O
"opiskelija"
Vieras
eli olen 25-vuotias, ammattikorkeakoulussa opiskeleva kahden pienen lapsen äiti. viime aikoina olen alkanut pohtia sitä, että olen varmaan melko ei-haluttu työmarkkinoilla sillä minulla ei ole juurikaan työkokemusta vaikka olen jo tämän ikäinen. lukioaikoina en tehnyt iltatöitä ja kesätöissäkin olin vain kaupungin tarjoamissa, hyvin lyhyissä nuorille varatuissa kesätyöpaikoissa. yhtenä kesänä muutama vuosi sitten olen ollut "ihan oikeissa" kesätöissä eräässä suuressa firmassa. sen jälkeen olen ollut joko kotiäitinä tai opiskellut. ammattikorkeakoulukesinä olen hoitanut lapsiamme kotona kotihoidontuen turvin.
tuntuu, että kaikilla muilla opiskelukavereillani ja muillakin ikäisilläni on jo työkokemusta, osalla paljonkin. tulenkohan valmistuttuani olemaan ihan out-kamaa työmarkkinoilla? koulussa opettajatkin koko ajan korostavat kuinka pitäisi saada jalkaa yritysten oven väliin...
tuntuu, että kaikilla muilla opiskelukavereillani ja muillakin ikäisilläni on jo työkokemusta, osalla paljonkin. tulenkohan valmistuttuani olemaan ihan out-kamaa työmarkkinoilla? koulussa opettajatkin koko ajan korostavat kuinka pitäisi saada jalkaa yritysten oven väliin...