Oletko käyttänyt/käyttäisitkö aterian korvikkeita painonpudotuksessa apuna?

• Viestiketjun aloittaja poksis
  • Ensimmäinen viesti
poksis
Miksi olet käyttänyt?
Koitko olevan hyötyä?

Harkitsen itse painonpudottamisen alkua esim nutrilet kuurilla. Perustelen itselleni aloittamista parin viikon ajan noilla, että kun on vain tarkalleen tietyt jutut mitä saa syödä, pysyn parhaiten ruokaohjelmassa, enkä lipsu siitä. Ja saisin näin vatsalaukun tottumaan pienempiin annoksiin.

En ole aikaisemmin laihduttanut, eikä kokemusta sellaisesta siis ole. Paino on vaihdellut enemmäbkin elämäntilanteiden mukaan. Mutta nyt toisen lapsen jälkeen, kun painoindeksi alkaa hipoa 30, haluan oikesti tehdä tälle jotain.

"vieras"
En tunne ketään, joka olisi pysysvästi laihtunut tuollaisten avulla. Toki sillä jonkinlaisen alun painonpudotukselle saa, mutta ihmisen on kuitenkin pysyvästi laihtuaskseen opeteltava terveellisempi ruokavalio, sopivat annoskoot jne. Että tavallaan näkisin nuo kuitenkin turhana juttuna.

Ex-Xtravaganzalainen
[QUOTE="vieras";27174826]En tunne ketään, joka olisi pysysvästi laihtunut tuollaisten avulla. Toki sillä jonkinlaisen alun painonpudotukselle saa, mutta ihmisen on kuitenkin pysyvästi laihtuaskseen opeteltava terveellisempi ruokavalio, sopivat annoskoot jne. Että tavallaan näkisin nuo kuitenkin turhana juttuna.[/QUOTE]

Kyllä Olin 10 vk pussikuurilla, jonka aikana pudotin 18 kg.

Toki tämän jälkeen jatkoin laihduttamista ruokavalion kanssa. Sill lähtenyt loput. Eikä paluuta vanhaan arkeen.

"Viima"
Mä en oikein ymmärrä noiden ideaa. Monet viel äärettömän paha makusia. Mieluummin syön sen itsetehdyn keiton ja salaatin kun jotain patukoita joista ei tule edes täyteen. Kun esim salaatia ja raasteita ja raejuustoo tms voi vedellä aika vapaasti. Tahdon voimalla lsihdutetaan. Sun pitää itse oikeasti haluta sitä.

• Tykkää
Reactions: erinys
Ex-Xtravaganzalainen
[QUOTE="Viima";27174891]Mä en oikein ymmärrä noiden ideaa. Monet viel äärettömän paha makusia. Mieluummin syön sen itsetehdyn keiton ja salaatin kun jotain patukoita joista ei tule edes täyteen. Kun esim salaatia ja raasteita ja raejuustoo tms voi vedellä aika vapaasti. Tahdon voimalla lsihdutetaan. Sun pitää itse oikeasti haluta sitä.[/QUOTE]

Tarkoitushan on saada laihdutusprosessi käyntiin. Eikä se todellakaan tarkoita sitä, ettei oikeasti halua laihtua. Ihmiselle, jolla on todella reilusti ylipainoa, tuo on hyvä vaihtoehto alkuun. Kilot vähenee, helpompi liikkua, jolloin laihdutuksen jatkaminen on helpompaa.

poksis
En mä niitä maun takia olis ostamassakaan. Vain parin viikon starttia harkitsen. Ja vain ja ainoastaan siksi, että niissähän on ihan selkeästi päivän eväät paketissa/pussissa ja muuta ei syödä. Vai oonko ihan väärässä? Syön normaalielämässä viisi ateriaa päivässä, ruokaa on vain annoksina liikaa. "Vatsanpienennyskuurina" tuota siis ajattelin. Helpompaa kun olisi noin kurinalainen alku. Sit kun vatsa on parissa viikossa tottunut pienempään ruokamäärään, siirtyisi normiruuissakin helpommin pienempiin annoksiin. Nyt jos on kattilallinen keittoa, sitä on niin helppo ottaa ylimääräistä. Noissa valmispusseissa on annos ja lisää ei ole.

Alkuun pääseminen nimenomaan on tarkoituksena, ei niin, että pysyvästi tuollaiset jäisi ruokavalioon.

