olenko vainoharhainen kun haluan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hankalaa alkaa olla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hankalaa alkaa olla

Vieras
Kun halaun nähdä vauvan 10kk "kokoajan" hänen nukkuessa ulkona?

Toisella puolella taloa olis helpompi jättää vaunut kävelyltä tullessa, mutta sinne ei näe sisällä puuhaillessa ohimennen vaan pitää mennä toiseen huoneeseen, jossai ei muuten ole mitään puuhaa. Ei nyt tosiaan iso vaiva mutta silti..

Toiselle puolelle taloa vaunut on melko hankala saada, (etenkin kun on paljon lunta!), mutta sieltä näen vaunut ja vauvankin ikkunasta kurkkaamalla ja voin kaikessa rauhassa siivoilla, kahvitella, olla koneella, mitä vaan ja aina näen vauvan.

En tiedä mitä pelkään tapahtuvan jos en näen vaunuja/vauvaa jatkuvasti :( Jotenki on ehkä jossain alitajuinen pelko ettei vaunut olis enää paikalla kun menen kurkkaamaan.. :(

Pystyttekö rauhallisin mielin jättää vauvan nukkumaan siten että ette näe helposti sisältä?

Silloin kun esikoinen nukkui parvekeunia niin halusin myös "nähdä koko ajan" vauvan. En voinut nukkua päiväuniakaan jos lapsi oli parvekkeella unilla :/

Kuopus taas olikin sitten sisäpäikkäröitsijä :)

[QUOTE="suski";22524510]Mä en ikinä ole jättänyt vauvaa ulos ilman näköyhteyttä eikä tullut mieleenkään pitää itseäni vainoharhaisena.[/QUOTE]

Sama täällä. Näköyhteyden pidin vaunuihin koko ajan, Ja varsinkin esikoinen nukkui ulkona kolmekin tuntia putkeen. Minä istuin ikkunan takana, katselin toisella silmällä vaikka telkkaa ja toisella kyttäsin herkeämättä lasta.

Lisäksi jätin räsynkulmaan aina pienen aukon josta näin että nenä ja suu on vapaat eli ei ole vetänyt vällyjä naamalleen.

Eikä puhettakaan, että olisin itseni oudoksi kokenut. Emon kuuluu huolehtia poikasestaan koko ajan, ei siinä muuta tai kummempaa.

Aina jätin vaunut niin, että näin ne koko ajan silloin kun nukutin vauvaa ulkona. Muutoinkin kävin aika tiheään kurkkaamassa nukkuvaa vauvaa sekä ulkona että sisällä jotta näin vauvan hengittävän hyvin eikä ole saanut kasvojaan patjaa vasten, peittoa suun ja nenän eteen tms.

Mutta meillä siis näkee myös tuonne "helpompi kulkuisemmalle puolelle", mutta pitää erikseen mennä toiseen huoneeseen katsomaan.

Isäntä hermostuu tähän kun raahaan vaunuja tuonne "vaikeammalle puolelle" ja tuskailen sen kuskaamisen kanssa :( Pitää mua kummallisena kun en luota vain pelkkään itkuhälyyttimeen ja siihen että näen kuitenkin vaunut kun käyn kurkkaamassa toisen huoneen ikkunasta :(

Haluan nukuttaa ulos koska lapsi nukkuu paremmin ja parin päivänä on kerhoja ym. jollain nukahtaa jo kotimatkalla.

[QUOTE="aloittaja";22524604]Isäntä hermostuu tähän kun raahaan vaunuja tuonne "vaikeammalle puolelle" ja tuskailen sen kuskaamisen kanssa :( Pitää mua kummallisena kun en luota vain pelkkään itkuhälyyttimeen ja siihen että näen kuitenkin vaunut kun käyn kurkkaamassa toisen huoneen ikkunasta :([/QUOTE]

Älä sitten tuskaile miehen kuulleen siitä kuskaamisesta ;) . Tai voit vastata iloisesti hymyillen, että tarvitset hieman lisäliikuntaa. Kannattaa muuten lapioida kunnon reitti vaunuille kulkea, niin lumi ei häiritse niin paljon.

[QUOTE="neiti";22524690]Jos lapsi nukkuu sisällä, onko sinulla silloin suora näköyhteys häneen?[/QUOTE]

Ei, mutta silloin ei myöskään ole tuon mainitsemani katoamisen mahdollisuutta. Eikä myöskään oravia, lintuja, kissoja jotka voisi mennä vaunuihin. Linnut on meillä ainakin käynyt nyppimässä tuota vaunujen verkkoa ja oravat aika kesyjä..

[QUOTE="aloittaja";22524604]Mutta meillä siis näkee myös tuonne "helpompi kulkuisemmalle puolelle", mutta pitää erikseen mennä toiseen huoneeseen katsomaan.

