OLENko omahyväinen paska!

  • Viestiketjun aloittaja Koululaisten äitee
  • Ensimmäinen viesti
Koululaisten äitee
Velkaa on vaikka muille jakaa. Talous on tiukalla,mutta silti en halua kokopäivä töihin arkipäiviks. Kituutamme miehen pikkupalkalla ja mun ansiosidonnaisella. Käyn töissä n. viikon kuukaudessa ja sekin on liikaa. Se et miten vain viikon onnistuu, koska teen hoitoalan keikkaa. Voin valita milloin ja mihin menen.
Koulutus on ja alalle josta pidän...mutta viihdyn kotona itsekseni.
Nautin varsinkin nyt kun kumpikin lapsista on koulussa.
Saan tehdä asioita vain itselleni. Käydä kaupassa ja nautiskella...
Tätä jatkan niin kauan kuin siihen on taloudelliset resurssit. IHAN ITSENI TAKIA.

Olenko omahyväinen paska?
 
"eve"
Minusta olet koska sinulla olisi mahdollisuus helpottaa perheesi rahatilannetta. Onko tuo miestäkään kohtaan reilua? Mitäs jos se sanoisi, että haluaa tehdä asioita vain itselleen ja tekisi vain viikon kuussa duunia.
 
"eve"
Alkuperäinen kirjoittaja koululaisten äitee;22042863:
NOO..kyllähän mies haluis,että ois töissä kuten "normaalit" ihmiset, mutta mä en jaksa olla -kokeiltu on. Tän tavan olen todennu hyväks.
No mun mielestä perheellisenä ihmisenä sä et voi ajatella vain itseäsi vaan pitää ajatella kokonaistilannetta, mikä on parasta teidän perheellenne. Minusta todella väärin jättää vastuu perheen elatuksesta miehen harteille jos kerran rahasta on tiukkaa.
 
Niin, mitä mies miettii asiasta? Ja onko takana ollut rankkoja aikoja? Mielestäni pitää ihmisten pitää huolta omasta hyvinvoinnistaan ja uskosin, että jos vaikka on elänyt paljon sairastelleiden lasten kanssa useita vuosia kotona, raataen 24/7 on ihan sallittua pitää huilia jossain välissä ennen eläkettä. Ite oon niin paska, että lähden ilman lapsia useammaksi viikoksi ulkomaille kun saumaa tulee. Tosin ei taideta ihan äkkiä mennä, kun sitä velkaa on kertynyt :(

Mielummin kuitenkin perheessä toisella osa-aikatyö ja vähemmän rahaa kuin se että ei jää lapsille aikaa ja kodin hoitamisesta tapellaa jatkuvasti kahden työssäkäyvän aikuisen välillä.
 
"koululaisten äiti"
Niin, mitä mies miettii asiasta? Ja onko takana ollut rankkoja aikoja? Mielestäni pitää ihmisten pitää huolta omasta hyvinvoinnistaan ja uskosin, että jos vaikka on elänyt paljon sairastelleiden lasten kanssa useita vuosia kotona, raataen 24/7 on ihan sallittua pitää huilia jossain välissä ennen eläkettä. Ite oon niin paska, että lähden ilman lapsia useammaksi viikoksi ulkomaille kun saumaa tulee. Tosin ei taideta ihan äkkiä mennä, kun sitä velkaa on kertynyt :(

Mielummin kuitenkin perheessä toisella osa-aikatyö ja vähemmän rahaa kuin se että ei jää lapsille aikaa ja kodin hoitamisesta tapellaa jatkuvasti kahden työssäkäyvän aikuisen välillä.
Mieshän ei voi asialle mitää . Ilmaisee mielipiteensä ja siinä se. Mä aikuisenä päätän itse. Minulla on ollut yks rankka duuni takana josta jäin työuupumuksen takia 6kk saikulle. Siit on vuosi aikaa.. Se varmaan osittain vaikuttaa tähän tapaaani nyt mennä töihin. Olen tosi varovainen ja tunnustelen jaksamisia ja en ole täydessä terässä kun koti-ikävä alkaa vaivata jo parin päivän päästä töissä. Mä en pysty tekemään töitä 100%.
 
"qwerty"
[QUOTE="koululaisten äiti";22042934]Mieshän ei voi asialle mitää . Ilmaisee mielipiteensä ja siinä se. Mä aikuisenä päätän itse. Minulla on ollut yks rankka duuni takana josta jäin työuupumuksen takia 6kk saikulle. Siit on vuosi aikaa.. Se varmaan osittain vaikuttaa tähän tapaaani nyt mennä töihin. Olen tosi varovainen ja tunnustelen jaksamisia ja en ole täydessä terässä kun koti-ikävä alkaa vaivata jo parin päivän päästä töissä. Mä en pysty tekemään töitä 100%.[/QUOTE]

Koti-ikävä? Mitä vittua :D :D
 
"vieras"
Tulevaisuus ei ikävä kyllä ole ruusuinen. Te tulette kitkuttelemaan miehesi pienellä ja sinun vielä pienemmällä eläkkeellä ja teille ei pääse kertymään psuskuriksi juuri säästöjä. Tilanne voi kohdata jo ennen, jos miehesi jää työttömäksi tai sairastuu eli lapsetkin saattavat huonosta taloudellisesta tilanteesta ehtiä kärsimään.
 
"Lilli"
Kyllä mun mielestä henkinen saisraus (työuupumus) on ihan yhtä hyvä syy kuin fyysinenkin ottaa työelämään paluu varovasti. Eihän sitä lonkkaleikkauksenkaan jälkeen rynnitä heti metsään puita kaatamaan.

Se on jo ihan hyvä, että ap pitää työelämän mielessä viikon kuussa, hetken päästä jaksaa ehkä kaksi ja sitten pikkuhiljaa taas täysipainoisesti työhön. Ja kun on niitä koululaisiakin, niin onhan niillekin mukava, että on äiti kotona.
 
Ncm
Ei muakaan työnteko aina huvita. Täällä sitä kuitenkin ollaan, lounastauko loppumaisillaan. Toisaalta, minusta velka ei ole kiva asia. En myöskään kestäisi olla toisen rahojen varassa. Olin kotirouva/-äiti ja tiedän miltä tuntuu olla ilman omaa rahaa. Ei kiitos sellasta enää. Koululaisteni elämässä olen kiinteästi mukana kuitenkin. Eilenkin tarkistin läksyt heiltä, käytiin pyörälenkillä ja pelattiin yhtä lautapeliä. Vaikka töissä olinkin täyden päivän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja koululaisten äitee;22042863:
NOO..kyllähän mies haluis,että ois töissä kuten "normaalit" ihmiset, mutta mä en jaksa olla -kokeiltu on. Tän tavan olen todennu hyväks.
Jos se että et jaksa tarkoittaa sitä, että joutuisit sairaslomalle, niin onhan tuo parempi ratkaisu ja varmasti mieskin ymmärtää sen!Toisaalta ehkä silti pitäisi paneutua siihen syyhyn, miksi uuvut niin helposti.
Mutta omahyväistä omien rajojensa tunteminen ei ole! Se on tervettä. Kysymys on, pitäisikö sitä miettiä mistä johtuu, että jaksaminen on niin paljon vähäisempää kuin muilla.
 

Yhteistyössä