olenko vanhanaikainen vai poissa muodista..lasten vaatetus juhlissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesis

Vieras
oltiin sitten 5v synttäreillä ja lapsia paikalla 15
iältään 3-5vuotiaita
pojallamme oli päällään caprifarkut ja ohut,lyhythiainen kauluspaita.
ei mikään valkoinen jäykkä liituraitapaiat vaan lapselle sopiva värikäs ja rento.
meidän pojan lisäksi oli vain yhdellä toisella tällainen paita.
kaikilla muilla oli trikooshortsia,hiatonta tai muuten minusta ylirento/piha"vaatetta
eihän lasten synttärit mitään huippujuhlia ole mutta minusta on sitli kiva että vieras on pukeutunut siististi ja kuiteskin muuhun kun ihan arkivaatteeseen.
tytöllekin laitan aian jos mennään vaikka syömään jonkun luo tai synttäreille jotain muuat kuin kotona/pihalla/hoidossa käytettäviä vaatteita.

olnko jotankin vanhanaikainen/ainoa kun puen lapset niin ...

Kyllä meilläkin yleensä pojalle laitetaan kauluspaita tai talvella esim neulepaita ja siistimmät farkut/vastaavat housut. Tytöllä yleensä päällään mekko ja bolero.

Alkuperäinen kirjoittaja kesis:
oltiin sitten 5v synttäreillä ja lapsia paikalla 15
iältään 3-5vuotiaita
pojallamme oli päällään caprifarkut ja ohut,lyhythiainen kauluspaita.
ei mikään valkoinen jäykkä liituraitapaiat vaan lapselle sopiva värikäs ja rento.
meidän pojan lisäksi oli vain yhdellä toisella tällainen paita.
kaikilla muilla oli trikooshortsia,hiatonta tai muuten minusta ylirento/piha"vaatetta
eihän lasten synttärit mitään huippujuhlia ole mutta minusta on sitli kiva että vieras on pukeutunut siististi ja kuiteskin muuhun kun ihan arkivaatteeseen.
tytöllekin laitan aian jos mennään vaikka syömään jonkun luo tai synttäreille jotain muuat kuin kotona/pihalla/hoidossa käytettäviä vaatteita.

olnko jotankin vanhanaikainen/ainoa kun puen lapset niin ...
joskushan lapset voi haluta pihalle kakun syömnnin jälken. ei oo kivaa leikiä sit niissä "juhlatamineissa"

Nykyäänhän tää juhlapukeutuminen on aivan kamalaa(: Juhliin ei viitsitä/osata pukeutua vaan näkee ihme virityksiä ja lapsilla tosiaan ihan pihavaatteet päällä:(

kyllä mä tykkään pukea lapset hienommin kun lähtään kylään tai pois kotoa. Lapset siitä ei aina niin innostu. Mut se ei tarkota aina kauluspaitaa tai vastaavaa ;)
Mut joskus on vaan järkevämpi laittaa ne pihatrikoo shortsit sinne kaverisynttäreille.

Meillä laitetaan aina kaverisynttäreille siistit vaatteet. Ei ykkösiä, mutta siistit ja ns. vähän paremmat vaateet. Tapakasvatusta ja juhlan kunnioitusta mun mielestä. Pesemällähän ne puhdistuu.

Juhliin kun mennään niin ajatellaan itse tilaisuutta ja juhlistetaan sen henkilön päivää, mitä sitten juhlitaankin.
Ei sitä että on mahdollisimman käytännöllinen ja mukava , ts rento päällä.

Ei juhlavaatteen tarvitse olla epämukava, mutta pitää erottua tavallisista arkirytkyistä kyllä.
Juhlavaatteen voi myös pestä :xmas: lasten juhlatamineet nyt ainakin menee pesuun takuuvarmasti :D

ihan asialliselta ja mukavalta kuulosti ap:n lapsen pukeutuminen. On juhlan arvostamista pukeutua asiallisesti/siististi. Ja kyllä siistitkin vähän juhlavammat vaatteet kestävät sen tunnin ulkona leikkimisen kakunsyönnin jälkeen..ainakin meillä on kestäneet pyykkäystä siinä missä muutkin vermeet.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja vg:
Riippuu synttäreistä. Jos mennään ulos tai ollaan jossain Hoplopissa tms, rennot vaatteet on paljon mukavammat.

