Olenko psykopaatti, kun en ole Facebookissa?

  • Viestiketjun aloittaja psykoko
  • Ensimmäinen viesti
psykoko
Ärsyttää hirveästi nämä jutut siitä, että Facebookin ulkopuolelle jäävät, etenkin nuoret aikuiset, ovat tosi elämässä täysin vailla ystäviä ja tietenkin mahdollisia psykopaatteja ja massamurhaajia... Hohhoijaa. Mitä mieltä Te olette ihmisistä, jotka eivät ole Facebookissa? Tai te jotka, ette siellä ole, oletteko hulluja erakkoja?
 
"tiu"
Mie kanssa luin ton jutun, ja vähän ihmetytti. En ole itse siis kyseisessä yhteisössä, mutta ihan sosiaalinen elämä ystävineen löytyy. Ja niihin voi pitää yhteyttä soittamalla ja näkemällä.
 
VS
En ole hullu erakko, vaan ihan tavallinen työssäkäyvä perheenäiti, jolla on paaaaljon kavereita ja muutama läheinen ystävä.

Enemmän mua ärsyttää ne, jotka jättää yhteydenpidon kokonaan minuun siksi, etten ole facessa... Ei kuulemma enää ole aikaa soittaa tai viestittää yhtään mitään, mutta "tule sinäkin facebookiin, niin voit sieltä sitten lukea meidän kuulumisia". HUOH!
 
"kuuden äiti"
No hupsista... en oo lukenu kyseistä juttua mutta kuulostaa aika hurjalta. Itse oon facebookissa ja siitä on tullu mulle aika tärkeä formaatti. mm sukulaista kanssa tulee pidettyä paljon yhteyttä ja laiteltua kuvia suljetuissa ryhmissä. :) En ajattele kuitenkaan että ne ihmiset ketkä eivät siellä ole, jäisi mistään paitsi tai että olisivat jotenki erilaisia. :) Jokaisen oma valinta.
 
"tonttu"
Mä käsitin sen jutun niin, että psykopaatteja yms. massamurhaajia yhdistää se, että eivät ole facebookissa. Mutta ei niin, että kaikki facebookissa olemattomat olisivat psykopaatteja.

En ole fb:ssa, en ole erakko ja mielestäni ihan suht normaali. En vaan jaksa olla siellä, ei kiinnosta. Tapaan ihmisiä livenä ja soitan puhelimellla.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"jep"
Täällä myös sosiaalinen perheen äiti, joka ei ole naamakirjassa. Muutamat tutut kyllä ovat harventaneet yhteydenpitoa, kun kaikki aika menee omien tietojen päivitykseen... En siitä huolimatta aio käyttää kyseistä yhteisöä.
 
ei kai
minullakin suurin osa vanhemmista kavereista (siis noin 20 v.takaa) ei ole facebookissa. Mut täytyy sanoa, että kesälomareissulla tuli piipahdettua näillä kavereilla, jotka siellä on. (Sinne tuli päivitystä sijainnista, niin jos jollekulle sopi, pyysi kahville yms. spontaanisti, kun ei itellä niin tarkkoja suunnitelmia ollut).
 
psykoko
vv
Kyllä se vähän hiekkalaatikkoleikkiä joiltain osin on. Profiili löytyy mutta en jaksa käydä monesti siellä, ihmettelen vaan suuresti miten ihmisillä on aikaa roikkua siellä päivittäin päivittämässä olotilaansa yms.
Täälläkin sivustolla käyn satunnaisesti sillä ei kolmen alle 5 -vuotiaan lapsen äitinä ole aikaa istua netissä kuin korkeintaan huutoja tekemässä. :)
 
jklgdg
Katsos vaikka Daily Mailin sivuilta Is not joining Facebook a sign you're a psychopath? Some employers and psychologists say it's 'suspicious' | Mail Online

Iltalehden sivuilla taisi olla tuosta lyhyt tiivistelmä, jos oikein muistan..?
Ahaa. No mähän nyt voisin sit tehdä diagnoosin Facebookiin kuuluvista. Siellä kun niin aina päivitellään omia tekemisiä ja jauhetaan omista asioista niin varmasti kaikki siellä on huomionhakuisia narsisteja joilla ei ole elämää. 8)
 
"Vierailija"
Kun on työ, lapset, mies, koti, eläimiä liuta hoidettavana ja harrastukset, niin en ole yksinkertaisesti nähnyt oman ajankäyttöni sallivan yleistä päiväkirjan pitoa. Näinkin yksinkertainen psykologinen syy siis tällä mammalla!
 
"vieras"
Aika jännä, kun tossa iltalehden artikkelissa sanotaan että "sosiaalisesta mediasta eristäytyvä voi mahdollisesti olla massamurhaaja. Sivusto perustelee johtopäätöstään sillä, että verilöylyihin syyllistyneitä ihmisiä yhdistää usein oikeiden ystävien puute."

No siis eikös nää kouluampujat tms. usein nimenomaan pyöri tuolla nettimaailmassa kaiken maailman palveluissa ja sen takia oikeat ystävät puuttuvat, siis oikeat kontaktit oikeassa elämässä. Musta vähän ristiriitaista. Onko se sosiaalinen media hyvä vai huono asia nyt sitten..???
 
