Olenko niuho kun en anna hoitajan ollessa paikalla niin aukaista tietokonetta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Öttiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

Öttiäinen

Vieras
Meillä käy aina välillä perhetyöntekijä ja olen tehny ehdottoman kiellon et silläaikaa tietokone ON kiinni. Ei saa pelata eikä katsoa videoita.

Teen hoitajalle ruoan aina valmiiksi ja hänen tarvii vain hoitaa lapset. ja mielestäni hänen pitää jaksaa keksiä tekemistä siksi aikaa kun on täällä ettei tarvi konetta aukasta.

Tähän mennesä on menny ihan ok. Mut nyt on hoitaja alkanu kysellä et minkälaisia pelejä saavat pelata ja mitä katsoa. Olen edelleen kieltäny et kone on kiinni et tehkää jotain muuta. Ja kun on ollu täällä niin sattunu tosi loistavat ilmatkin et voisivat ulkoilla useampaanki kertaan.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä en tajua mikä ero on sillä, että ne saa olla siinä silloin kun ovat sun kanssa.

On siinä ero. Et ensinnäkin mä maksan siittä että meillä käy hoitaja. Ja jos lapset istuu koneella niin maksan turhasta. Et hoitaja ei ole lasten kans. Ja kun hoitajalla ei ole muuta tekemistä kuin hoitaa ne lapset ja antaa minun tekemä ruoka. Niin kyllä hänellä on velvollisuus myös keksiä tekemistä ja leikkiä/pelata lasten kans.
Ja toisekseen en tykkää et meidän konetta käyttää vieraat. Esim se hoitaja.

Niin ja mä en vaan tykkää et kun täällä on vieraita tai vieras ihminen niin ollaan koneella.

Voihan se olla, että lapset kinuaa ja kinuaa pelaamaan tms. jos pelaavat paljon sinunkin läsnäollessa...hoitaja sitten ihmettelee, että miks lapsille ei kelpaa muu tekeminen.

Perhetyöntekijä? Siis joku kaupungin sosiaalitoimesta vai mistä?...

Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri vaan:
Mikset itse hoida lapsiasi?

Kun käyn asioilla. Niin täällä on hoitaja. Ja ihan oman jaksamisen takia olen sen ottanu.
Ja täällä saa kaikki perhetyöntekijän kotiin vaikkei ole sosiaalitapauskaan.

No, itse olen lastenhoitaja ja paljon perheissä kiertänyt. Ihan hyvä sääntö on, että tietokone pysyy kiinni. Vanhemmat saavat sitten itse päättää muulla ajalla koska antavat, mielestäni se ei kuulu hoitajan reviirille ollenkaan.

Mutta ei kai siinä ole mitään ongelmaa jos kysyy, nythän asia on selvä kun kielsit.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Voihan se olla, että lapset kinuaa ja kinuaa pelaamaan tms. jos pelaavat paljon sinunkin läsnäollessa...hoitaja sitten ihmettelee, että miks lapsille ei kelpaa muu tekeminen.

Mä en usko että niille ei kelpaia muu tekeminen. ja tykkäävät touhuta. ja Koska eivät paljoa ole koneella. Mut sen uskon et ''testaavat'' et saavatko mennä. Mut tietävät että eivät saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Täti:
No, itse olen lastenhoitaja ja paljon perheissä kiertänyt. Ihan hyvä sääntö on, että tietokone pysyy kiinni. Vanhemmat saavat sitten itse päättää muulla ajalla koska antavat, mielestäni se ei kuulu hoitajan reviirille ollenkaan.

Mutta ei kai siinä ole mitään ongelmaa jos kysyy, nythän asia on selvä kun kielsit.

Parempi kait se on ku kysyy. Aikasempi hoitaja vaan päästi. Ja olivat sit pelanneet ja katsoneet ihan mitä sattuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Öttiäinen:

Mä en usko että niille ei kelpaia muu tekeminen. ja tykkäävät touhuta. ja Koska eivät paljoa ole koneella. Mut sen uskon et ''testaavat'' et saavatko mennä. Mut tietävät että eivät saa.

Sanot vaan tai sanoitkin jo jämptisti sille hoitajalle, että koneeseen ei sinun poissaollessa kosketa ja sillä siisti =)
...varmasti testaavat hoitajaa, niin mekin veljen kanssa pienenä tehtiin *reps*

Alkuperäinen kirjoittaja Öttiäinen:

Sanot vaan tai sanoitkin jo jämptisti sille hoitajalle, että koneeseen ei sinun poissaollessa kosketa ja sillä siisti =)
...varmasti testaavat hoitajaa, niin mekin veljen kanssa pienenä tehtiin *reps*

:D niin meki testattiin...toivottavasti omat ei ihan niin tyhmiä ole :o

Sä haluat säästää sen lasten päivittäisen koneellaoloajan siihen aikaan kun olet itse lasten kanssa, myönnä pois. Saat tietsikasta helpon lapsenvahdin vähäksi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Sä haluat säästää sen lasten päivittäisen koneellaoloajan siihen aikaan kun olet itse lasten kanssa, myönnä pois. Saat tietsikasta helpon lapsenvahdin vähäksi aikaa.

Aivan, en nimittäin edes usko että perhetyöntekijä laittaa lapsia koneelle pelaamaan. Ja luulen että kyselee tuosta pelaamisesta koska lapset kertovat tälle että pelaavat paljon ja katsovat leffoja kun äiti makaa.

Sama tuli täällä mieleen....kun ei itse jaksa leikkiä ja keksiä tekemistä, niin palkatun hoitajan pitää se tehdä koko rahan edestä. Ja hoitajan lähdettyä voi mamma sitten hyvällä omalla tunnolla laittaa lapset koneelle...heh.

Meilläkin 3-vuotias käy 2h/viikossa seurakunnan kerhossa ja silloin hoidan joitain omia asioita tai sitten vaan lööbailen ja touhuilen muuta kivaa 1-vuotiaan kanssa...
Olen varmasti monen mielestä maailman laiskin äiti! *=)

:o. hah. En myönnä todellakaan.
Lapsilla on ajat minkäverran saavat olla koneella. Ja touhuan itse koko ajan lasten kans ja ulkoillaan paljon.

Yhteistyössä