M
masentunutko?
Vieras
Minulla on jo teini-iästä asti ollut hyvin alakuloisia jaksoja, ja olen luuhannut paljon kotona kun ei yksinkertaisesti huvittanut lähteä ulos. Sain esikoiseni alkuvuodesta, ja alku oli todella hankalaa. Olin aivan poikki synnytyksestä ja sektion takia olin todella kipeä. Selvisin kuitenkni siitä pikkuhiljaa ja kaikki alkoi taas näyttää valoisammalta. Nyt kuitenkin huomaan olevani taas kovin itkuinen ja tuntuu että pienetkin asiat kaatuvat niskaan. Tuntuu että mies ei ymmärrä, vaan valittaa kun minä valitan. Ei ole ollenkaan tukena ja sano, että kyllä' kaikki järjestyy, ja sitä minä lähinnä vaan juuri kaipaisinkin. En kuitenkaan voisi koskaan myöntää miehelle epäileväni masennusta, koska en halua olla heikko. Mies arvostaa vahvuutta kovasti, ja tuntuu että hän ajattelisi minun olevan vain heikko ihminen. En anna tämän vaikuttaa lapseen mitenkään, jaksan kyllä leikkiä ja hymyillä ja hoitaa, mutta sisällä silti tuntuu pahalta. Olenkohan masentunut, vai vain stressaantunut ja väsynyt? Onko masennus liian voimakas sana kuvailemaan tilaani?