Oletko huomannut? Saat parempaa palvelua jos itse olet mukava myyjälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viivvi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viivvi"

Vieras
Mulla oli tänään TODELLA hyvä päivä, syystä jota en aio kertoa.

Lähdin erääseen kauppakeskukseen shoppailemaan ja ensimmäisessä vaateliikkeessä sanoin kassalla iloisesti hei ja höpöttelin hiukan kassamyyjän kanssa. Naureskelin lähtiessä itselleni että olinkohan jopa hiukan yli-iloisen ja tungettelevan tuntuinen, jota normaalisti en ole, olin vain niin onnellinen että tuntui luontevalta höpötellä mukavantuntuisen ja hymyilevän myyjän kanssa.

Sitten tuli seuraavassa kassajonossa mieleeni kokeilla samaa tähänkin vaateliikkeen myyjään, sanoin iloisesti hei ja hymyilin. Höpötin muutaman sanan löytämästäni vaatteesta ja myyjä vastaili hyväntuulisena ja heitti hiukan läppääkin.

Jatkoin kokeiluani koko päivän ja kohtelin jokaista tapaamaani myyjää kuin tuttavaani, tervehdin, hymyilin,kiitin.

Sain ihan loistavaa palvelua läpi päivän, lukuisissa liikkeissä, hymyjä, iloisia "mukavaa päivänjatkoa"- toivotuksia, neuvoja, ohjeita, apua ja muutaman lauseen juttutuokioita.
Selkeästi parempaa palvelua kuin samoissa liikkeissä aiemmin.

Oletteko te huomanneet samaa tai kokeilleet poiketa tavallisesta käytöksestänne ja näin saaneet huomattavasti parempaa palvelua?
Onko hyvä asiakaspalvelu kaksisuuntainen tie, ja asiakaskin on siitä osaltaan vastuussa?

Ja minä siis en ikinä aiemminkaan kohtele myyjiä huonosti, vaan tervehdin,kiitän ja käyttäydyn asiallisesti, teen vain aina sen rutiininomaisesti enkä kohtaa myyjiä välttämättä ihmisinä vaan myyntihenkilöinä.

Kenelläkään mitään kommentoitavaa asiaan?

Olen aina kohtelias ja saan pääsääntöisesti hyvää palvelua. Mutta onhan niitä norsunvitunnaamoja, joilta ei juur palvelua saa vaikka kuinka oisit itse mukava.

Itse olen myyjänä törmännyt enemmän niihin norsunvittunaama-asiakkaisiin, joilta ei saa tervehdystä ja jotka luulevat tietävänsä kaiken.. Ladattavia pattereita ei ole olemassa, heillä on kotona sellainen laite, joka näyttää valoa, mutta se ei toimi minkäänmuotoisella sähköllä jne..

Niin, myyjätkin ovat ihmisiä joilla on inhimilliset tunteet. Heistä tuntuu mukavalta, kun joku on heille ystävällinen ja tottakai se heijastuu takaisin.

Oikeastaan aika hassu kysymys edes kysyä, ovatko ihmiset sinua kohtaan ystävällisempiä, jos on heille ystävällinen. Tottakai ovat!

[QUOTE="vieras";28613651]Niin, myyjätkin ovat ihmisiä joilla on inhimilliset tunteet. Heistä tuntuu mukavalta, kun joku on heille ystävällinen ja tottakai se heijastuu takaisin.

Oikeastaan aika hassu kysymys edes kysyä, ovatko ihmiset sinua kohtaan ystävällisempiä, jos on heille ystävällinen. Tottakai ovat![/QUOTE]

En tarkoita sitä perusystävällisyyttä vaan sitä pientä lisää siinä, jonka voi antaa mutta ei ole pakko.

Ja ihan turha tulla väittämään että suurin osa asiakkaista kohtaa myyjän ihmisenä ja käyttäytyy ystävällisesti kuin tuttavaansa kohtaan, se olisi jo valehtelua.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :) Mulla ei ole mitään syytä olla myyjille vittumainen tai naama happamana. Niinpä saan lähes poikkeuksetta iloista palvelua :).

Tosi mielenkiintoista että täällä se ystävällisyys myyjää kohtaan ja iloisuus, hymy jne. ovat itsestäänselvyyksiä ja jokainen niin tekee, mutta aidossa tilanteessa jossa vaatekaupassa jonossa usean asiakkaan käytöstä seurasin ei näin tapahtunut.

Ehkä tänne vain kerääntyy ne poikkeuksellisen hyvätapaiset ihmiset? :)

Ihan selkeästi te ette tajunneet sitä kokemaani "ahaa-elämystä" jota yritän tässä elittää, mutta se on ihan ymmärrettävää ja ok .:D

Yhteistyössä