En ainakaan itse pidä itseäni hulluna erakkona, enkä miestänikään, joka ei myöskään ole naamakirjassa:) Meitä ei vain kiinnosta ko. touhu lainkaan ja mieluumin pidetään ystäviin, tuttaviin ja sukulaisiin yhteyttä muilla tavoin ja nähdään ihan naamatusten. Tuntuu, että aika monen elämä pyörii nykyään vähän liikaakin jo Facebookin ympärillä ja hieman kieltämättä huvittaa, jos joku tulee vaikka meille kylään ja ensimmäinen kysymys on, että "Voinko käydä teidän koneelta Facebookissa".
 
"vieras"
En ole Facebookissa enkä aio mennäkään vaikka miten suositeltaisiin. En halua jakaa elämääni koko maailmalle enkä tuhlata aikaani sellaiseen. Voihan sinne kerätä vaikka satoja virtuaaliystäviä joita ei oikeasti edes tunne, ei Facebookissa oleminen tarkoita sosiaalisuutta tai oikeita ihmiskontakteja. Monet yksinäiset keräävät virtuaalikavereita ja roikkuvat päivät päästään netissä.
 
"eräs"
Uskon että muutama psykopaattikin löytyy joukosta jotka eivät facebookissa viihdy. Taidan yhden tapauksen tietääkin. Oli hetken facessa, eipä tainnut juuri kavereita sielläkään olla. Niinpä lähti pois. Voisin hyvinkin kuvitella että tuo tyyppi on jossain määrin psykopaatti.
 
"Ewa"
[QUOTE="jep";26906942]Täällä myös sosiaalinen perheen äiti, joka ei ole naamakirjassa. Muutamat tutut kyllä ovat harventaneet yhteydenpitoa, kun kaikki aika menee omien tietojen päivitykseen... En siitä huolimatta aio käyttää kyseistä yhteisöä.[/QUOTE]

Tämä on muuten vähän hassu, ilmeisesti useiden ei-feisbuukkilaisten käsitys: ainoa asia, mitä siellä muka tehdään, on omien tietojen päivitys. Itse asiassa useimmat ihmiset kai nimenomaan viestivät siellä kavereidensa kanssa, omia tietoja tuskin päivitetään kovin usein. Itse ainakin esimerkiksi katselen kavereideni kuvia ja kommentoin niitä, ja he sitten vastaavat (="keskustelemme" kuvista), tai sitten kirjoittelen kirjeen tapaisesti yksityisviestejä kavereilleni, tai chattailen, tai "juttelen" statuskommenteissa (joko muiden tai omissani). Eli ymmärtääkseni siis pidän yhteyttä ystäviini ja kavereihini? Jos luulee, että Facebookin käyttäjät vaan kaiket päivät päivittävät omia tietojaan, kannattaa tutustua tarkemmin!
 
psykoko
[QUOTE="vieras";26907175]En ole Facebookissa enkä aio mennäkään vaikka miten suositeltaisiin. En halua jakaa elämääni koko maailmalle enkä tuhlata aikaani sellaiseen. Voihan sinne kerätä vaikka satoja virtuaaliystäviä joita ei oikeasti edes tunne, ei Facebookissa oleminen tarkoita sosiaalisuutta tai oikeita ihmiskontakteja. Monet yksinäiset keräävät virtuaalikavereita ja roikkuvat päivät päästään netissä.[/QUOTE]

Saas nähdä, missä vaiheessa sinne Facebookin on PAKKO mennä, että luokitellaan edes ihmiseksi...
 
[QUOTE="vieras";26907175]En ole Facebookissa enkä aio mennäkään vaikka miten suositeltaisiin. En halua jakaa elämääni koko maailmalle enkä tuhlata aikaani sellaiseen. Voihan sinne kerätä vaikka satoja virtuaaliystäviä joita ei oikeasti edes tunne, ei Facebookissa oleminen tarkoita sosiaalisuutta tai oikeita ihmiskontakteja. Monet yksinäiset keräävät virtuaalikavereita ja roikkuvat päivät päästään netissä.[/QUOTE]
Ei todellakaan tarvitse mennä Facebookiin, mutta jos oma asenne on näin yleistävä ja väärä, niin mielestäni ei ole varaa moittia sitten niitä, jotka ihmettelevät sinun valintaasi.

Siellä ei ole pakko päivittää yhtään mitään, minullakin on kaverina esim. anoppi, joka mielellään katsoo lastemme kuvia, mutta ei ole itse laittanut sivuille oikeastaan mitään. Vaikka tili on luotu, ei kenenkään ole pakko käyttää Facebookissa hengailuun aikaa eikä kerätä mitään virtuaaliystäviä. Siellä ei tarvitse hyväksyä kaverikutsua keneltäkään, ei edes siltä omalta parhaalta ystävältä jos ei huvita. Kyllä se sosiaalinen media on ihan vaan väline, jolla voit aika pitkälle päättää mitä itse teet, ei se imaise sinua syövereihinsä ja pakota postamaan duckface-kuvia itsestäsi koko maailmalle.

Tämän lisäksi vielä väität, että facebookissa ei voi olla oikeasti sosiaalinen. Kyllä siellä voi. Korvaa minulla puhelimen aika monien kavereiden kanssa. On minulla toki myös Skype ja mese, mutta kaikki eivät niitä käytä. Enkä minä jouda kaikkia näitä ihmisiä joka kerta henkilökohtaisesti näkemäänkään, kun on jotakin asiaa.
 

Yhteistyössä