Oletko entinen koulukiusaaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lily

Vieras
jos olet, niin mitä ajattelet asiasta näin jälkeen päin? oletko katunut kiusaamistasi? sehän on kuitenkin sen verran vakava asia, että saattaa aiheuttaa jopa yhden tai useamman ihmisen kuoleman (kiusatun itsemurha tai äärimmäisyyksissään kouluammuskelut).

ja vaikka ei seuraukset olisikaan noin vakavia, niin kuitenkin se heikentää usein kiusatun elämänlaatua merkittävästi pitkälle aikuisuuteen tai jopa loppuelämäksi.

Olin koulukiusaaja ja näin jkl.päin noiden kauhajoen, jokelan ja myyrmäen tapausten jlk. aloin ymmärtää kuinka vaikeaa kiusatuilla oli. Olen ollut yhteydessä entiseen kiusatuun ja nykyään ollaan säännöllisesti yhteydessä toisiimme. En vain millään pysty pyytämään anteeksi mutta toisaalta on tunne, ettei hänkään halua enää muistella sellaisia aikoja. Riittää kun olen hänen kanssa nykyään hyviä ystäviä...

Ala-asteella osallistuin todella typerästi erään tytön kiusaamiseen ja se kyllä nyppii ja kovasti. Toisaalta ylä-asteella olinkin se vastaanottava puoli, eli minua kiusattiin.

Uskon, että ala-asteella kiusattu on menestynyt hyvin elämässään niinkuin minäkin. Tai ainakin toivon niin.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Ala-asteella osallistuin todella typerästi erään tytön kiusaamiseen ja se kyllä nyppii ja kovasti. Toisaalta ylä-asteella olinkin se vastaanottava puoli, eli minua kiusattiin.

Uskon, että ala-asteella kiusattu on menestynyt hyvin elämässään niinkuin minäkin. Tai ainakin toivon niin.

koulukiusattu voi ulkoisesti menestyä aikuisena hyvin, mutta saattaa kokea masennuskausia tai muita psyykkisiä ongelmia kiusaamisen takia...

Yhteistyössä