No tämä tietenkin asia erikseen.

Mutta kaikki poikeuksien poikkeukset pitää aina palstalla mainita ja luetella. :D

Anteeksi kovasti. Meidän lapset ovat sen ikäisiä että suurin osa synttäreistä on ollut em. paikoissa.

Riippuu synttäreistä. Jos mennään ulos tai ollaan jossain Hoplopissa tms, rennot vaatteet on paljon mukavammat.

Mutta kaikki poikeuksien poikkeukset pitää aina palstalla mainita ja luetella. :D

Anteeksi kovasti. Meidän lapset ovat sen ikäisiä että suurin osa synttäreistä on ollut em. paikoissa.

Elähän nyt hermostu, ei tässä pahalla kukaan ole matkassa..... :)

Mun mielestä et ole mitenkään vanhanaikainen. Musta on pöyristyttävää miten huonosti ihmiset pukeutuu. :S Justiinsa oli muskarin kevätjuhlat, joka on mun mielestä kuitenkin ihan sellainen juhlava tilaisuus, ja jossa lapset oli kyllä pääosin puettu viimeisen päälle hienosti, mutta aikuiset... :o Tullaan likaisessa farkkumekossa, lököttävässä trikoopaidassa, paljaissa varpaissa... :x En ymmärrä.

En mää ilkeillä tarkottanu. Tuo oli semmonen kevennys. :whistle:

Anteeksi, jos pahoitin mielesi.

En mää ilkeillä tarkottanu. Tuo oli semmonen kevennys. :whistle:

Anteeksi, jos pahoitin mielesi.

No ei mitään, olisin keventänyt itsekin hymiöllä mutta en osaa kuin tämän :)

Yleensä mä olen nähnyt tapauset niin et lapset on hyvin puettu ja äiti mut miten se isä :o
Et kiinnittäkääpä miesten pukeutumiseenkin vähän huomiota jos hän itse ei sitä osaa tehdä. Ei osaa minunkaan mies joten joudun joka kerta opastuksen tekemään. Ja vielä ku hän inhoooooo suoria housuja. Laittais varmaan dimexit joka paikkaan jos lupa minulta herus.

Jos sä olet vanhanaikainen niin olen miekin.
Tosin nyt kun lapset menee kaverisynttäreille usein suoraan koulusta koulukyydillä on jäänyt pois mutta jos vain mahdollista juhliin puetaan juhlavammat vaatteet, kyllä niissä perusvaatteissa saa olla aivan tarpeeksi muina aikoina. Silkkaa tapakasvatusta ja toisen/toisten arvostamista tämä.

Mutta toisaalta,ei ne kavereiden verkkarit ole menoa synttäreillä haitannut lainkaan, samanlailla kaikki muksut ovat viuhtoneet bileissä oli vaate mikä tahansa.

Mä oon kans pannu merkille et monen lapset on ihan siisteissä perusvaatteissa juhlissa ja lenkkarit jalassa. Perusteena on monella ollu se, että eivät raaski ostaa juhlavaatteita ku niitä sit käytetään vain kerta tai kaks ennenku ovat pieniä. Mä taas oon sen verran nipo, että meillä on lapsilla aina juhlavaatekerta, jota käytetään juhlissa. Pojalla tummat suorat housut, kauluspaita ja mahdollisesti neule- tai muu liivi. Tytöllä juhlamekko.

Noh, niin..noh, mä en koskaan oikein ymmärtänyt noudattaa näitä etikettiasioita vaatetuksen suhteen kovinkaan orjallisesti, etenkään lasten kohdalla...siis rentoa ja mukavaa, mutta miksei hieman juhlavampaakin? =)

Esikoinen oli kerran HopLop-juhlissa joissa synttärisankari oli pukeutunut tyllihameeseen ja korkokenkiin...noh, neidille tuli kyllä hieman kuuma siellä hyppiessä.

Yhteistyössä