Olenko yh vai mikä?

Olen huomannut lehtien palstoilla kirjoituksia, jos on yhteishuoltajuus ei voi olla yksinhuoltaja tai ei saisi puhua itsestään että on yh (yh:t ovat sellaisia jotka todella hoitavat lapset yksin).. hmm.. mietin siis että mikä minä olen. Olenko yhteishuoltaja (kuulostaa huvittavalta)? Osa-aika yh? Joku muu, mikä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2007 klo 21:18 SitäSaaMitäTilaa kirjoitti:
Eikö se ole ihan sama millä "tittelillä" itseäsi nimität.Pääasia on että olet äiti =)
Näin just. Minä olen kokopäiväinen äiti ja yh. Fyysisestä puolesta selviän kyllä, mutta joskus kaipaisin henkistä tukea. VAstuu kaikesta yksin tuntuu painavalta.
 
Itse mielsin itseni yh:ksi.
Yhteishuoltajuus meillä oli mutta yksin lapsen kasvatin.Lapsi asui minun kanssani ja isä osallistunut kasvatukseen kuten taloudelliseen puoleenkaan muuta kuin elatumaksu ja sekin kunnan kautta.
 
Ainakin ite nimitän itteeni yksinhuoltajaks,vaikka miulla onkin ex-miehen kanssa yhteishuoltajuus.Miulla kuitenkii päävastuu lapsista ja arjen askareista.Olen kummiskii äitinä 24h vuorokaudessa,kun mies tapaa muksuja 2x viikossa parin tunnin ajan ja maksaa tietty elatusmaksut.Aika oudolta kuulostas sanonta "yhteishuoltaja",eipä kai sellaista kukaan käytä,vaikka yhteishuoltajuus oiskin...Ja tosiaan,äitinähän tässä ollaan ennen kaikkea,että väliäkös näillä arvonimillä!
 

Yhteistyössä