Oletko käyttänyt Gavisconia raskaana ollessasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla öisin kamala närästys, tuntuu ihan kuin rintakehällä repeäisi jotain.. Rennietä olen käyttänyt, mutta se auttaa melko hitaasti ja joutuu useamman ottamaan ennen kuin auttaa.. Iltaisin jo valmiiksi pelottaa yöt, että tuleeko taas samanlainen tuska.. Olin luullut, ettei muita närästyslääkkeitä saa käyttää raskaana ollessa, mutta nyt äitini luona luin Gavisconista, että sitä ehkä voisi käyttää. Luki vain, että keskustele ensin lääkärisi tai apteekkihenkilökunnan kanssa, ja että gavisconin käytön ei ole todettu aiheuttaneen mitään vauriota sikiöille.. Nyt mulla olisi tuota Gavisconia yön varalle, mutta uskallanko sitä ottaa, jos kovin pahaksi taas yöllä menee olo...? Onko kenellekään lääkäri suositellut tuota tai onko kieltänyt? Huomenna soittelen neuvolaan tai apteekkiin, mutta nyt ensi yötä varten mietin...

Käytin Gavisconia, joka oli ainut ilman reseptiä saatava närästyslääke, joka auttoi. Samanlaiset tunteet oli iltasin, että uskaltaako mennä ollenkaan maate, kun alko niin kova kipu rintalastan takana :(

Otat sitä gavisconia juuri ennen kun menet nukkumaan, älä nyt jää odottelemaan että alkaako polte vai ei.
Eli otat sen viimeisenä asiana mitä suuhusi laitat, se tekke tulpan joka estää happojen nousun. Samoin voit ottaa sitä päivällä aina pääaterioiden jälkeen, mutta se ei auta jos syöt tai juot heti sen päälle jotakin, eli napostelut pois.

Maku ei ehkä ole parhain, mutta nestemäistä suosittelen kuitenkin, niitä nappuloita en pystynyt ottamaan kuin kerran :x

Viimeksi muokattu:
Okei, kiitos kaikille =). Otan kokeeksi tuota juuri ennen nukkumaan menoa.. Nämä viime yöt on olleet niin tuskaisia, melkein olen itkua vääntänyt sen ajan, kun olen odotellut rennien vaikutusta.. Jospa ensi yö olisi parempi =)

Olin raskausaikana yhden yön sairaalassa verenvuodon takia. Mulla ei ollut mitään tavaroita mukana, kun en arvannut että joudun jäämään sinne ja kysyin illalla, että saisko jotain närästyslääkettä. Antoivat nimenomaan gavisconia. Ällöttävää litkua mutta autto kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;22879918:
Toki voit myös auttaa oloasi sillä, että pistät itsellesi pikkusen pystymmän nukkuma-asennon, ei paljoa tarvitse, vähäkin helpottaa kummasti.

Jos on kova närästys niin ei auta tippaakaan tyynyt patjan alla tai kirjat sängynjalkojen kohottajina :kieh: Minnuu närästi jo se, että istuin "vinossa" sohvalla, jalat sohvalla ja käsinojaan nojaten. Ainoastaan seisten ja selkä suorana istuen ei närästänyt.

Mulla on iso sohvatyyny sängyn vieressä, että saan sen selän taakse, kun tuska alkaa.. Mikään lievä kohoasento ei mulla auta, vaan ihan kunno istuma-asento ja tietty sitten on otettava se rennie.. Mutta toivon tosissaan,, että tuo gaviscon auttaa, ihan sama mille maistuu, aion saada sen alas =)

Minä en kyllä ottaisi mitään raskaana ollessa lääkettä ilman että juttelisin lääkärin kanssa asiasta. Nämä suosituksetkin kun voivat muuttua, jos on tullut uutta tietoa.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä