Olenko vähävarainen vaiko rikas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vähävarainen vai olenko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vähävarainen vai olenko?

Vieras
Kinastelimme riitaantumiseen asti yden kaverin kanssa:(
Meillä tilanne se että ollaan nyt eletty 6kk sossun tuilla (mies lomautettuna ja minä pinimmällä äp rahalla) ja kaverini haukkuu meitä huijareiksi.
Ai miksikö?
No siksi koska vähävaraisen lapsella ei voi olla Reiman puku,vähävaraisen ikkunoissa ei voi roikkua kalliit Vallilan verhot ja ylipäätänsä mitään laatua ei saa olla koska ollaan vähävarasia tai sitten me huijataan soskulta rahaa.

Tosin mm.Arabian ruokalautaset ja Iittalan juomalasit sun muut on suurimmaksi osaksi saatu lahjoikis (häät) ja laatuverhot on osteltu joka kerta alennuksista.
Vai onko nyt niin että minun on myytävä hyväksi todetut tavarani siksi että voin ostaa 10centin halpis posliini astioita ja halpahallin verhoja.

Eli kysymys onkin saako vähävaraisella olla laatutavaraa? Vai onkohan silloin automaattisesti parempi tuloinen jonkin materian takia?

Kertaakaan en kaveriltani ole rahaa pyytänyt lainaksi vaikka on tarjonnut.Tosin kerran kävi tilanne että kaveri olisi tarvinnut pikavippiä ja ei minulla ollutkaan juuri sillä hetkellä antaa koska olin ostanut marimekon verhokankaan. 6e metri.

köyhällä ei todellakaan ole varaa ostaa halpaa..mielummin yksi kunnon puku,kuin puku joka vuotaa läpi..

..mutta ihan uteliaisuuttani kysäisen: mistä olette saaneet rahat Reiman pukuun?

kyllä meilläkin on laatua ja vimosen päälle vehkeet ja reimaa,icepeakia,reebokia yms päällä vaikk minimituilla ollaan...ja kaksi autoa, omistuskämppä yms...me vaan ostetaan erillä ja säästetään normaalissa elämässä ja ostetaan alesta yms..kaverisi on kade!osin nihkeesti sossusta mitään saadaan kun ei ole alkoholi yms ongelmia.....mut pärjätään näinkin kun budjetoi ja säästää

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
köyhällä ei todellakaan ole varaa ostaa halpaa..mielummin yksi kunnon puku,kuin puku joka vuotaa läpi..

..mutta ihan uteliaisuuttani kysäisen: mistä olette saaneet rahat Reiman pukuun?

hei esim ellostili hobbiksesta osilla..kirppaeilta....

kun on vähät tulot on elettävä siten...reiman puvun saas osissa maksaen 14,90/kk hobby hallista ...ja esim. sokkarlta alesta 50e/40e/30e....ei ne sillei niin kalliita ole

Että ensin kehutaan kuinka köyhän kannattaa ostaa kunnollista ja sitten udellaan rahaista.On taas outoa vastaustyyliä.
Jos ei juo eikä polta,jos elää kuukauden nätisti ja säästää.Säätöt laittaa talteen ja tarjouksesta ostaa.Nyt ostin jo ensi talveksi Reiman puvun lapselle,sain alennuksella.Ei ne Reimat niin kalliita ole jos oikeaan aikaan menee ostamaa;)Vai onko sinusta nyt kuitenkin niin että minun lapseni ei Reimaa saa pitää koska soskusta saadaan raha ja onko nämä nyt jotain rikkaiden pentujen etuoikeutettuja vaatteita?

mä ostin tuliterän lassien g-tec puvun eilen kirpparilta ensi talveksi 10e! silloin vaan tarvii vaivautua muuhunkin kuin lähikauppaan ja ostaa ruokaa yms..tarjouksista vaikka varastoon ja meilläään ei juoda eikä polteta eikä syyä kaviaaria;) meill'ä menee normaalisti ku ollaan totuttu elämään vähillä rahoilla

tietääkseni en riitaa haastanut..esitin asiallisen kysymyksen ja sainkin siihen asiallisen vastauksen..

Et haastanut riitaa mutta esitit kysymyksesi hyvin epäilevästi?
Olisi mielenkiintoista vain kuulla ajatteletko samalla tavalla sitten kaikesta,jos ihmisellä Reiman vaatteet päällä niin eikö voi olla vähävarainen?
Minä ostan kaiken käteisellä,koska siinä säästää enemmän,mielummin sitten säästän ja ostan sen laatutavaran kerralla.Olenko siis jotenkin poikkeus?
Alennus myynneissä pyöriessäni vain näen monta muutakin perheen äitiä edullisilla hankinnoilla.

No et sinä varmasti niitä kaikkia ole nyt ostanut eli eiköhän teilläkin jo jotain ollut ennenkuin miehes lomautettiin ja ellei ollut niin sitten minäkin sanon että johan ovat rahaa syytäneet kun kaikkea pystyy ostelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Kukin saa ostaa just sitä mitä tykkää kuhan rahat riittää eikä velkaannu:)

onko se velka joku vähävaraisuuden mittari? mun mielestä meillä menee tällä hetkellä taloudellisesti paremmin kuin koskaan on menny ja silti on velkaa noin 10 000e :whistle:

noo..kukaan ei ole kysynyt mistä mä ostan tyttäreni Ice Peak:n talviasut..?? VASTAUS: ALENNUSMYYNNEISTÄ..

..enhän mä nyt tyhmä ole ja maksa täyttä rahaa puvusta,jonka saa hetkeä myöhemmin halvalla..

Mikä on laadun mittari? Ei ainakaan hinta. Välillä saa tavaraa joka kestää vähintään sen 10 vuotta muutamalla eurolla ja vastaavasti ostat 1000e saman niin se menee rikki heti. Ja nykyisin ei merkki ole laadun tae. Miksi? Koska moni merkki luottaa siihen maineeseen ja on säästänyt nyt laadussa paljon. On paljon merkkejä joita en enää hanki juuri laadun heikkenemisen vuoksi vaikka ovatkin kalliita ja ennen olivat laatua.

noo..kukaan ei ole kysynyt mistä mä ostan tyttäreni Ice Peak:n talviasut..?? VASTAUS: ALENNUSMYYNNEISTÄ..

..enhän mä nyt tyhmä ole ja maksa täyttä rahaa puvusta,jonka saa hetkeä myöhemmin halvalla..

Hienoa että sinäkin osaat käyttää hyödyksesi alennusmyntejä:)
Mutta miksi sitten epäilit ette köyhät niitä käytä? Vastaat jotenkin oudosti
kun pienen aivotyön jälkeen nähtävästi itsekin keksisit vastauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Mikä on laadun mittari? Ei ainakaan hinta. Välillä saa tavaraa joka kestää vähintään sen 10 vuotta muutamalla eurolla ja vastaavasti ostat 1000e saman niin se menee rikki heti. Ja nykyisin ei merkki ole laadun tae. Miksi? Koska moni merkki luottaa siihen maineeseen ja on säästänyt nyt laadussa paljon. On paljon merkkejä joita en enää hanki juuri laadun heikkenemisen vuoksi vaikka ovatkin kalliita ja ennen olivat laatua.

saman olen huomannu.. esim tutan kohtalla. enkä ainootakaan tutan vaatetta enään osta. kerran pukee päälle niin napit lentää ja saumat purkaantuu :(

Yhteistyössä