta ei ole kyllä tökkinyt kertaakaan.

Meillä noin 5v. vanha läppäri, jolla lähettelen kuvia.

Niin ja siis en ole muuttanut mitään asetuksia koneella.

Olen käyttänyt juuri ifoloria. Tykkään siitä, että kuvat ja tekstit voi laittaa juuri niin kuin itse haluaa. Itselleni ei ole niin tärkeää, että kuva on ns. valokuvapaperia.

Ihania kirjoja on tullut. Aikaa saa kuitenkin varata aika paljon kuvien valintaan ym.

[QUOTE="minä";24662376]Olen käyttänyt juuri ifoloria. Tykkään siitä, että kuvat ja tekstit voi laittaa juuri niin kuin itse haluaa. Itselleni ei ole niin tärkeää, että kuva on ns. valokuvapaperia.

Ihania kirjoja on tullut. Aikaa saa kuitenkin varata aika paljon kuvien valintaan ym.[/QUOTE]

Eirikuva.fi -sivuston kautta onnistuu hienosti kirjaksi. Lämpimät suosittelut.

Lue lisää...

Yhteistyössä