Isäntä hermostuu tähän kun raahaan vaunuja tuonne "vaikeammalle puolelle" ja tuskailen sen kuskaamisen kanssa :( Pitää mua kummallisena kun en luota vain pelkkään itkuhälyyttimeen ja siihen että näen kuitenkin vaunut kun käyn kurkkaamassa toisen huoneen ikkunasta :(

Haluan nukuttaa ulos koska lapsi nukkuu paremmin ja parin päivänä on kerhoja ym. jollain nukahtaa jo kotimatkalla.[/QUOTE]

Miehet nyt eivät ymmärrä miten äidin sisäinen pakko on vahtia jälkeläistään koko ajan. Tosin minun mieheni kyttäsi ulkona vaunuja lähes yhtä tarkasti kuin minäkin, itkuhälytintä en edes ostanut kun ukko varoitti sen säteilevän enkä mekaaniseen laitteeseen muutenkaan luottaisi.

No mitäpä jos et tuskailisi koska se on oma valinta. Minä kyllä jätin lapsen parvekkeelle ilman valvontaa, itseasiassa menin itsekin päikkäreille kun koirat herättivät heti jos vauva heräsi.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22524994:
Miehet nyt eivät ymmärrä miten äidin sisäinen pakko on vahtia jälkeläistään koko ajan. Tosin minun mieheni kyttäsi ulkona vaunuja lähes yhtä tarkasti kuin minäkin, itkuhälytintä en edes ostanut kun ukko varoitti sen säteilevän enkä mekaaniseen laitteeseen muutenkaan luottaisi.

Muuhun en kommentoi mutta tuo mekaaniseen laitteeseen luottamus purskautti naurut :D Ajatteleppa vaikka teho-osastoa jossa koneet valvovat ihmisten elintoimintoja kun ei jokaiselle kertakaikkiaan voi olla sitä omaa hoitajaa viereen seisomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22524994:

Täältä ne vainoharhaiset löytyvät! Itkuhälyttymisitä säteilyä... :D

[QUOTE="suski";22524510]Mä en ikinä ole jättänyt vauvaa ulos ilman näköyhteyttä eikä tullut mieleenkään pitää itseäni vainoharhaisena.[/QUOTE]

En minäkään. Kävelin pitkiä lenkkejä vaunuja työnnellen. :D En pystynyt rentoutumaan jos vauva oli yksin ulkona.

Muuhun en kommentoi mutta tuo mekaaniseen laitteeseen luottamus purskautti naurut :D Ajatteleppa vaikka teho-osastoa jossa koneet valvovat ihmisten elintoimintoja kun ei jokaiselle kertakaikkiaan voi olla sitä omaa hoitajaa viereen seisomaan.

Vertaus ontuu.

Tehot ovat täynnä varmistettua huipputekniikkaa ja hoitajia koneita valvomassa, itkuhälyttimet ovat kinkkilässä tehtyä massaroinaa.

Ja vauvoille nyt ON oma hoitaja viereen seisomaan. Tuskin kellään makaa kahtakytä vauvaa pihalla koisimassa.

Ja säteily on fakta, säteilee kuten kännykätkin.

Täältä ne vainoharhaiset löytyvät! Itkuhälyttymisitä säteilyä... :D

Totta mooses ne säteilevät vai millä maagisella voimalla sinä kuvittelit sen vaunuissa olevan kappaleen ottavan yhteyttä sisällä olevaan osaan? Ne toimivat radioaalloilla eli sähkömagneettisella säteilyllä.

En sinuna hirnuisi kun et selvästi mistään tiedä. Tyhmäkin näyttää fiksummalta kun älyää pitää päänsä kiinni.

No meillä myös vähän sama kuin ap:llä, tosin mistään ulkopuolisista vauvasieppaajista ei ole pelkoa. Oravia ja kissoja varten meillä on verkko. Kuskaan kuitenkin kallioiselle takapihalle mielummin kun jätän etupihalle.

Itkuhälärin saa sen verran kauas ettei tarvi pelätä tulipaloa tai säteilyä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22527476:
Totta mooses ne säteilevät vai millä maagisella voimalla sinä kuvittelit sen vaunuissa olevan kappaleen ottavan yhteyttä sisällä olevaan osaan? Ne toimivat radioaalloilla eli sähkömagneettisella säteilyllä.

En sinuna hirnuisi kun et selvästi mistään tiedä. Tyhmäkin näyttää fiksummalta kun älyää pitää päänsä kiinni.

No tuota, miten lähelle ajattelit sen hälyttimen laittaa? Saako sinun vauvasi lähistöllä puhua kännykkään? Säteilyä on oikeasti ihan joka puolella, ei siltä voi välttyä.

Yhteistyössä