"Krisse"
Itse tykkään kovasti noista Naturdiet appelsiinisuklaa-patukoista :) En kylläkään syö niitä laihtuakseni, vaan siksi että niistä saa yli 60% päivän rauta-annoksesta, mikä on tosi hyvä juttu anemiani takia :) Kalliiksihan tuo pitkän päälle käy (1.70€/kpl) mutta korvaan sillä kätevästi myös muut päivän suklaat

"vieras"
Hyvää noissa on se että kalorimäärää on helppo hallita kun tietää tarkalleen mitä syö.
Ravintoarvoiltaan ne on usein ihan hirveitä ja nälästä kärsiminen on varmaa.

Saman voit tehdä myös itse terveellisemmällä ruualla, jos viitsit panostaa suunnitteluun hetken.

Voit kirjoittaa ylös paperille kahden viikon terveelliset syömiset, ihan tarkalleen mitä aamupalaksi, lounaaksi jne.
Sitten menet ostamaan kerralla viikon (tai ainakin useamman päivän) ruokaostokset.

Tämä toimi itselläni, ei tule muuta mässytettyä kun kaikki on selvästi laitettu mitä pitää syödä ja milloin, nälkä ei ylly liian pahaksi ja silti voi syödä ihan oikeaa ruokaa eikä jauhoisia pussisotkuja.

Jumppuli
Olen pudottanut yli 30 kiloa Herbalife tuotteilla ja terveellisellä ruokavaliolla. Tuotteissa 30 pvän palautustakuu niin ei häviä mitään jos maku ei miellytä, tosin kaikki on olleet hyviä mitä olen maistanut.

En ole käyttänyt. Äitini sai jostain Nutriletista tms. sellaiset migreenikohtaukset, etten itse uskalla koskea, tupataan olemaan aika identtisiä vaikutuksien suhteen.

Oon pohtinut aamupalan korvaamiseksi jotain helppoa (ts. purkki auki ja ääntä kohti), muuten niin vaivalloista alkaa väsätä mitään aamupalaa ja se kuitenkin ois pakko syödä verensokerin ja lääkkeiden takia.
Tai sit ostan vaan blenderin ja sekotan jonkun juoman erinäisistä ainesosista.

"Vii"
En ole käyttänyt. Äitini sai jostain Nutriletista tms. sellaiset migreenikohtaukset, etten itse uskalla koskea, tupataan olemaan aika identtisiä vaikutuksien suhteen.

Oon pohtinut aamupalan korvaamiseksi jotain helppoa (ts. purkki auki ja ääntä kohti), muuten niin vaivalloista alkaa väsätä mitään aamupalaa ja se kuitenkin ois pakko syödä verensokerin ja lääkkeiden takia.
Tai sit ostan vaan blenderin ja sekotan jonkun juoman erinäisistä ainesosista.
Maistamaton jogurtti, banaani mussattuna tai marjoja, mysliä; ei mitään murosikeripalloa vaan viljarusina. Nopeaa helppoa

[QUOTE="Vii";27175239]Maistamaton jogurtti, banaani mussattuna tai marjoja, mysliä; ei mitään murosikeripalloa vaan viljarusina. Nopeaa helppoa[/QUOTE]

Vois tesmiä, en vaan oo vielä löytänyt soija/kaura/riisijogurttia maustamattomana joka olisi hyvää.
Mut muuten kuulostaa just hyvältä, etenkin jos laiskana viel laittelis ne banaanit tai marjat jogurttiin jo illalla, myslin lisäis aamulla. Ja notkistais jollain, en jaksa edes lusikoida aamuisin :D

3 vko Nutrilettiä pelkästään,paino tippui 10 kg-kevennetyllä ruokavaliolla paino nousi kuitenkin n 5 kg takas...(siis sillon kun sitä painoi liki 100kg)
Paremmin paino tippu kun alkoi fillaroimaan 32km päivittäin työmatkat,ja jätti kylmästi pois kaikki rasvat,sokerit,valkoiset jauhot,makaroonit...4kk meni ja lähes 50 kg tippu...

