Oletko koskaan saanut stipendiä?

  • Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jotain 50-100mk. Todistuksen nostamisesta peruskoulussa. Lukiossa oli joku opettajien kannustusstipendi. Olin siitä todella otettu. En nimittäin todellakaan ollut mikään opettajien lemmikki, päinvastoin, mutta onnistuin yli heidän odotusten sitten kirjoituksissa niin olivat kai keränneet kolehtia. Ei ollut mikään jokavuotinen stipendi se. Lämmittää mieltä vieläkin :)
 
"vieras"
Tulihan noita useampi peruskoulun ja lukion aikana. En muista miksi, koska ei ne mistään oikeasta ansiosta tullut. Ainoat mieleen jääneet ovat lukion huomionosoitukset (ei tosin stipendit vaan kirjalahja ja joku lehtitilaus tjsp) ruotsin kieleen liittyen, koska siinä en kyllä todellakaan ollut erityisen hyvä :D
 
Olen, itseasiassa jopa kahdesti.

Ensimmäisellä kertaa 8-luokalla, jolloin sain uskonnonstipendin. Ja ei, en todellakaan usko mihinkään, mutta stipendin saadakseen ei tarvinnut uskoakkaan. Riitti, että kyseenalaisti ja oli helvetisti äänessä joka tunnilla :D

Toisella kertaa sain pari vuotta sitten stipendin työhöni liittyen. Syytä en oikein tiedä. En hakenut sitä itse, vaan pomo oli laittanut mulle stipendihakemuksen "ylemmälle taholle", josta sen sitten mulle myönsivät. En tiedä moniko sitä haki, mutta tietääkseni ensimmäistä kertaa stipendin sai joki "meidän yksiköstämme".
 
[QUOTE="vieras";28548056]Jotain 50-100mk. Todistuksen nostamisesta peruskoulussa. Lukiossa oli joku opettajien kannustusstipendi. Olin siitä todella otettu. En nimittäin todellakaan ollut mikään opettajien lemmikki, päinvastoin, mutta onnistuin yli heidän odotusten sitten kirjoituksissa niin olivat kai keränneet kolehtia. Ei ollut mikään jokavuotinen stipendi se. Lämmittää mieltä vieläkin :)[/QUOTE]

Samoin, muistelen tosin että se olisi ollut 500 mk. Ei ollut siis mikään "virallinen" stipendi, vaan opettajien kolehti. Tämä siis ylioppilasjuhlissa.
 

Yhteistyössä