Oletko helppo vai vaikea?

Omasta mielestäni helpohko, vaikkakin mutkikas. Sielunelämältäni siis.
Mutta en tiedä ajatteleeko esim. perheeni samoin.. vaiko pitää vaikeahkona. Yhden naispuolisen henkikön, joka ei ole minulle sukua ( mutta muille on) mielestä olen vaikea.
 
Äh, vaikea kysymys. :D Vastaan kuitenkin helppo. Tulen kaikkien kanssa toimeen ja olen sellainen sopeutuva. En yleensä ärsytä helposti ketään, haasta riitaa tms. (paitsi intensiivisimmissä ihmissuhteissa toisinaan). Itselleni en ole kyllä todellakaan helppo. Moni on sanonut, että olisi raskasta olla minä. :D
 
Äh, vaikea kysymys. :D Vastaan kuitenkin helppo. Tulen kaikkien kanssa toimeen ja olen sellainen sopeutuva. En yleensä ärsytä helposti ketään, haasta riitaa tms. (paitsi intensiivisimmissä ihmissuhteissa toisinaan). Itselleni en ole kyllä todellakaan helppo. Moni on sanonut, että olisi raskasta olla minä. :D
Sinä olet palstatuttavuuksista se, joista arvaisin olevan helppo, siis hyvällä tapaa helppo, et varmaankaan kiukkuile ihmisille, sinulla ei varmaankaan ole "ihme tuulia" joitten vuoksi olisit vaikea. =)
 
Hyvä vastaus:flower:
:)

Itseasiassa tarkemmin ajatellen, todella mielenkiintoinen kysymys.
Tarkennan sen verran, että kyse ei edes ole pelkästään suhteen tiiviydestä, vaan myös rooleista.
Näitä pitäisi tietysti kysyä siltä toiselta osapuolelta.
Kuvittelisin kuitenkin, että jotenkin näin:
Olen helppo työntekijä ja pomo, vaimo, tytär, opettaja, kaveri, vuokralainen... ainakin.
Vuokranantajana jotain siltä väliltä.
Olen (valitettavasti) vaikeahko äiti.
Vaikea oppilas. Ja todella vaikea ystävä...
 
Mitä tutumpi on "vastapuoli", sen vaikeampi olen.
Niin minäkin. :ashamed: Toisaalta hyvä, toisaalta huono asia. Lähimmille uskaltaa olla parhaiten oma itsensä, näyttää kaikki tunteensa ja olla välillä rasittavakin. Ilman pelkoa hylkäämisestä. Vaikka toisaalta kaikkein tärkeimpiä ihmisiä pitäisi kohdella parhaiten, tulee joskus pidettyä liian itsestäänselvyytenä heidän välittämistään.
 
:)

Itseasiassa tarkemmin ajatellen, todella mielenkiintoinen kysymys.
Tarkennan sen verran, että kyse ei edes ole pelkästään suhteen tiiviydestä, vaan myös rooleista.
Näitä pitäisi tietysti kysyä siltä toiselta osapuolelta.
Kuvittelisin kuitenkin, että jotenkin näin:
Olen helppo työntekijä ja pomo, vaimo, tytär, opettaja, kaveri, vuokralainen... ainakin.
Vuokranantajana jotain siltä väliltä.
Olen (valitettavasti) vaikeahko äiti.
Vaikea oppilas. Ja todella vaikea ystävä...
edelleen hyvä vastaus, vielä parempi pohdinnoin!
 
Sinä olet palstatuttavuuksista se, joista arvaisin olevan helppo, siis hyvällä tapaa helppo, et varmaankaan kiukkuile ihmisille, sinulla ei varmaankaan ole "ihme tuulia" joitten vuoksi olisit vaikea. =)
Juu, en ole mikään draamakuningatar. :D En ole lähes koskaan riidoissa kenenkään kanssa, en ole ikinä katkaissut välejä kehenkään, en ole kovin temperamanttinen ja yleensä ajattelen, ennen kuin sanon. Luonnettakin kyllä tarvittaessa löytyy. :D Hyvin läheisien kohdalla tunteet pääsee joskus ryöpsähtämään.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä taidan helppo olla, en ole edes riidellyt kenenkään kanssa ainakaan vuoteen.
Vaikea olen ollut varmaankin vain murrosikäisenä vanhemmilleni. :D

Lisään nyt vielä, että mulla on erittäin voimakas temperamentti, mutta olen niin suorasanainen, että luulen silti olevani helppo. Eikä mulle kyllä kukaan ole sanonutkaan, että vaikea tai monimutkainen olisin. Paitsi tietty ne vanhemmat ja opettajat murkkuiässä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Suurimmaksi osaksi helppo. Mutta jos läheiseni saavat huonoa kohtelua niin sitten olen vaikea, semmoista en sormien läpi katso. Ja jos en saa asiakaspalvelua vaan kohtelua, olen vaikea. Mutta jos saan hyvää palvelua, annan aina myös kiitosta ja palautetta esimiehelle, enemmän pitäisi muistaa kiittää eikä aina valittaa.
 
Siinäkin mielessä olen helppo, että kannan helposti syyllisyyttä, jos olen käyttäytynyt huonosti jotain kohtaan. Se saa minut sitten pohtimaan omaa käytöstäni ja toimimaan jatkossa paremmin. Toistan aika harvoin samoja virheitä uudelleen ja minulla on iso motivaatio oppia niistä. Nykyään on aika hyvät välit, esim. veljeni kanssa. :) Meillä oli aika myrskyisä viha-rakkaus-sisarussuhde joskus.
 

Yhteistyössä