työkaveri
Minulla ja kollegallani on elämäntaparemontti käynnissä. Hän on juonut nyt 3 viikkoa Cambridge-pirtelöitä (ja on kiukkuinen, itkuinen) ja minä olen jättänyt pois kahvileivän, kahvista kerman ja pienentänyt annoksia. Kummallakin 8kg tippunut. Kärsin vielä kilpirauhasen vajaatoiminnasta, joten laihdutus on kohdallani varsin hidasta. Vaikka painan paljon enemmän kuin hän, olen fyysisesti parempikuntoinen. Hän koettaa minuakin saada kuurin pariin, mutta omalääkärini varoitteli, että elimistöni on muutenkin mennyt jo kertaalleen sekaisin (vajis oli todella paha), niin ei antanut lupaa. Syön kuitenkin metformiinia 3tbl päivässä. Nutriletteja kokeilin kun vajaatoiminnan alussa paino vain nousi, mutta siitä se vain yltyi.

Summa summarum: kollegan kanssa tehdään molemmat eri lailla ja voin sanoa, että ainakin mielentila on minulla pirteämpi, vaikka hänen pitäisikin ketoosissa olla hyväntuulinen. Kaikkea muuta:):)

"vieras"
Oon käyttänyt, Nutrilet ym ja paino tippui reilusti! Mulla vaan meni maha niistä pitkäksi aikaa huonoon kuntoon :( Ilmavaivoja, limaripulia ym. Että herkkävatsaisille en ehkä ainakaan pelkästään niitä suosittelisi.

En ole käyttänyt enkä tule käyttämään.
Olen tällä hetkellä suhteellisen tiukalla dieetillä jossa saan syödä enemmän ku normaalisti edes päivän aikana syön, mutta se koostuu pääsääntöisesti maitorahkasta ja muista ruuista.
Aloitin dieetin lauantaina ja tähän mennessä painoa on pudonnu lähes 2 kg, ei se ehkä paljoa ole, mutta se on suunta elämäntapamuutokseen.

"vieras"
Mä käytin noin viikon ajan nutriletia ja sain sillä painonpudotuksen alkuun. Onhan se aika säntillistä ja sen jälkeen oli tosi helppoa siirtyä syömään kevyesti. Salaatti maistui yllättävän hyvältä ja täyttävältä :D Kuurin jälkeenkin söin nutriletin pussikeittoja joitain kertoja lounaalla, kun oli hankala syödä kevyesti työpaikalla. Jatkoin nutriletin jälkeen parisen kuukautta laihdutusta, eikä kilot tulleet takaisin.

"mama"
Olen kokeillut, itselleni on kilot valitettavasti tulleet takaisin. :( Mutta tiedän kyllä sellaisiakin, jotka ovat laihtuneet pysyvästi noiden pussien avulla. :) Itsellä suurin ongelma siinä oli ehkäpä taustalla oleva syömishäiriö, joka riistäytyi käsistä noiden pussien käytön seurauksena. Niitähän ei syömishäiriöiset edes saisi kokeilla ja nyt ymmärrän miksi. Pää menee herkästi sekaisin, jos se on sitä jo ennemmin joskus ollut.

Eli jos olet ihan perusterve ja painonhallinta ei ole sinulle ennemmin ollut ongelma, niin kokeile vapaasti. Mut jos sinulla on mitään taustaa syömishäiriöistä, niin älä lähde leikkimään terveydelläsi.

En ole kayttanyt. Olen saanut painon putuamaan pienentamalla annoksia, jattamalla limut pois, syomalla tarpeeksi usein ja lisaamalla liikuntaa. Tuolla viisiin on helppo jatkaakin terveellisempaa elamantyylia. Ei ole mistaan kuurista kyse vaan pienesta elamanmuutoksesta. Jos haluaa naas terveena pysya.

Käytän osittain. Pari kolme ateriaa korvaan, mutta minusta on tärkeää syödä myös normaaliruokaa. Ja maitotuotteet sekä kuidut on tärkeitä. Keväästä asti olen noudattanut ja -10 kg. Syön myös tummaa suklaata palasen päivässä sekä suolapähkinöitä silloin tällöin. Viikonloppuisin herkuttelen enemmänkin. Ihan pelkkää Nutria en suosittele.

Mulla on semmoisia patukoita aina laukussa mukana, jos oon ulkona kokopäivän niin unohtuu muuten syödä. Eli en siis laihdutukseen niitä käytä, vaan enemmänkin energiapatukoina. On niin hyviä ja käteviä.

Yhteistyössä