Oletko itse irtisanoutunut työpaikasta? Lähditkö ovet paukkuen vai miten? Entä onko sua koskaan irtisanottu? Miten?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Mut irtisanottiin eilen. Siitä en tiä oliks laiton vai laillinen irtisanominen. Koeaikaa viel jäljellä kuuakusi ja kun kysyin syytä vastas pomo että "Suomen lain mukaan meillä on oikeus irtisanoa koeajalla ilman minkään näköistä irtisanomisaikaa eikä syytä tarvitse sanoa" Enkä ollut ees ainoo jolle noin kävi. Melkein kaikki työntekijät on irtisanottu siitä paikasta koeajalla ja syytä ei oo kerrottu ja lisää työntekijöitä haetaan jatkuvasti. Ja osas pomo hoitaa niinki aikuismaisesti irtisanomisen ku laittoi oikeen tekstiviestin, ei vissii ollu pokkaa soittaa :D
 
rosmu
Irtisanottu on kerran harjoitteluajalla ja hyvä niin, pääsin paljon parempaan paikkaan töihin. Itse olen irtisanoutunut varmaan 7 kertaa - opintojen takia, ulkomaille muuton vuoksi, kotimaahan paluun vuoksi, alan vaihdoksen vuoksi jne. En koskaan haistatellen paremminkin kiittäen menneestä työsuhteesta ja hyvästä työpaikasta.
 
metsänpeitto
Olen irtisanoutunut muistaakseni kaksi kertaa, kummallakin kerralla syynä toinen työpaikka.

Yhdellä kertaa kieltäydyin jatkosta, koska työsuhteen jatkuminen olisi tarkoittanut pidempää työaikaa johon ei ollut mahdollisuutta.

Yhden kerran mut on irtisanottu "tuotannollisista ja taloudellisista syistä". Tilanne meni jota kuinkin näin:

Työnantaja: Sulla on tässä töitä vielä ainakin pariksi vuodeksi, ja muissakin kohteissa.
Minä: Sellainen asia, että jään x ajan kuluttua äitiyslomalle, voin hankkia itse sijaisen.
Työnantaja: Tota, sulle ei ole töitä enää kuukaudeksikaan.

:xmas:
 
vieras
Kerran olen irtisanoutunut kun vaihdoin määräaikaisensta vakituiseen työsuhteeseen mutta en tietenkään lähtenyt ovet paukkuen kun siihen ei ollut mitään syytä. Koskaan minua ei ole irtisanottu mutta työpaikasta toiseen on tullut vaihdettua kun olen tehnyt määräaikaisia hommia ja hakenut aina jotain uutta. Nykyisessä työpaikassa olen ollut 5 vuotta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hepsuppa:
Mut irtisanottiin eilen. Siitä en tiä oliks laiton vai laillinen irtisanominen. Koeaikaa viel jäljellä kuuakusi ja kun kysyin syytä vastas pomo että "Suomen lain mukaan meillä on oikeus irtisanoa koeajalla ilman minkään näköistä irtisanomisaikaa eikä syytä tarvitse sanoa" Enkä ollut ees ainoo jolle noin kävi. Melkein kaikki työntekijät on irtisanottu siitä paikasta koeajalla ja syytä ei oo kerrottu ja lisää työntekijöitä haetaan jatkuvasti. Ja osas pomo hoitaa niinki aikuismaisesti irtisanomisen ku laittoi oikeen tekstiviestin, ei vissii ollu pokkaa soittaa :D
Vaikka tuo kuulostaakin epäreilulta niin pomosi on oikeassa, koeajalla voi irtisanoa ilman syytä eli ei ole laiton irtisanominen.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja uu:
Mä olen irtisanoutunu sähköpostilla, lähteny ovet paukkuen ja sit oon myös lähteny ihan asiallisemmin.

Kerran irtisanottiin ja se tapahtui silleen, että olin ravintolassa harjoittelijana ja pyysin saada sunnuntailisää ja iltalisää. Työnantaja ei suostunut ja sanoi, että ehkä olisi paras, että tiputtaisit avaimet työpaikan postiluukusta (olin puhelun aikana kotona)
Olikse sitten joku palkallinen harjottelu?
 
no
Oon kerran irtisanoutunut itse. En ole saanut potkuja. Olen ihan normaalisti lähtenyt, muutin pois paikkakunnalta ja sain parempia töitä niin irtisanouduin. Muuten on vaan työsopimukset päättyneet ja oon alottanut uudessa työssä.
 
Vaihtaja
Olen kerran sanonut itseni irti, koska en pystynyt olemaan työssä enää. En luottanut paikan vetäjään, siis pomooni. Häneltä ei tullut minkäänlaista palautetta mistään, vaikka olin vuoden työssä. Lopulta koin, että en voi olla paikassa, koska olin niin epävarma siitä, mitä minulta oikein odotettiin. Kysyminen ei ollut vaihtoehto, koska ihminen ei muutu (opi antamaan toivomaani palautetta) ja olisin pian ollut samassa pisteessä taas, tietämättömänä. Lisäksi paikan henkilöstömitoitus oli niukka ja kaikki resurssit tingitty niin alas kuin ilmeisesi kehtaa. Kun se on asiakaspalveluhommaa, niin minusta sellainen on huonoa ja lyhytnäköistä. Tajusin heti kun olin aloittanut, että itselläni on ihan toisenlaiset arvot, mutta vuoden olin siellä. Ei kaikki ollut mätää ja irtisanoutuminen ei ollut hauska asia tehdä, koska jos olisin osannut korjata vikoja, olisin ylpeämpi itsestäni. Olisi ollut kivempaa, jos olisin osannut korjata epäkohdat. Mutta en ole Gordon Ramsay...
 
Opiskelun ohessa tein siivoushommia. eräänä päivänä sain puhelun jossa mut irtisanottiin sen vuoksi että pystyivät ottamaan oman poikansa töihin jotta hän voisi ostaa auton... tuli aika puuntakaa mutta onneksi pian pääsin muihin hommiin. nykyisessä työpaikassa olen ollut 6 vuotta enkä vaihtaisi :)
 

Yhteistyössä