Olenko raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lissu

Vieras
Mulla tulee sunnuntaina 21 päivää ovulaatiosta, onko mahdollista että nyt olisi tärpännyt? Tein testin toissapäivänä (ei aamuvirtsasta) ja negaa näytti..Koska testata uudestaan? kuukautiset ollu niin epäsäännölliset että en osaa sanoa koska pitäis alkaa.

Sama juttu mulla, nyt tuntuu välillä, että olenko raskaana, kun on epäsäännölliset kuukautiset. Varmaan joko lähestyvää vaihdevuode tai raskaus. Ikää kun on 40v. Välillä kipuloi kuin alkaisi menkat ja välillä tekee niin pahhaa oloa, et olis kuin raskaana. Voi sentään, kun ei viitsisi aina tehdä testejä ja on kumminki negaa ja taas menny rahaa hukkaan testien ostoon, kun on väärä hälytys, huokaus.

Sama ongelma täällä, eli oletettu ovulaatio (oireiden perusteella) olis ollu ehkä joulupäivänä, mut testi keskiviikko aamuna näytti negaa. Menkkoja ei näy ei kuulu. ""Kiva"" kun on näin epäsäännöllinen kierto.... Äkkiä laskettuna siis ovulaatiosta olis mulla n.19 päivää.

Kannattaa mitata aamulämpöjä. Siitä ainakin itse tiedän 100 % varmuudella (5 pilleritöntä kiertoa takana), koska ovulaatio on ollut. Menkat on alkaneet joka kerta 13-14 päivää lämpöjen kohoamisen jälkeen. Siis tarkempi ainakin mulla ovulaatioajankohdan määrittelemiseen kuin oviskipujen tunnistelu. Ovistikkuja en ole käyttänyt.

Mittaan alapäästä elektronisella mittarilla joka aamu ennen ylösnousua. Kestää vain minuutin, siitä on tullut hyvä ja helppo rutiini. Eikä maksa mitään.

Ei tarvitse sitten miettiä että olikohan ovis kiertopäivänä 15 vai sittenkin 20, jos kumpanakin päivänä on ollut mahakipuja, vai kenties ihan jonain muuna päivänä.

Yhteistyössä