Olenko saanut vakavan taudin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oli lyhyehkö juttu yhden miehen kanssa toukokuussa. Hänelle seksi asiat pääasiassa. Tein elämäni typeryyden, annoin miehelle suuseksiä paljaana.

Tästä alkoivat ongelmat. Kieli tuli kummalliseksi. Kosketusaraksi ja pinnalla valkoista katetta reilusti. Pahinta aikaa kesti kesäkuuhun asti. Tämän kuun ollut jo parempi, valkoista katetta on silti - hieman. Pessyt kieltä hammasharjalla ja huuhdellut sitruunamehulla.

Viikonloppuna lisää vaivoja, su-aamuna heräsin kovaan kurkkukipuun ja tutkin lampulla kurkkua, nielu tulipunainen vasemmalta puolelta & vasen imusolmukkeet turvoksissa. Koko päivän myös päätä särki ja lihaksia koko kropassa. Palelua oli myös. Illalla mittasin kuumeen. Vähän yli 37 astetta.

Maanantaina kävin hoitajan vastaanotolla kurkkukivun takia. Otti CRP:n ja tulos 8 eli normaali. Nielu testi negatiivinen. Hoitaja sanoi, että kerta imusolmukkeet suurentuneet ja on kuumetta (38 astetta) niin kyse mononukleoosista. Vaivaan ei ole lääkettä.
Ja iltapäivällä kävin myös sukupiolitautitesteissä. Koska kyllä tässä on jo käynyt useasti mielessä, voiko minulla olla Hiv?

Eilen oli tyhjän oloinen hetki, mites sitten elämä jatkuu? Vaikka tiedän, että lääkkeitä syömällä tauti pysyy kurissa. Isoin harmi tässä on se, että palasin kesällä yhteen miehen kanssa, jonka kanssa oltiin yhdessä talvi ja hetken verran keväällä. Pitää kyllä tuo juttu laittaa lopullisesti veks'. En minä voi vaivastani hälle mitään puhua ja ei tämmöistä voi salatakaan. Tokihan lapseni ovat tärkeä asia elämässäni, mutta mies oli kiva lisä elämääni. Harmi jos / kun juttu jää tähän. Se kyllä nyt surettaa eniten.

Tietysti myös on henkisesti tässä koko viikko valmistauduttava siihen, kun ensi viikolla soitan kysyäkseni tuloksista ja jos / kun hoitaja vastaa, "olen pahoillani, mutta hiv-testin tulos näyttää positiivista." Ettei sitten tule täyttä romahdusta.

Hiivaa veikkaisin.. Hiv ei nyt ihan parissa kuukaudessa anna mitään oireita ennen kuin on Aids -vaiheessa kun vastustuskyky on huono. Kai kerroit epäilyistäsi ja sukupuolitesti otettiin myös suun limakalvoilta eikä vain sieltä alapäästä.

Hiv otettiin suoniverinäytteenä, nielunäyte otettiin myös ja virtsanäyte. HIV:in lisäksi tutkitaan klamydia, kuppa ja tippuri.

Ja kyllä tämä flunssa tai mikä lie tauti nyt onkaan, ihmetyttää siksi, kun töissä ei kellään ole nuhaa ollut eikä tällä miehellä kenen kanssa yhteen palattiin. Olen myös lukenut että tämän tyyppiset oireet juurikin olisivat HIV:n ensioireita, tulevat 2-8 viikon päästä tartunnasta. Kun kurkkukipuun su aamuna heräsin ja vielä lauantaina olin terve.

Kysyin myös hoitajalta millä saan kielen kuntoon. Käski kysymään apteekista tähän vaivaan sopivia suuvesiä.

Jos nielunäytteessä on hiiva, niin saat siihen lääkkeen...

Tiedän että on turha sanoa, että koita nyt rauhoittua.... ehkä on parempi sanoa, että HIV-positiivisten elinikä on nykyään ihan sama kuin muidenkin, he voivat synnyttää normaalisti lapsia, harrastaa seksiä jne.

Kyllähän nuo tiedossa, mutta kyllä tyhjyys on tulossa, kun juttu on unohdettava tämän miehen kanssa, jonka kanssa nyt kesällä palattiin yhteen. Kun en voi hälle vaivastani puhua ja ei asiaa saa salatakaan, parempi siis, että lopettaa jutun. Ja loppuelämänsä saat viettää yksinään.

Tuo oli kyllä elämäni typerin teko, sitä en kiistä, mutta, jos siitä jää lopun elämän vaiva, niin eipä se hääviltä hommalta tuntuisi? Ja sen olen jo nyt miettinyt, pidän asian omana tietonani. Lukuunottamatta terveydenhuoltoa. Hoitohenkilökunnallehan on pakko asiasta kertoa.

Klamydia?

Tokihan lapseni ovat tärkeä asia elämässäni

Pidä pusuttelu tauko lapsiin ja vältä kaikkea sylkikontaktia lasten kanssa, eli ei samasta vesipullosta hörpitä tai samaa kakkua syödä jne.
Desinfioi hammasharja päivittäin kiehuvalla vedellä ja käytä eri hammastahnatuubia lasten kanssa.

Odota tuloksia, hoida itsesi kuntoon ja jatka elämääsi yhtä kokemusta viisaampana.

Tässä on sekin oma haasteensa, kun mieli kunnolla myllertää ja tänne on viikonlopuksi tulossa yksi lapsistani. Kyllähän lapset hyvin tietysti saa ajatukset muualle, mutta toisaalta olotila jo tuntuu hieman alavireiseltä. Silloin ei jaksaisi mitään ylimääräisiä juttuja.